[journal]
/ 2001
/ 프랜차이즈 표준약관
[journal]
/ 2000
/ 관광사업체명부
/
[journal]
/ 2003
/ 관광사업체명부
[journal]
/ 2003
/ 프랜차이즈 조직의 이해
/ 백산출판사
[journal]
/ 2002
/ 프랜차이즈유통관리
/ 대구대출판부
: 3~6
[journal]
/ 1999
/ 프랜차이저의 공정성이 프랜차이즈성과에 미치는 영향에 관한 연구
: 9~26
[journal]
/ 2002
/ 도매여행사와 소매여행사의 유통네트워크관계에 관한 연구
: 79~92
[journal]
/ 1997
/ 외식프랜차이즈 경로에서 관계몰입에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
: 66~
[journal]
/ 2002
/ 여행사 프랜차이즈경영 합리화방안
(15)
: 48~49
[journal]
/ 1999
/ 현대사회와 경영
/ 삼우사
[journal]
/ 2002
/ 여행 도매업자의 관계적 특성이 신뢰와 재 구매의도에 미치는 영향
26(3)
: 324~325
[journal]
/ 2003
/ 여행업 가맹사업자의 공정성 인식과 만족도에 관한 연구
: 387~400
[journal]
/ 2001
/ 항공운송서비스 공정성이 고객만족에 미치는 영향
6(1)
: 244~246
[journal]
/ 2000
/ 국내진출 해외프랜차이즈 가맹점의 경영성과 결정요인에 관한 연구
: 58~66
[journal]
/ 2001
/ 프랜차이즈시스템에서 관계적 특성이 신뢰 및 몰입에 미치는영향
: 14~36
[journal]
/ 1999
/ 판매자-구매자간의 거래공정성에대한 지각이 신뢰에 미치는영향
: 14~18
[journal]
/ 2001
/ 다변량분석의 이론과 실제 관광학 사례를 중심으로
/ 학현사
[journal]
/ 1999
/ 정보기술을 이용한 네트워크 조직의 발전방향에 관한 연구
33(3)
: 497~525
[journal]
/ 1989
/ Determinants of Continuity in Conventional Industrial Channel Dyads
: 310~323
[journal]
/ 1995
/ Change in Tourism
/ Routledge
: 19~21
[journal]
/ 2001
/ Buyer-Seller relationships and Customer Firm Costs
65
: 29~43
[journal]
/ 1998
/ Ownership Decisions in Plural Contractual Systems
/
33
: 59~87
[journal]
/ 1997
/ An examination of the Nature of Trust in Buyer-Seller Relationships
61
: 35~51
[journal]
/ 1984
/ Comparative Productive Performance in Fast-food Retail Distribution Journal of Retailing
: 91~114
[journal]
/ 1987
/ Journal of Marketing
: 11~27
[journal]
/ 1994
/ Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships Journal of Marketing
: 1~19
[journal]
/ 1976
/ Full Disclosure Laws in Franchising Journal of Marketing
: 76~91
[journal]
/ 2000
/ The fee structure in franchising: A property fights view
73
: 219~226
[journal]
/ 2000
/ Location costs product quality and implicit franchise contracts
: 9~87
[journal]
/ 1995
/ The Effect of Supplier Fairness on Vulnerable Resellers
32
: 54~65
[journal]
/ 1994
/ The Commitiment - Trust Theory of Relationship Marketing Journal of Marketing
: 20~38
[journal]
/ 1988
/ An Empirical Look at Franchising as an Organizational Form Journal of Business
: 80~93
[journal]
/ 1990
/ Neither Market Nor Hierarchy Network forms of organization Research in Organizational Behavior
: 295~336
[journal]
/ 2001
/ How many franchises in a market
19
: 519~542
[journal]
/ 1999
/ A Model of Consumer Satisfaction with Service Encounters Involving Failure and Recovery
36
: 356~372
[journal]
/ 1988
/ A Relational Model of Authority in Groups Advances in Experimental Social Psychology
: 115~191