Journal of Studies on Schools and Teaching 2021 KCI Impact Factor : 0.44
The Impact of Curriculum Support on the Importance of Perception about Teaching and Evaluation Method of Secondary Social Studies Teachers in the Gyeong-in Region
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼99 Viewed
36 Downloaded
KCI Citation Counts (0)
[journal] 강대현 / 2013 / 한국 사회과 교육과정 개정의 과정과 양상-2007, 2009 개정 교육과정을중심으로- / 교육연구와 실천 79 : 1~23
[journal]
강현석
/ 2006
/
In Search of the Teacher Professinalism as Curriculum Developer on the basis of Narrative
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
24(1)
: 153~180
[confproc] 강현영 / 2017 / 수학, 평가를 만나다. 고등학교 수업 / 평가 연계방안 세미나자료집 / 한국교육과정평가원
[journal]
곽영순
/ 2015
/
An Exploration of teacher professionalism required for changes in future schooling and curriculum reconstruction
/ 교과교육학연구
/ 교과교육연구소
19(1)
: 93~111
[report] 구정화 / 2014 / 문·이과 통합사회과 교육과정 재구조화 연구 / 교육부
[report] 구정화 / 2019 / 미래지향적 학교교육 구현을 위한 학교현장 및 국가ㆍ사회적 요구사항 분석 / 교육부
[journal]
구정화
/ 2019
/
A Study on Applying a Process-Focused Assessment of Discussion and Debate in 2015 Revised Social Studies Curriculum
/ 시민교육연구
/ 한국사회과교육학회
51(3)
: 1~24
/ 10.35557/trce.51.3.201909.001
[other] 교육부 / 2015 / 초·중등 교육과정 총론 / 교육부 고시 제2015-74 [별책1]
[other] 교육부 / 2015 / 사회과 교육과정 / 교육부 고시 제2015-74 [별책7]
[journal]
김경애
/ 2018
/
Future Education Scenarios: Focused on elementary and secondary education
/ 교육연구논총
/ 교육연구소
39(3)
: 1~29
/ 10.18612/cnujes.2018.39.3.1
[report] 김경자 / 2015 / 문ㆍ이과 통합형 교육과정 총론 시안 개발 연구(총괄) / 교육부
[journal]
김현미
/ 2015
/
A Study of Teachers’ Perception on the 2009 Revised Social Studies Curriculum Regarding Fostering Key Competencies
/ 사회과교육
/ 한국사회과교육연구학회
54(3)
: 133~147
[book] 모경환 / 2008 / 현대의 사회과교육 / 동문사
[journal]
모경환
/ 2016
/
Major Changes and Issues in the 2015 Revised Social Studies Curriculum
/ 시민교육연구
/ 한국사회과교육학회
48(1)
: 1~30
[journal]
박가나
/ 2012
/
Teacher’s Perceptions and Expertise on Student Assessment in Social Studies
/ 사회과교육연구
/ 한국사회교과교육학회
19(1)
: 29~46
[journal]
박기용
/ 2010
/
The Teacher's Epistemological Belief and Classroom Teaching Practice
/ 한국교원교육연구
/ 한국교원교육학회
27(1)
: 19~42
[journal]
박민정
/ 2012
/
Teachers' narrative of implementing national curriculum
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
30(3)
: 247~270
[report] 박순경 / 2014 / 국가 교육과정 총론 개선을 위한 기초연구 / 한국교육과정평가원
[journal] 박수미 / 2008 / 사회 교사의 전문성과 교육과정 지역화에 대한 초등 교사의 인식과태도 / 초등사회과교육 20(1) : 37~55
[journal]
박일수
/ 2013
/
A meta-analysis of the effects of curriculum reconstruction
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
31(4)
: 141~164
[journal]
박은아
/ 2017
/
Elementary and Middle School Teacher’s Perception of 2015 Revised Social Studies Curriculum and Supporting for field application
/ 사회과교육연구
/ 한국사회교과교육학회
24(3)
: 45~67
[journal]
박은아
/ 2017
/
Elementary School Teacher's Perception of 2015 Revised Social Studies Curriculum
/ 시민교육연구
/ 한국사회과교육학회
49(2)
: 27~53
/ 10.35557/trce.49.2.201706.002
[journal]
박정
/ 2013
/
Resurgence of formative assessment and the educational implication
/ 교육평가연구
/ 한국교육평가학회
26(4)
: 719~738
[journal]
백남진
/ 2013
/
Teachers' interpretations of curriculum documents and curriculum potential
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
31(3)
: 201~225
[report] 이광우 / 2015 / 2015 개정 교과 교육과정 시안 개발 연구 Ⅰ. 국가교육과정 각론조정연구 / 교육부
[journal]
이병호
/ 2008
/
A Study of the System of Document for Subject Curriculum Standards
/ 비교교육연구
/ 한국비교교육학회
18(3)
: 73~102
[journal]
이정우
/ 2017
/
Social Studies Teacher’s Perceptions and Practice of the Core Competency: Focused on the Social Competency
/ 시민교육연구
/ 한국사회과교육학회
49(2)
: 123~148
/ 10.35557/trce.49.2.201706.005
[journal]
이제영
/ 2020
/
Teachers‘ and Parents’ Perceptions on the Implementation of the 2015 Revised National Curriculum: Focusing on Process-Oriented Assessment and Student-Participatory Class
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
20(6)
: 498~509
/ https://doi.org/10.5392/JKCA.2020.20.06.498
[journal]
이혁규
/ 2019
/
A Study on the characteristics and applicability of the Teacher Training Program of the 2015 Revised Integrated Social Studies: A Paradigm Shift of the Teacher Training Program Development
/ 열린교육연구
/ 한국열린교육학회
27(3)
: 119~144
/ http://dx.doi.org/10.18230/tjye.2019.27.3.119
[journal] 이혜정 / 2017 / 미래사회, 어떤 교육으로 만들어 갈 것인가 / 교육비평 39 : 369~385
[journal]
최정원
/ 2020
/
An Analysis of Middle and High School Teachers' Stages of Concern in Integration of Curriculum- Instruction- Evaluation- Records
/ 학습자중심교과교육연구
/ 학습자중심교과교육학회
20(20)
: 439~457
/ http://dx.doi.org/10.22251/jlcci.2020.20.20.439
[journal]
최진영
/ 2006
/
The Relationships between Elementary Teachers' Implementation of Social Studies Performance Assessment and Related Factors Influencing their Implementation
/ 사회과교육연구
/ 한국사회교과교육학회
13(4)
: 153~177
[journal]
한혜정
/ 2017
/
Curriculum by Comparison with the Discipline-based Curriculum and the Understanding by Design
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
35(3)
: 203~221
[journal]
홍서영
/ 2017
/
An Analysis of Recognition and Professionality on the Student Assessment of Social Studies Conducted by Elementary School Teachers
/ 사회과교육
/ 한국사회과교육연구학회
56(3)
: 53~72
/ https://doi.org/10.37561/sse.2017.09.56.3.53
[journal] Chan, K. W. / 2004 / Relational analysis of personal epistmology and conceptions about teaching and learning / Teaching and Teacher Education 20 : 817~831
[book] Ross, E. W. / 2005 / The Social Studies Curriculum-purposes, problems, and possibilities / New York State Univ