Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Comparison between Effect of Using of IT and Service Quality and Performance ; Focus on Perception of the Employees' Information Level in Jeju and Tokyo upscale hotels.
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼288 Viewed
1 Downloaded
KCI Citation Counts (24)
열림/닫힘 버튼[journal]
구태회
/ 2004
/
Empirical Study on the Resources and Strategic Networks Influencing the Performance of the Hotel Industry
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
27(4)
: 235~253
[journal] 김경환 / 2001 / 정보기술에 대한 호텔종사원의 인식 및 욕구. / 관광학연구 25(2) : 381~397
[journal] 김상무 / 1996 / 정보화를 통한 관광호텔의 업무효율성제고방안에 관한 연구 / 호텔경영학연구 4(2) : 83~104
[journal] 김영걸 / 1997 / 정보인프라 수준이 은행의 경영성과에 미치는 영향 / 경영학연구 26(3) : 478~480
[book] 김우곤 / 2003 / 관광정보의 이해 / 백산출판사
[journal] 김우곤 / 2001 / 호텔관리자들의 인터넷 정보기술 활용의 중요성 인식에 관한 연구 / 관광학연구 25(1) : 43~60
[thesis] 김임곤 / 1998 / 기업전략과 정보시스템 전략이 기업성과에 미치는 영향 / 박사 / 전남대학교 대학원
[book] 김정근 / 2002 / 호텔경영론 / 대왕사
[journal]
김정만
/ 2004
/
The Effect of Hotel Web Service Qulity on Customer Satisfaction,World of Mouth and Visit
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
27(4)
: 255~270
[journal]
김진강
/ 2004
/
Determinants of User Satisfaction and Performance in the Hotel Web Sites
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
27(4)
: 271~287
[journal] 김창수 / 2000 / 정보기술이 은행의 경쟁력 강화 및 재무적 성과에 끼친 영향 / 경영학연구 29(4) : 855~862
[journal] 김홍범 / 2001 / 관광산업에 있어서의 사이버 공동예약망구축을 통한 전자상거래활성화 방안 / 관광학연구 25(2) : 115~134
[journal]
김홍범
/ 2004
/
Customer Choices of the Types of Hotel Reservation System
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
28(1)
: 227~246
[journal]
김태구
/ 2005
/
The Impacts of Market Orientation and Competitive Strategy Typology on Performance in Implementing of E-Commerce of Domestic Airlines: The Contingency Theory Perspective Approach
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
29(2)
: 361~382
[thesis] 박광현 / 2000 / 조직내부 요인이 서비스품질 및 성과에 미치는 영향에 관한 연구 / 박사 / 원광대학교 대학원
[journal] 박한식 / 2001 / 온라인 여행상품 구매결정요인에 근거한 시장세분화에 관한 연구 / 관광학연구 25(1) : 101~116
[journal] 성태경 / 1997 / 조직의 전략과 정보기술의 활용을 통한 조직의 성과 향상에 관한 연구 / 경영학연구 26(1) : 173~194
[thesis] 엄흥섭 / 1999 / 정보시스템의 서비스품질측정에 관한 연구 / 박사 / 동아대학교 대학원
[journal] 오익근 / 2000 / 인터넷 관광정보 구성분석 : 광역자치단체의 홈페이지를 중심으로 / 관광학연구 23(2) : 31~46
[book] 원융희 / 1996 / 호텔경영론 / 대왕사
[journal] 유용재 / 2001 / 항공기업의 노선 네트웍이 시장성과에 미치는 영향에 관한 연구 / 관광학연구 25(1) : 155~176
[journal] 유주영 / 2001 / 인터넷 쇼핑몰을 통한 여행상품 구매시 지각위험에 관한 연구 / 관광학연구 25(2) : 97~113
[journal] 이애주 / 2001 / 패밀리레스토랑 웹사이트 활성화 전략에 관한 연구 : 국내 패밀리레스토랑을 중심으로 / 관광학연구 25(2) : 315~337
[thesis] 장귀숙 / 2001 / 정보시스템의 전략적 활용이 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구 / 박사 / 동아대학교 대학원
[book] 장세진 / 2003 / 글로벌시대의 경영전략 / 박영사
[thesis] 정승환 / 2002 / 호텔기업의 정보화가 서비스품질과 경영성과에 미치는 영향 / 박사 / 세종대학교 대학원
[journal]
정승환
/ 2003
/
The effect of informationization on hotel service quality and performance - Focus on comparing domestic and overseas deluxe hotels -
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
18(1)
: 6~115
[journal] 전용진 / 1999 / 중소기업 정보화 추진과 성과의 관계에 대한 실증적 연구 / 경영학연구 28(2) : 391~414
[thesis] 조선배 / 1995 / 호텔서비스 구매의도에 대한 영향요인 / 박사 / 광운대학교 대학원
[journal]
조용현
/ 2004
/
An Exploratory Study on the Use of Internet-based Virtual Tours for Tourism Industry
