[confproc]
김광지
/ 2007
/ CRM에 의한 관계혜택이 고객충성도에 미치는 영향: 고객의 지각된 관계적 몰입, 전환장벽, 고객만족의 매개적 역할
/ 호텔경영학회 추계학술대회
: 45~67
[book]
김영임
/ 2000
/ 인간과 커뮤니케이션
/ 한국방송통신대학교출판부
[journal]
김정욱
/ 2006
/
Effects of Nonverbal Communication of Service Providers on Customers' Perception of the Service Quality
/ 마케팅관리연구
/ 한국마케팅관리학회
11(2)
: 153~172
[thesis]
서판수
/ 2001
/ 의사의 커뮤니케이션 스타일이 환자만족에 미치는 영향에 관한 연구
/ 박사
/ 동아대학교
[thesis]
유영진
/ 2003
/ 외식업체의 관계마케팅활동이 관계의 질과 성과에 미치는 영향에 관한 연구
/ 박사
/ 세종대학교
[journal]
이지호
/ 2006
/
Composition Factors of Restaurant Brand Equity
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(1)
: 193~209
[thesis]
한진수
/ 1998
/ 호텔기업의 관계마케팅활동과 성과의 구조적 관계연구
/ 박사
/ 경성대학교
[thesis]
홍미나
/ 2007
/ 커뮤니케이션 유형과 비언어적 커뮤니케이션요소가 서비스 제공자 서비스평가에 미치는 영향
/ 박사
/ 경기대학교
[book]
Aaker,D
/ 1991
/ Managing brand equity: Capitalizing on the value of brand name
/ The Free, Press
[journal]
Aaker,D
/ 1996
/ Measuring brand equity across products and markets
/ California Management Review
38(3)
: 102~120
[journal]
Berry,L
/ 1995
/ Relationships marketing of services- growing interest, emerging perspectives
/ Journal of the Academy Marketing Science
23(10)
: 236~245
[journal]
Burgoon, J
/ 1990
/ Non-verbal behaviors, persuasion, and credibility
/ Human Communication Research
17(10)
: 140~169
[journal]
Crosby, L
/ 1990
/ Relationship quality in service selling: An interpersonal influence perspective
/ Journal of Marketing
54(7)
: 68~81
[book]
Devito,J
/ 1985
/ Human communication (3rd ed.)
/ Harper and Row
[book]
Jandit, F
/ 1998
/ Intercultural communication: Thousand Oak
/ Sage Publication
[journal]
Gabbott, M
/ 2000
/ An empirical investigation of the impact of non-verbal communication on service evaluation
/ European Journal of Marketing
34(3/4)
: 384~398
[book]
Mitra, K
/ 1999
/ The effects of provider-customer similarity and provider communication styles on customer's service evaluations
/ McGraw-Hill
[journal]
Morgan, R
/ 1994
/ The commitment-trust theory of relationship and organization
/ Journal of Marketing
58(3)
: 20~38
[journal]
Reichheld, F
/ 1993
/ Loyalty-based management
/ Harvard Business Review
71(3/5)
: 64~73
[journal]
Stiff, J
/ 1994
/ Individual differences and changes in nonverbal behavior: Unmasking the changing faces of deception
/ Communication Research
21(5)
: 555~581
[journal]
Sundaram, D
/ 2000
/ The role of nonverbal communication in service encounters
/ The Journal of Service Marketing
14(5)
: 378~389
[book]
Wainwright, G. R
/ 1999
/ Body Language
/ Position Press