[confproc]
김미주
/ 2004
/ 인터넷 쇼핑몰 이용자의 구전활동에 관한 연구
/ 한국유통학회 동계학술대회 자료집
/ 고려대학교
: 37~61
[journal]
김원인
/ 2000
/ 소비자의 외식서비스 평가 영향요인-품질, 가치, 애호도, 구전의 관계를 중심으로
/ 호텔경영학연구
9(2)
: 161~189
[thesis]
남궁영
/ 2004
/ 고객 지향적 웹사이트 운영을 위한 패밀리레스토랑 웹사이트 유용성 평가모델 설계
/ 석사
/ 연세대학교 대학원
[journal]
양윤
/ 2000
/ 구전커뮤니케이션이 소비자의 태도변화에 미치는 영향
/ 광고학연구
11(3)
: 7~34
[other]
/ 2006
/ 월간식당(2006). 9월호
[thesis]
이소민
/ 2003
/ 서비스 편익 유형이 관계 결속 및 구전활동에 미치는 영향
/ 석사
/ 연세대학교
[journal]
이애주
/ 2003
/
Effect of the Service Quality of Foodservice Industry on Customer Satisfaction, Revising Intention, and Oral Transmitting Intention
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식경영학회
12(1)
[journal]
이정실
/ 2001
/ 외식업의 선택요인에 대한 부정적 구전커뮤니케이션과 구매행동과의 관계
/ 관광,레저연구
13(2)
: 9~24
[journal]
이현선
/ 2004
/
A Study on the effects of online postscript as Word-of-Mouth
/ 홍보학연구
/ 한국홍보학회
8(2)
: 234~268
[book]
정익준
/ 1997
/ 호텔, 외식산업 마케팅
/ 형설출판사
[journal]
진양호
/ 2003
/ 외식업체 검색사이트에 대한 인식과 이용실태조사
/ 한국조리학회지
9(3)
: 155~168
[thesis]
최순희
/ 1997
/ 부정적 구전커뮤니케이션이 외식고객의 구매행동에 미치는 영향에 관한 연구
/ 석사
/ 동아대 경영대학원
[journal]
한상린
/ 2004
/
Effect of Restaurant Service Quality on Customer Retention and Word-of-Mouth
/ 마케팅관리연구
/ 한국마케팅관리학회
9(1)
: 29~46
[journal]
황의록
/ 1995
/ 구전커뮤니케이션에 관한 문헌연구
/ 광고연구
26
: 55~84
[journal]
Anderson
/ 1998
/ Customer Satisfaction and Word-of-mouth
/ Journal of Service Research
1(1)
: 5~17
[book]
Arndt, J.
/ 1967
/ Word-of-Mouth Advertising and Informal Communication, in Risk Tasking and Information Handling in Consumer Behavior
/ Harvard University
: 188~239
[journal]
Christine, T. E.
/ 2000
/ Managing Word of Mouth Communication : Empirical Evidence from India
/ International Journal of Bank Marketing
18(2)
: 75~83
[journal]
Decrop, A.
/ 1999
/ Triangulation in Qualitative Tourism Research
/ Tourism Management
20(1)
: 157~161
[book]
Kirk, J.
/ 1996
/ 질적 연구의 신뢰도와 타당도
/ 교육과학사
[book]
Mason, J.
/ 1999
/ 질적 연구방법론
/ 나남출판
[book]
Strauss, A.
/ 2001
/ 질적 연구: 근거이론의 단계
/ 현문사
[journal]
Murray, K. B.
/ 1991
/ A Test of Service Marketing Theory Consumer Information Acquisition Activities
/ Journal of Marketing
55
: 10~15
[journal]
Neelamegham, R.
/ 1999
/ Consumer Choice Process for Experience Goods : An Econometric Model and Analysis
/ Journal of Marketing Research
36(3)
: 373~386
[book]
Oliver R. L.
/ 1997
/ Satisfaction: A Behavior Perspective on the Consumer
/ McGraw-Hill
[journal]
Swan, J. E.
/ 1989
/ Postpurchase Communication by Consumers
/ Journal of Retailing
65(Winter)
: 516~533