Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
The Impacts of Festival Participants' Satisfaction Level of Hands-on Activities on their Intent of Revisit and Recommendation
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼207 Viewed
1 Downloaded
KCI Citation Counts (45)
열림/닫힘 버튼[journal] 강해상 / 2005 / 다면평가시스템을 이용한 축제평가체계에 관한 연구 / 이벤트컨벤션연구 1 : 1~22
[journal]
고동우
/ 2005
/
Differences of Endogenous Experience and Exogenous Experience with a Planned Festival
/ 관광·레저연구
/ 한국관광.레저학회
17(4)
: 45~64
[journal]
김경희
/ 2008
/
A Study on lifestyle of Festival participants and Factors influence on Participants' Satisfaction.
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
22(1)
: 311~326
[journal] 김계섭 / 1995 / 이벤트관광의 프로그램 개선방안 / 관광학연구 18(2) : 59~86
[journal] 김성혁 / 2000 / 지역축제 방문객의 시장세분화와 선택속성에 관한 실증적 연구-10대 지역축제를 중심으로- / 관광학연구 24(1) : 259~280
[thesis] 남윤희 / 2004 / 체험프로그램이 축제만족에 미치는 영향 - 연천구석기축제를 중심으로 - / 석사 / 경기대학교
[book] / 2007 / 뉴에이스국어사전 / 금성출판사
[journal] 박석희 / 2005 / 관광,체험,변화의 개념과 유형에 관한 철학적 천착 / 농촌관광연구 12(1) : 17~49
[journal] 박철호 / 2003 / 충주 무술축제 방문객의 참여프로그램에 대한 평가 / 여행학연구 18 : 125~147
[journal] 박철호 / 2004 / 축제의 관광상품화와 지역경제 활성화와의 상관성 / 여행학연구 20 : 93~106
[confproc] 박흥식 / 2001 / 정부 이벤트 마케팅의 이해: 2002년 월드컵을 중심으로. / 한국정책학회 2001년 하계학술대회 발표논문집 : 459~467
[journal]
부소영
/ 2003
/
Content Analysis on Destination Images Improvement through Hosting Festivals
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
27(2)
: 113~132
[journal] 성영신 / 1996 / 여가경험의 심리적 본질:재미란 무엇인가? / 소비자학연구 7(2) : 82~98
[thesis] 손선미 / 2005 / 체험지향성이 관광축제이벤트 방문의도에 미치는 영향 연구 / 박사 / 경기대학교
[journal]
송재일
/ 2004
/
A Study of the Differences of Program Satisfaction by the educational Aspiration for Children in regional Festival
/ 관광·레저연구
/ 한국관광.레저학회
16(2)
: 71~84
[journal]
안경모
/ 2005
/
Estimating the tourism value of regional festival: The case of the Icheon Ceramics Festival
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식경영학회
14(2)
: 227~239
[journal] 오순환 / 2001 / 한국의 전통축제와 놀이형태에 관한 고찰 / 관광학연구 25(2) : 197~215
[journal]
오정근
/ 2008
/
The Impact of Experiential Festival Attributes and Festival Environmental Cues on Visitor’s Satisfaction:Comparative Analysis of Experiential Festival & Watching Festival
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(4)
: 301~324
[journal] 원융희 / 2002 / 한국전통문화의 체험관광 상품화 방안에 관한 연구 / 한국관광산업학회지 16 : 51~63
[book] 유정아 / 2003 / 축제인류학 / 살림출판사
[journal] 이경모 / 2003 / 이벤트프로그램 참가동기에 따른 만족도에 관한 연구 / 경기관광연구 7 : 79~98
[book] 이경모 / 2007 / 이벤트학원론(7판) / 백산출판사
[journal]
이용기
/ 2003
/
The Impact of Perceived Festival Environmental Cues on Visitor’s Satisfaction and Loyalty: The Case of Suanbo Spa Festival
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
27(1)
: 85~104
[journal]
이준엽
/ 2002
/
Visitors' Satisfaction of the 16th Icheon Ceramic Festival Based on their Benefit Sought
/ 관광·레저연구
/ 한국관광.레저학회
14(3)
: 193~212
[journal]
이훈
/ 2006
/
The Structure System Model of Lived Festival Experience.
