Journal of Japanese Culture 2022 KCI Impact Factor : 0.22
Japanese Language Course as an Elective Unit in University - Case Study of K University in Daegu Metropolitan City -
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼269 Viewed
17 Downloaded
KCI Citation Counts (3)
열림/닫힘 버튼[journal]
고혜정
/ 2017
/
Influence of Introduction of Flipped Learning on Learning Effect: Compared with the traditional Japanese class
/ 日本語敎育
/ 한국일본어교육학회
(81)
: 1~15
/ 10.26591/jpedu.2017..81.001
[confproc] 김종희 / 2011 / 대학교 교양일본어의 수준별 수업에 관한 연구:학습자 인식조사를 중심으로 / 한국일본어문학회 학술발표대회논문집 / 한국일본어문학회 : 352~356
[journal]
김종희
/ 2013
/
A study on the satisfaction of level based Japanese class
/ 일어일문학
/ 대한일어일문학회
(57)
: 163~178
/ 10.18631/jalali.2013..57.011
[journal]
김활란
/ 2005
/
A Need for Cultural Education in Japanese Classes -Concentrating on Case Studies in General Japanese Classes of a University-
/ 일어일문학연구
/ 한국일어일문학회
54(2)
: 199~220
[book] 박남기 / 2010 / 최고의 교수법 / 생각의 나무 : 7~8
[journal]
박재환
/ 2008
/
A Study on Japanese of Liberal art Course at University
/ 일본근대학연구
/ 한국일본근대학회
(20)
: 35~57
/ 10.16979/jmak..20.200805.35
[journal]
방극철
/ 2015
/
Practical suggestions for educational improvement of Japanese(the second foreign language) in the University
/ 日本語敎育
/ 한국일본어교육학회
(74)
: 15~26
[journal]
방극철
/ 2016
/
A Study of the Quality Management Solution in a College Japanese Classes in Korea
/ 日本語文學
/ 한국일본어문학회
1(71)
: 49~69
/ http://dx.doi.org/10.18704/kjjll.2016.12.71.49.
[confproc] 송현아 / 2017 / 교양일본어과목에서 학습자중심의 수업 활동 방안연구-일본언어와 문화과목 적용 활동을 중심으로- / 한국일본어학회 학술대회 2017년 제36회 국제학술발표대회 요지문 / 한국일본어학회 : 114~119
[journal]
염미란
/ 2017
/
New approach to lecture method Japanese liberal education utilizing flipped learning -Online coarses utilizing 'Band' closed SNS-
/ 日本文化學報
/ 한국일본문화학회
(73)
: 111~124
/ 10.21481/jbunka..73.201705.111
[journal]
이선희
/ 2017
/
A Basic Research on Learning Japanese as a Liberal Arts Course at a University -Focused on students who learn Japanese as a liberal arts course at S university in Seoul-
/ 일본근대학연구
/ 한국일본근대학회
(58)
: 83~96
/ 10.16979/jmak..58.201711.83
[journal] 이자호 / 2016 / K대학의 일본어교육 현황과 개선안 / 日本文化論叢 / 대한일본문화학회 15 : 85~104
[journal]
조선영
/ 2017
/
The Use of Moodle in Basic Japanese Language Classes in Liberal Arts Education : in relation to the Individual Differences in Students’ Language Ability
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(38)
: 167~183
[journal]
천호재
/ 2008
/
학습자의 의식에 의거한 대학 초급일본어 교재 분석
/ 日本語敎育
/ 한국일본어교육학회
(45)
: 51~68
[confproc] 千昊載 / 2018 / 한국인 대학생 일본어 학습자의 일본문화 관심 영역 고찰 / 韓国日本研究総聯合会 第7回国際学術大会予稿集 / 韓国日本研究総聯合会 : 132~136
[book] 아야베 쓰네오 / 2012 / 알기 쉬운 문화인류학 / 계명대학교출판사
[journal]
이남숙
/ 2016
/
Analysis of textbook teaching about Japanese culture for liberal arts
/ 비교일본학
/ 일본학국제비교연구소
36
: 319~334
[journal]
카와노 나츠코
/ 2014
/
Level-differentiated Japanese class in the liberal arts- From the point of view of the student who attends a class that isdifferent level from their Japanese ability-
/ 한일어문논집
/ 한일일어일문학회
18
: 125~142
[journal]
김현주
/ 2017
/
A Study on the Reasons for Enrolling in a General Education Japanese Class Focused on Non-Major Students at a 4 Year University in Korea
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(40)
: 27~43
[journal]
노주현
/ 2014
/
Influence of Registration Motivation on Students' Satisfaction in General Japanese Class
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
(39)
: 71~82
[journal]
하치노 토모카
/ 2015
/
Eligibility of Oral Practice in e-Learning contents -Focusing on practical class cases of 'Basic Japanese Conversation II' contents-
/ 일어일문학연구
/ 한국일어일문학회
94(1)
: 453~474
/ 10.17003/jllak.2015.94.1.453
[web] / ゆるキャラ「ウィキペディア」 / https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%86%E3%82%8B%E3%82%AD%E3%83%A3%E3%83%A9