Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
A Study on the Multidimensional Positioning for Spa Destination:Case of Korea's top rated seven Spa
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼177 Viewed
0 Downloaded
KCI Citation Counts (8)
열림/닫힘 버튼[journal]
예명숙
/ 2007
/
A Study on the Positioning of Urban Tourism Destinations: Focused on the Tour Destinations in Busan
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
31(2)
: 49~67
[journal]
김시중
/ 2005
/
A Study on the Image, Attributes & Preference of Spa Destination
/ 한국지역지리학회지
/ 한국지역지리학회
11(4)
: 497~510
[journal]
김시중
/ 2009
/
A Study on the Image Positioning of the Spa Destination
/ 국토지리학회지
/ 국토지리학회
43(3)
: 409~422
[journal] 김영찬 / 1999 / 다차원척도법의 활용방안 및 발전방향 / 소비자학연구 11(4) : 199~227
[thesis] 김원인 / 1994 / 위락관광지선택에 관한 연구 / 박사 / 인하대학교 대학원
[book] 김충기 / 1994 / 광고포지셔닝 / 나남출판사
[book] 박광배 / 2000 / 다차원척도법 / 교육과학사
[thesis] 박정렬 / 2007 / 온천수요의 결정요인 및 시장세분화 연구 / 석사 / 세종대학교 대학원
[thesis] 송일문 / 2000 / 온천리조트 이미지와 선호에 관한 연구 / 석사 / 우송대학교 대학원
[journal]
송재호
/ 2003
/
Destination Repositioning of Jeju Island Resort : Comparison with Other Domestic Competitive Ones
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
27(3)
: 9~24
[journal]
양리나
/ 2010
/
Evaluation of Duksan Spa Destination Attributes by the Importance and Performance Analysis
/ 관광경영연구
/ 관광경영학회
14(3)
: 25~48
[thesis] 양택진 / 2008 / 관광지 이미지와 포지셔닝에 관한 연구 / 석사 / 경기대학교 대학원
[thesis] 오재경 / 2003 / 온천리조트 방문자의 가치에 따른 선택행동 특성에 관한 연구 / 박사 / 세종대학교 대학원
[thesis] 이애주 / 1988 / 관광지 선택행동에 관한 연구:관광객의 지각 및 선호도를 중심으로 / 박사 / 세종대 대학원
[book] 임종원 / 1997 / 현대마케팅론 / 무역경영사
[thesis] 최운현 / 2001 / 아산지역 온천관광의 발전방향에 관한 연구 / 석사 / 순천향대학교 대학원
[book] 표성수 / 1998 / 최신관광계획론 / 형설출판사
[journal] 홍성권 / 1999 / 지역시장별 관광휴양지의 포지셔닝에 관한 연구 / 관광학연구 23(1) : 37~50
[confproc] Anderssen, P. / 1973 / Multivariate analysis in travel research: a tool or travel package design and market segmentations / The Travel Research Association, Fourth Annual Conference
[book] Boyd, H. W. Jr / 1990 / Marketing management: A Strategic approach / Homewood
[journal] Crompton,J.L / 1989 / An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image / Journal of Travel Research 28(4) : 18~23
[journal] Crompton, J. L / 1999 / Developing a revised competitive position for Sun/Lost City, South Africa / Journal of Travel Research 37(3) : 341~352
[journal] Gartner,W.C / 1989 / Tourism Image: Attribute Measurement of State Tourism Products using Multidimensional Scaling Techniques / Journal of Travel Research 28(2) : 162~174
[book] Goodrich,J / 1980 / Benefit Segmentation of U.S. International Travelers, Tourism, Marketing, and Management Issues / George Washington University
[journal] Haahti,A.J / 1986 / Finland's competitive position as a destination / Annals of Tourism Research 13(1) : 11~35
[journal] Kim, S. S / 2004 / Positioning analysis of overseas golf tour destinations by Korean golf tourists / Tourism Management 26 : 905~917
[journal] Muller,T.E / 1991 / Using personal values to define segments in an international tourism market / International Marketing Review 1 : 57~70
[book] Reich, A. Z / 1997 / Marketing management for the hospitality industry: A strategic approach / John Wiley & Sons
[web] / http://bugok.cng.go.kr / http://bugok.cng.go.kr
[web] / http://tour.cng.go.kr / http://tour.cng.go.kr