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
28(1)
: 109~124
[journal] 차석빈 / 2000 / 네티즌 직장인들의 인터넷 여행사 방문시 중요고려사항 및 만족수준에 관한 탐색적 연구 / 관광학연구 24(2) : 73~91
[journal] 최종민 / 1999 / 기업재무성과 증진을 위한 정보기술에 대한 적정 투자방안의 결정 / 경영연구 5 : 91~116
[thesis] 허정봉 / 2000 / 호텔정보시스템의 서비스 품질 측정에 관한 연구 / 박사 / 경기대학교 대학원
[journal]
현용호
/ 2004
/
An Exploratory Study on the Substitutability of Web Functions in the Decision- making Process of Online Holiday Travelers:
Direct/Indirect Web Access Groups
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
28(2)
: 291~312
[other] 전자신문 / 2006 / 전자신문(2006. 2. 8)
[other] 조선일보 / 2004 / 조선일보(2004. 3. 17)
[other] 중앙일보출판법인 / 2005 / Weekly Friday / 2005. 6월호
[journal] 헤럴드경제 / 2004 / 헤럴드경제(2004.4.27)
[journal] Cash, J. I. / 1985 / Is Redraws Competitive Boundaries / Harvard Business Review 63(2) : 134~142
[journal] David J. S. / 1996 / The Productivity Paradox of Hotel-Industry Technology / Cornell H. R. A. Quarterly : 64~70
[book] Galen R. Collins / 1992 / Hospitality Information Technology / Kendall/Hunt Publishing Company, U.S.A
[book] Hannes Werthner / 1999 / Information Technology and Tourism: A Challenging Relationship / Springer-Verlag Wien
[confproc] MacKeen, J. D. / 1991 / The Value of Information Technology: A Resource View / Proceedings of the 12th International Conference on Information Systems
[journal] Murphy J. / 1996 / Restaurant Marketing on the Worldwide Web / Cornell H. R. A. Quarterly 37(1) : 61~71
[journal] Parasuraman, A. / 1991 / Refinement and Reassessment of the SERVQUAL Scale / Journal of Retailing 67(Winter) : 420~450
[confproc] Perry, D. F. / 1983 / Assimilating Innovative Technology : A More Comprehensive Model / Proceedings of the Fourth International Conference on Information System : 281~297
[journal] Richard T. Watson / 1998 / Measuring Information Systems Service Quality: Lessons from Two Longitudial Case Studies / MIS Quarterly 22(1) : 61~79
[journal] Pitty, L. F. / 1998 / Measuring Information Systems Service Quality / MIS Quarterly 22 : 61~
[journal] Rackoff, N. / 1985 / Information System for Competitive Advantage: Implementation of a Planning Process / MIS Quarterly 9(4) : 185~194
[book] Schultheis, R. / 1995 / Management Information system / Irwin
[journal] Siguaw, J. A. / 1999 / Best practices in information technology / Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 40(5) : 58~71
[journal] Sunny Ham / 2005 / Effect of IT on performance in upscale hotels / International Journal of Hospitality Management 24(2) : 281~294
[journal] Van Hoof, H. B. / 1998 / U.S. Lodging Managers and the Internet / Cornell H. R. A. Quarterly 39(2) : 46~54
[journal] Van Hoof, H. B. / 1995 / Technology Needs and Perceptions-An Assessment of the U.S. Lodging Industry / Cornell H. R. A. Quarterly 36(5) : 64~69
[book] Walker, J. R. / 2004 / Introduction to Hospitality Management / Pearson Education
[book] Werthner, H. / 1999 / Information technology and tourism - A challenging relationship / Springer
[book] Zongqing Zhou / 2004 / E-Commerce And Information Technology in Hospitality and Tourism / Thomson Learning Inc
[journal] Zuboff, S. / 1982 / New World of Computer Mediated Work / Harvard Business Review : 143~