[journal]
권영린
/ 2002
/ 호텔종사원의 직무만족에 관한 연구
8
: 184~185
[journal]
김대권
/ 2000
/ 호텔종사원 직무만족 요인에 관한 이론적 고찰
3
: 182~
[journal]
/ 1992
/ 직무만족과 서비스제공수준에 관한 연구 관광학연구
[journal]
김일윤
/ 1996
/ 호텔산업 종사원의 직무만족 결정요인에 관한 실증연구
[journal]
노정진
/ 2002
/ 한글 SPSS 10.0에 의한 조사방법 및 통계분석
/ 형설출판사
[journal]
민창기
/ 1997
/ 호텔종사원의 문화적 수용능력이 직무만족에 미치는 영향
20(2)
: 43~44
[journal]
박봉규
/ 1999
/ 호텔종사원의 직무만족과 고객지향간의 관계에 있어서 자발적 행동과 직무역할행동의 역할에 관한 연구
22(3)
: 35~
[journal]
배일섭
/ 1998
/ SPSS 한글프로그램과 통계분석기법
/ 대구대학교 출판부
[journal]
심상도
/ 1999
/ 호텔종사원의 직무만족에 관한 연구
/ 관광정책학연구
5(1)
: 5~
[journal]
우찬복
/ 1995
/ 호텔종사원 직무만족과 직무요인에 관한 실증적 분석
18(2)
: 8~9
[journal]
/ 1994
/ 관광호텔종사원의 직무만족과 이직성향에 관한 연구
: 482~483
[journal]
정봉원
/ 1994
/ 호텔종사원의 직무만족에 관한 실증적 연구
[journal]
허명회
/ 2002
/ SPSS 다변량자료분석
/ SPSS아카데미
[journal]
Brown
/ 1993
/ meta-analysis and assessment of causaleffects Journal of Marketing Research
[journal]
Constance
/ 1973
/ an emporical test of some theoretical proposition
[journal]
Culton
/ 1990
/ Your Secret Weapon HousekeepingEmployees-Maintaining High Levels of Morale on the FrontlineIncreases Service Standards and Reduce Employee Turnover
[journal]
Cummings
/ 1982
/ Annual Review of Psychology
[journal]
World Pub
/ 1966
/ Work and nature of man
[journal]
Locke
/ 1976
/ The nature and causes of job satisfaction Handbook of Industrial and OrganizationalPsychology
[journal]
Lorraine
/ 1993
/ An Evaluation of Hotel Service by Employees andGuest
/ Univ
[journal]
Ostroff
/ 1992
/ The Relationship between Satisfaction Journal of AppliedPsychology
[journal]
Schermerhorn, D.,
/ 1997
/ Basic Organizational Behavior
/ John Wiley and Sons Inc
[journal]
Smith
/ 1955
/ Psychology of industrial behavior
/ McGraw-Hill
[journal]
& Meyer
/ 1993
/ Path AnalysisBased on Meta-Analytic Findings
tur and tur(ver intention ver)
[journal]
Yoder
/ 1985
/ Handbook of personal management