A Self-study on the Improvement of Science Instruction for a Pre-Service Teachers
[other] 교육부 / 2016 / 2015 개정 교육과정 총론 해설-초등학교 / .
[thesis] 박미진 / 2002 / 21세기 지식기반사회에서의 교사의 역할 변화에 대한 교사들의 인식 / 석사 / 이화여자대학교 교육대학원
[thesis] 박지혜 / 2015 / KWL 학습 전략의 교과 학습 적용 가능성에 대한 검증 연구 : 초등 6학년 국어, 사회, 과학 교과를 중심으로 / 석사 / 공주교육대학교 교육대학원
[journal]
박창민
/ 2017
/
A methodological inquiry of self-study
/ 초등교육연구
/ 한국초등교육학회
30
(4)
: 75~104
/ http://dx.doi.org/10.29096/JEE.30.4.04
[journal]
소경희
/ 2018
/
Understanding Teachers’ Practices in the Context of School-based Educational Reform: Focusing on the Concept of ‘Teacher Agency’
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
36
(1)
: 91~112
[journal]
오선주
/ 2018
/
Self-Growth Case Study as a Teacher
/ 학교와 수업 연구
/ 교육연구원
3
(2)
: 25~44
/ 10.23041/jsst.2018.3.2.002
[journal]
윤혜경
/ 2020
/
Which Types of Dilemmas do Elementary School Teachers Experience and How do They Cope with in Science Classes?
/ 초등과학교육
/ 한국초등과학교육학회
39
(2)
: 268~283
/ http://dx.doi.org/10.15267/keses.2020.39.2.268
[journal]
이선경
/ 2013
/
A Case Study on Professional Learning Community of Teachers in Science Education based on the Collaboration of a National University of Education and Its Affiliated Elementary School
/ 초등과학교육
/ 한국초등과학교육학회
32
(4)
: 437~451
[journal]
이혁규
/ 2012
/
An Inquiry into the Rationale for Self-study of Teachers
/ 교육문화연구
/ 교육연구소
18
(2)
: 5~43
/ 10.24159/joec.2012.18.2.5
[confproc] 장혜원 / 2013 / 초등과학 수업에 대한 예비교사의 수업 비평 관점의 특성 / 수업 전문성 연구 가로지르기 - 교과별 수업 역량 강화 프로시딩 : 63~78
[thesis] 장효순 / 2014 / 예비과학교사의 수업 전문성 신장을 위한 교육실습과 연계된 대학 강좌 개발에 관한 실행연구 / 박사 / 한국교원대학교 대학원
[thesis] 진경엽 / 2017 / 미래교사의 역할 및 교수역량 구인 타당화 / 박사 / 숭실대학교 대학원
[book] 천경록 / 2006 / 자기 주도적 학습을 위한 독서 전략 지도 / 교육과학사
[confproc] 황규호 / 2015 / 국가 교육과정 개정과 교원정책의 대응과제 / 한국교원교육학회 68차 연차 학술대회 자료집
[journal] Bevevino, M. M. / 2000 / Action Research in the Classroom: Increasing the Comfort Zone for Teachers / Cleaning House, 73 (5) : 254~258
[confproc] Elliot, J. / 1988 / Teachers as Researchers: Implications for Supervision and Teacher Education / Annual Meeting of the American Educational Research Association
[journal] Lee, S. K. / 2009 / Integrating Action Research into Teacher Education for Reflective Teaching / 초등교육연구 : 1~7
[report] OECD / 2018 / The Future of Education and skills : Education 2030 / OECD
[journal] Ogle, D. / 1986 / K-W-L : A teaching model that develops active reading of expository text / The Reading Teachers 39
[journal] Schön, D. A. / 1987 / Research Article : Teacher efficacy as an affective affiliate of pedagogical content knowledge / Journal of the Korean Association for Researches in Science Education 27 (8) : 743~754
[book] Kemmis, S. / 1988 / The Action research planner / Waurn Ponds, Vic
KCI Citation (0)