Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
A Study on Restaurant Blog Users' Behavior, Satisfaction and Motivation: A Focus on College Students in Seoul and Gyeonggi Province
ABSTRACT
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열림/닫힘 버튼[thesis] 권대현 / 2007 / 온라인 구전활동에 영향을 미치는 사용자 정보의 특성 : 답글과 사용자 후기 중심으로 / 석사 / 한양대학교 대학원
[journal]
권상희
/ 2005
/
Blog Media Mode:A Analysis Study of Blog Genre by Communicator, Construction Form, Content, Connection
/ 사이버커뮤니케이션학보
/ 사이버커뮤니케이션학회
15(1)
: 93~134
[journal]
권상희
/ 2005
/
Blog Media ResearchA Study of Motivation, Gratification and Cognitive Styles ofthe Blog Media
/ 한국방송학보
/ 한국방송학회
19(2)
: 419~460
[journal]
김가윤
/ 2012
/
Differences of Positive WOM and Negative WOM Effects in On-line Tourism Information
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(2)
: 261~279
[journal]
김경준
/ 2008
/
A study on web blog revisit : focusing on motivation to visit and blog quality
/ e-비즈니스연구
/ 국제e-비즈니스학회
9(3)
: 159~181
[journal]
김봉섭
/ 2010
/
Study on the social relationship and social capital effect caused by blog use
/ 언론과학연구
/ 한국지역언론학회
10(2)
: 73~104
[book] 김영주 / 2005 / 블로그-1인 미디어의 가능성과 한계 / 한국언론재단
[journal]
김영주
/ 2006
/
A Study on the Blog as a Media: Focused on Media Functions and the Problems of the Blog
/ 한국언론학보
/ 한국언론학회
50(2)
: 59~89
[book] 김익현 / 2005 / 블로그의 파워 / 커뮤니케이션북스
[thesis] 김인경 / 2004 / 블로그 이용을 통한 대인커뮤니케이션에 관한 연구 : 싸이월드 '미니홈피' 이용자를 중심으로 / 석사 / 중앙대학교 대학원
[journal] 김지수 / 2004 / 블로그의 사회문화적 진화와 이슈 / 정보통신정책 16(8) : 18~36
[thesis] 김현민 / 2009 / 파워블로그를 이용한 구전 마케팅 방안에 관한 연구 : 외식 산업과 맛집 파워블로그를 중심으로 / 석사 / 연세대학교 대학원
[journal]
노기영
/ 2005
/
Media Competition between Blog and Internet Media : A Niche Analysis
/ 한국언론학보
/ 한국언론학회
49(3)
: 318~345
[other] / 2011 / 매일경제, 2011.2.8
[journal]
박광순
/ 2004
/
A Study on the Motive and Satisfaction in Using the Web-Blog of Internet : Focused on University Students
/ 한국언론학보
/ 한국언론학회
48(5)
: 270~294
[thesis] 박병욱 / 2008 / 블로그 특성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 중앙대학교 대학원
[thesis] 서남희 / 2005 / 1인 미디어의 지속적 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 콘텐츠 프로바이더를 중심으로 / 석사 / 연세대학교 정보대학원
[thesis] 송선정 / 2009 / 블로그 특성이 재방문의도와 구전의도에 미치는 영향 / 석사 / 호서대학교 글로벌창업대학원
[thesis] 안현진 / 2004 / Blog 이용자 유형별 이용동기와 활동성 연구 / 석사 / 고려대학교 대학원
[journal]
양성수
/ 2008
/
word-of-Mouth Effect of the Electronic Tourism Information
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(2)
: 109~130
[journal]
염진철
/ 2005
/
A Study on Eating-out Customers' Behavior of Searching Information: Focused on the Customers of Family Restaurants in Seoul and Kyunggi Province
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
11(1)
: 70~86
[thesis] 우지수 / 2004 / 블로그 이용 동기와 만족 그리고 인지유형에 관한 연구 : 대학생 집단을 중심으로 / 석사 / 성균관대학교 대학원
[journal]
유승엽
/ 2010
/
A Study on Blog Usage Motive, Involvement and Political-Society Disposition Effect on Journalism Role Recognition of Blog: Focus on China Netizen
