Journal of Tourism Sciences 2022 KCI Impact Factor : 2.88
Relationship of Tourist's Motivation and Destination Image among Tourists Visiting TV Drama Locations
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼393 Viewed
0 Downloaded
KCI Citation Counts (56)
열림/닫힘 버튼[journal] / 2003 / 관광동기이미지재방문의도간 구조적 관련성 26(4) : 221~238
[journal] / 2003 / 지역사회 애착과 관광개발에 대한 태도 27(3) : 97~114
[journal] / 2005 / TV 드라마가 관광목적지 이미지 형성에 미치는 영향 28(4) : 335~356
[journal] / 2004 / TV 드라마 촬영지의 포스트모던한 관광체험 28(2) : 175~192
[journal] / 2004 / 관광동기에 따른 관광지 이미지가 관광만족도에 미치는 영향에 관한 연구 28(2) : 95~111
[journal] / 2001 / 관광지 이미지의 형성에 관한 연구 25(1) : 271~290
[journal] / 2000 / 고도 경주의 관광이미지에 관한 연구 24(1) : 41~56
[journal] / 2004 / 관광동기 이미지 기대 만족 및 충성도간의 구조적 관계 28(3) : 65~83
[journal] / 2002 / 관광지의 정서적 이미지 척도 개발 25(4) : 13~32
[journal] / 2000 / 관광지의 정서적 이미지 척도 개발 연구 2(2) : 149~163
[journal] / 2001 / 영상매체를 통해 노출된 관광목적지 이미지 11(1) : 82~98
[journal] / 1998 / 관광지 이미지 측정에 관한 연구 21(2) : 54~67
[journal] / 2005 / 관광이미지 연구의 비판적 고찰 29(1) : 125~146
[journal] / 1999 / 지역축제의 이미지 측정척도 개발에 관한 연구 22(3) : 243~261
[journal] / 2004 / 관광객의 심리적 거리에 따른 관광목적지 이미지 영향 분석 28(2) : 153~174
[journal] / 2001 / 문화관광객 세분시장의 구매행동 분석 3(2) : 1~22
[journal] / 2004 / 문학기행객의 사회인구학적 특성과 참여동기에 따른 마케팅적 함의 28(3) : 103~122
[journal] / 2000 / 98 경주세계문화엑스포에 대한 축제참가동기 분석 23(2) : 81~97
[journal] / 1997 / 한국 관광지 이미지 측정척도의 개발 20(2) : 80~95
[journal] / 2004 / 관광객 시선이 관광동기와 만족도에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구 13(4) : 205~217
[journal] / 2005 / 드라마 촬영지 관광동기 유형에 따른 시장세분화에 관한 연구 19(1) : 297~311
[journal] / 2002 / 현대관광의 이해 / 학문사
[journal] / 1997 / 국립공원 방문자의 관광이미지 구성요인 21(1) : 231~249
[journal] / 2002 / 부산방문 한일 관광객의 정서적 이미지 비교 13(2) : 89~102
[journal] / 2004 / 영상 촬영지 관광객의 체험:바보선언 사례 16(1) : 105~120
[journal] / 2004 / 영상물을 통한 관광지이미지가 관광지선호도에 미치는 영향 / 세종대학교 대학원
[journal] / 1999 / A model of destination image formation 26(4) : 868~897
[journal] / 1997 / Affective images of tourism destinations 35(4) : 11~15
[journal] / 2004 / Factors Influencing Destination Image 31(3) : 657~681
[journal] / 197918-23 / An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image Journal of Travel Research
[journal] / 1996 / Tourist Images of a Destination An Alternative Analysis / The Haworth Press
[journal] / 1993 / The Measurement of destination image an empirical assessment Journal of Travel Research : 3~13
[journal] / 1989 / A Repertory Grid Analysis of Austria’s Image as a Summer Vacation Destination Journal of Travel Research : 3~7
[journal] / 1991 / Image Differences Between Prospective First-time and Report Visitors to the Lower Rio Grande Valley Journal of Travel Research : 10~16
[journal] / 2002 / Destination Image Towards a Conceptual Framework 29(1) : 56~78
[journal] / 1989 / Attribute measurement of state tourism products using multidimensional scaling techniques Journal of Travel Research : 16~20
[journal] / 1993191-215 / Communication and Channel systems in Tourism marketing
[journal] / 1997 / Tourism motivation and expectation formation 24(2) : 283~304
[journal] / 1982 / The experiential aspects of consumption Journal of Consumer Research : 92~101
[journal] / 2005 / Cultural tourism in Central and Eastern Europe the views of induced image formation agents 26 : 173~183
[journal] / 2003 / Integrating micro and macro approaches to tourist motivations Toward an interdisplinary theory 6(1) : 47~59
[journal] / 2003 / Motion Picture Impacts on Destination Images 30(1) : 216~237
[journal] / 2005 / Marketing implications arising from a comparative study of international pleasure tourist motivations and other travel-related characteristics of visitors to Korea 26 : 347~357
[journal] / 2002 / Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations 23 : 221~232
[journal] / 1997 / Pictorial element of destination in image formation 24 : 537~565
[journal] / 1981 / The Psychology of Leisure Travel Effective Marketing and Selling of Travel Service
[journal] / 1995 / The role of awareness and familiarity with a destination The central Florida case 35 : 21~27
[journal] / 1996 / Mindful Visitors Heritage and Tourism 23(2) : 249~260
[journal] / 2000 / Traveling on Screen Tourism and the Greek Film Musical 18 : 95~104
[journal] / 1980 / A description of affective quality attributed to environment Journal of Personality and Social Psychology : 311~322
[journal] / 1994 / The cultural values of literary tourism 21(1) : 103~120
[journal] / 1998 / The Image of Destination Regions Theoretical and Empirical aspects / Routledge Kegan Paul
[journal] / 1999 / Consumer behaviour in tourism / Butterworth Heinemann
[journal] / 1990 / Attitude determinants in tourism destination choice Annals of Tourism Research : 432~448
[journal] / 1990 / Leisure and Travel in Contemporary Societies / Sage Publications The Ltd
[journal] / 1992 / Tourism Cognitive Mapping of Unfamiliar Environment Annals of Tourism Research : 268~286
[journal] / 1994 / Interpretations of Tourism as Commodity Annals of Tourism Research : 643~660