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(1)
: 29~46
[thesis] 임명재 / 2006 / 관광이벤트의 체험이 관광목적지 브랜드 자산에 미치는 영향 / 박사 / 배재대학교
[journal]
장경수
/ 2005
/
The Effects of Festival Service Quality on the Visitor Satisfaction- A Case of Daegu Yangnyeongsi Festival
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
19(3)
: 8~145
[journal]
장성수
/ 2008
/
Participants’ Satisfaction and Intent of Repeat-Visit:The case of Jeju Full-moon Fire Festival
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(4)
: 373~387
[book] 장은영 / 2005 / 체험관광의 이론과 실제 / 백산출판사
[book] 정강환 / 2007 / 관광이벤트(21세기 지역개발형 축제로의 선택) / 백산출판사
[journal] 조규태 / 2007 / 축제관람객 만족이 전체만족 및 추천의사에 미치는 영향 / 한국컨벤션학회 7(2) : 25~35
[journal]
조태영
/ 2008
/
The study of the influence affecting visitors’ satisfaction and loyalty By Perceived environment cues of Event: Focusing 2007 Kyungju World Cultural Expo
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
23(2)
: 1~22
[web] / 태백산눈꽃축제 / http//Festival.taebaek.go.kr
[journal]
한숙영
/ 2006
/
The Experience Realms of Heritage Tourism: From the Perspective of Utilitarian and Hedonic Value
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(3)
: 11~28
[journal]
한숙영
/ 2005
/
Verification on Experience Realms of Pine and Gilmore: The Case of Participants’ Satisfaction of Experiential Activities at Hansan Ramie Festival
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
29(2)
: 131~148
[journal]
황종규
/ 2005
/
An Empirical Study for Visitor's Satisfaction Factor in Local Festival
/ 한국행정논집
/ 한국정부학회
17(2)
: 313~335
[web] / 화천산천어축제 / http//ice.narafestival.com
[journal] Bello, D. C / 1985 / The Role of Novelty in the Pleasure Travel Experience / Journal of Travel Research 24(1) : 20~26
[other] Farrell, P / 1991 / The Process of Recreation Programming
[journal] Fridgen,J.D / 1984 / Environmental Psychology and Tourism / Annals of Tourism Research 11(1) : 19~39
[book] Getz,D / 1991 / Festival,Special Event,and Tourism / Van Reinhold.
[book] Getz,D / 1997 / Event Management and Event Tourism / Cognizant Communication Corporation.
[book] Light,D / 1995 / Heritage,Tourism and Society / Mansell Publishing Limited
[journal] Lounsbury, J. W / 1992 / Leisure needs Vacation Satisfaction / Leisure Science 14(2) : 105~119
[journal] Masberg, B. A / 1996 / Visitor Experiences at Heritage Sites: A Phenomonological approach / Journal of Travel Research 34(4) : 20~25
[journal] Pierce,E / 1980 / Tourism's Human Conflicts: Toward more Psychological Approach / Annals of Tourism Research 7(1) : 122~136
[journal] Pine, B. J / 1998 / Welcome to the Experience Economy / Harvard Business Review 76(4) : 97~105
[book] Pine, B. J / 1999 / The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business a Stage / Harvard Business Press
[journal] Ross, G. F / 1991 / Sightseeing Tourists' Motivation & Satisfaction / Annals of Tourism Research 18(2) : 226~237
[journal] Schmitt,B.H / 1999 / Experiential Marketing / Journal of Marketing Management 15(1) : 53~68
[book] Shyre,S / 2008 / Entertainment Marketing & Communication:Selling Branded Performance,People and Place. / Pearson Education Inc.
[book] Van-Manen,M / 1990 / Researching Lived Experience: Human Science for an Action Sensitive Pedagogy / State University of New York Press