/ 한국심리학회지: 소비자·광고
/ 한국소비자·광고심리학회
11(2)
: 273~294
[journal]
윤명희
/ 2008
/
Blog and Social Theory: With a Perspective on Community
/ 사이버커뮤니케이션학보
/ 사이버커뮤니케이션학회
25(4)
: 121~169
[thesis] 윤현철 / 2004 / 블로그의 이용동기와 행태에 관한 탐험적 연구 / 석사 / 홍익대학교 광고홍보대학원
[confproc] 이기동 / 2008 / 관광블러그 품질과 이용동기가 사용자 의도에 미치는 영향 / 2008 한국전산회계학회 춘계학술발표대회 자료집 : 59~71
[confproc] 이민선 / 2006 / 한국과 미국의 블로그 이용 유형에 관한 비교 연구 / 한국경영정보학회 춘계학술대회 자료집 : 723~730
[journal]
이선령
/ 2010
/
Blogs in the Restaurant Industry: Consumer Usage Motivation and Service Quality Perception
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식경영학회
19(6)
: 273~287
[journal]
이선령
/ 2011
/
Consumer Perceptions of Blog Service Quality in the Restaurant Industry
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
35(8)
: 145~162
[journal]
이수영
/ 2011
/
Audience Activity in Micro-blog: Exploring Production Activity in Twitter and Me2day
/ 방송통신연구
/ 한국방송학회
73(73)
: 171~200
[journal] 이정호 / 2005 / 블로그 시대의 기업 경영 / CEO Information / 삼성경제연구소 (526)
[web] 이희용 / 2007 / 1인 미디어-모든 시민이 미디어다. 기획회의 통권 2005호 / http://blog.yonhapnews.co.kr/hoprave/post/108120/
[journal]
정민영
/ 2011
/
The Effect of Hospitality Viral Marketing Perception on Satisfaction after using Viral Marketing
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
23(3)
: 359~376
[journal]
정유경
/ 2009
/
Online WOM Communication for Restaurant Reviews Evaluation on Restaurant Customer's WOM Disposition
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
33(2)
: 31~52
[journal]
정철
/ 2010
/
The Relationship between Internet User's Perception, Attitude and Information Search Effort on Internet Tourism Information
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
34(5)
: 265~286
[thesis] 조원준 / 2005 / 개인미디어(My Media) 이용자 특성에 관한 연구 : 미니홈피 이용자 중심으로 / 석사 / 고려대학교 언론대학원
[book] 차배근 / 2003 / 매스커뮤니케이션 효과이론 / 나남 : 222~243
[confproc] 최재웅 / 2005 / 온라인 커뮤니티 이용 의도: 블로그 사용자를 중심으로 / 한국경영정보학회 춘계학술대회 자료집 : 575~581
[journal]
최환진
/ 2006
/
A Study of the Motives and Processes of the Usage of Blogs by University Students
/ 광고학연구
/ 한국광고학회
17(3)
: 225~248
[report] 한국인터넷진흥원 / 2010 / 2010년 인터넷이용실태조사 최종보고서
[thesis] 홍성국 / 2004 / 블로그의 속성과 이용동기에 관한 연구 / 석사 / 서강대학교 대학원
[journal] Andrews, P. / 2003 / Is blogging journalism? / Nieman Report 57(3) : 63~64
[journal] Blood, R. / 2003 / Weblogs and journalism: do they connect? / Nieman Reports (Fall) : 61~63
[report] Bonnie, A. N. / 2003 / A Closer look at why people blog / Communications of the ACM
[report] Efimova, L. / 2003 / Blogs : the stickiness factor / Telemetica Institute
[book] Hewitt / 2005 / Blog: understanding the information reformation that’s changing your world / Nelson
[book] Katz, E. / 1959 / Mass communication research and the study of popular culture. Studies / Studies in Public Communication
[report] Lilia, E. / 2003 / Blog: the stickiness factor / Telematica Institute
[book] Rettberg, J. W. / 2009 / 블로깅 / 한국언론재단