[thesis]
고종원
/ 2001
/ 관광기념품의 국제경쟁력 제고에 관한 연구
/ 박사
/ 경희대학교
[journal]
김덕경
/ 2004
/
A Study on the Influence of Destination Image Through Tourism Motivation on Tourist Satisfaction: With Focus on Japanese Tourists to Busan
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
28(2)
: 95~111
[thesis]
김원인
/ 1994
/ 위락 관광지 선택에 관한 연구
/ 박사
/ 인하대학교 대학원
[confproc]
김홍렬
/ 2006
/ 관광객의 가치에 따른 섬 관광지 매력 평가에 관한 연구; 제주도 지역을 중심으로
/ 제15차 한국호텔관광학회 정기학술발표논문집
: 228~245
[journal]
박동진
/ 2004
/
Structural Relationships among Travel Motivation, Destination Image, Tourist Expectation, Satisfaction, and Loyalty
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
28(3)
: 65~83
[journal]
박석희
/ 1999
/ 국립공원 탐방자의 신기성 추구 정도 측정에 관한 연구
/ 한국공원휴양학회지
1(2)
: 30~45
[thesis]
손대현
/ 1986
/ 우리나라 관광산업의 마케팅에 관한 실증적 연구
/ 박사
/ 고려대학교 대학원
[thesis]
안윤지
/ 2003
/ 문화관광자원의 매력속성과 자원해설이 관광만족에 미치는 영향
/ 석사
/ 동아대학교
[journal]
오상훈
/ 1997
/ 회상단계에서 관광기념품 애착행동에 관한 연구-주공간내 전시 및 이용사례 중심
/ 관광레저연구
9(2)
: 107~117
[journal]
오상훈
/ 2006
/
Attractiveness of Islands as Tourist Destination: A Comparative Study of Jeju in Korea and Okinawa in Japan
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(2)
: 201~216
[journal]
유지윤
/ 1996
/ 외래관광자의 관광활동유형에 따른 관광기념품 구매행동에 관한연구
/ 한양대학교 관광연구논총
8
: 79~96
[thesis]
윤상헌
/ 1998
/ 관광기념품 구매행동에 관한 연구-주제공원 캐릭터상품을 중심으로
/ 석사
/ 경희대학교
[journal]
이충우
/ 2000
/ 백제문화권 개발에 따른 새로운 관광금속공예품 디자인에 관한 연구
/ 한국공예학회지
3(1)
: 81~120
[journal]
이태희
/ 1998
/ 관광객의 신기성 욕구 수준에 따른 관광목적지 선호도 차이에 관한 연구
/ 관광학연구
22(1)
: 11~12
[thesis]
장인정
/ 1999
/ 관광기념품 충동구매행동에 관한 연구
/ 석사
/ 경기대학교
[thesis]
정덕분
/ 2002
/ 관광기념품 구매속성에 관한 연구
/ 석사
/ 경기대학교
[journal]
조장현
/ 2004
/
The Evaluation of Expectation Level/Actual Satisfaction Level of European Attraction Attribute and its Relationship to Re-visitation/Recommendation
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
19(2)
: 19~34
[journal]
Anderson, L. F.
/ 1995
/ Souvenir-purchase behavior of women tourists
/ Annals of Tourism Research
22(1)
: 328~348
[journal]
Bello, D. C.
/ 1985
/ The role of novelty in the pleasure travel experience
/ Journal of Travel Research
24(7)
: 20~26
[journal]
Bricker, K. S.
/ 2000
/ Level of specialization and place attachment : An exploratory study of whitewater recreationists
/ Leisure Sciences
22(3)
: 233~257
[book]
Yokoyama, F.
/ 1991
/ Casual modeling of tourist satisfaction: Application to Michigan’s Northwestern coastal tourism region
/ Michgan State University
: 62~
[journal]
Hu, Y.
/ 1993
/ Measuring destination attractiveness : A contestual approach
/ Journal of Travel Research
32(2)
: 25~34
[journal]
Jeong, S. O.
/ 1997
/ A cross-cultural application of the novelty scale
/ Annals of Tourism Research
24(1)
: 238~240
[journal]
Kim, S. Y.
/ 2001
/ Souvenir buying intentions for self versus others
/ Annals of Tourism Research
28(3)
: 638~657
[journal]
Lee, T. H.
/ 1992
/ Measuring novelty seeking in tourism
/ Annals of Tourism Research
19(4)
: 120~127
[journal]
Littrell, M. A.
/ 1990
/ Symbolic significance of textile crafts for tourists
/ Annals of Tourism Research
17(2)
: 228~245
[journal]
Littrell, M. A.
/ 1993
/ What makes a craft souvenir authentic?
/ Annals of Tourism Research Special
20(2)
: 197~215
[journal]
Littrell, M. A.
/ 1994
/ Souvenirs and tourism styles
/ Journal of Travel Research
33(1)
: 3~11
[journal]
Mayo, E. J.
/ 1973
/ Tourism and national park : A psychographic and attitudinal survey
/ Journal of Travel Research
13(1)
: 14~18
[journal]
McIntyre, N.
/ 1989
/ The personal meaning of participation : enduring involvement
/ Journal of Leisure Research
21(2)
: 167~179
[journal]
Verhallen, T. M.
/ 1994
/ Scarcity and Preference: An Experiment on Unavailability and Product Evaluation
/ Journal of Economic Psychology
15
: 315~331