Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Relationship Attachment Factors for Place Marketing Effort in a Local Festival
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼379 Viewed
52 Downloaded
KCI Citation Counts (35)
열림/닫힘 버튼[journal] / 2002 / 온라인 커뮤니티 마케팅 활동과 친커뮤니티 행동간의 관계에 있어서 몰입의 매개역할 17(4) : 77~98
[journal] / 2003 / 브랜드충성도에 관한 정성적 연구 소비자-브랜드관계를 중심으로 : 1~29
[journal] / 2003 / 기업의 고객관계강화프로그램이 고객의 추천행동에 미치는 영향 고객-브랜드관계의 매개역할을 중심으로 : 299~326
[journal] / 2004 / 2004 상반기 문화관광축제 축제별 평가보고서 / 문화관광부
[journal] / 2002 / 소비자-브랜드 관계가 소비자만족과 상표 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 : 55~81
[journal] / 2004 / 관광동기 이미지 기대 만족 및 충성도간의 구조적 관계 28(3) : 65~83
[journal] / 2001185-197 / 커뮤니티 운영이 웹사이트 만족도와 구전에 미치는 영향 조직동일시 이론을 중심으로 : 185~197
[journal] / 2005 / 지역축제 이해집단 분석틀을 위한 탐색적 연구 이해집단의 역학관계를 중심으로 28(4) : 295~312
[journal] / 1995 / 세계화를 지향하는 국토개발의 철학 2(160) : 5~10
[journal] / 2003 / 소비자와 브랜드 커뮤니티간 관계형성 요인에 관한 연구
[journal] / 2003 / 주중주말 관광객의 축제참여동기에 관한 비교연구 27(3) : 133~155
[journal] / 1998 / 시장지향성과 성과 사원만족 고객만족 기업이미지의 매개적 역할 27(1) : 157~184
[journal] / 1991 / Capitalizing on the Value of Brand Name / The Free Press
[journal] / 1990 / A Model of Distributor Firm and Manufacturing Firm Working Relationships Journal of Marketing : 42~58
[journal] / 1988 / Structural Equation Modeling in Practice : 411~423
[journal] / 1981195-202 / A General Method for Developing and Testing Theories in Consumer Research Advances in Consumer Research
[journal] / 1983 / Selected Determinants of Consumer Satisfaction and Complaint Report Journal of Marketing Research : 21~28
[journal] / 1989 / A New Incremental Fit Index for General Structural Equation Models : 306~316
[journal] / 1993 / An Exploration of High-Risk Leisure Consumption Through Skydiving Journal of Marketing : 68~85
[journal] / 1994 / A Consumer-Brand Relationship Framework for Strategic Brand Management University of Florida / Unpublished Doctoral Dissertation
[journal] / 1998 / Developing Relationship Theory in Consumer Research 24(4) : 343~373
[journal] / 2001 / Location Branding-A Study of the Branding Practices of 12 English Cities 9(2) : 127~142
[journal] / 1999 / Structural Equation Modeling with the SIMPLIS Command Language
[journal] / 1999 / Marketing Places Europe / Pearson Education Ltd
[journal] / 2002 / Country as Brand Product and Beyond A Place Marketing and Brand Management Perspective 9(4-5) : 249~ 261
[journal] / 2002 / Building Brand Community 66 : 38~54
[journal] / 1993 / An Ethnographic Study of an Urban Periodic Marketplace Lessons from the Midville Farmer’s Market Journal of Retailing : 280~319
[journal] / 2001 / Brand Community 27 : 412~413
[journal] / 1980 / A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decision Journal of Marketing Research : 460~469
[journal] / 1999 / When Consumer Loyalty? 3 : 33~44
[journal] / 2001 / Lisensiaatintutkimus Kaupungin Kehittminen Merkkituotteena / Helsinki University of Technology
[journal] / 1994 / Journal of Marketing : 39~52
[journal] / 1988 / Model of Consumer Satisfaction Formation Journal of Marketing Research : 204~12
[journal] / 1992 / The Changing Role of Marketing in the Corporation 56(october) : 1~17
[journal] / 1995 / Relationship Marketing and Distribution Channels 23 : 305~320
[journal] / 1981 / Developing Better Measures of Consumer Satisfaction in Advances in Consumer Research : 94~99