Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
The Effects of Advertising on Ad Attitude, Brand Attitude and Purchase Intention
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼268 Viewed
0 Downloaded
KCI Citation Counts (26)
열림/닫힘 버튼[web] 광고정보센터 / 2011 / 매체별 최신 광고 자료 / http://www.adic.co.kr
[journal] 권익현 / 1994 / 유명인 광고모델의 효과에 대한 연구 : 제품 간 차이와 개인 간차이 / 한국광고학회 5 : 35~46
[journal]
김미정
/ 2008
/
A Survey of Dining-out Behaviors and Menu Preferences of University Students in the Seoul Area
/ 한국식품조리과학회지
/ 한국식품조리과학회
24(4)
: 525~535
[journal]
김봉규
/ 2010
/
An Effect of Hotel Brand Image on Employment Decision of Students Majoring in Hotel
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
34(5)
: 373~390
[journal]
김성덕
/ 2012
/
A Study of the Effect of Model Characteristics on Purchasing intentions andBrand Attitudes
/ 유통과학연구
/ 한국유통과학회
10(4)
: 47~53
/ http://dx.doi.org/
[book] 김영국 / 2003 / 프랜차이즈조직의 이해 / 백산출판사
[thesis] 김춘곤 / 2008 / 연예인광고모델 속성이 외식브랜드 광고효과에 미치는 영향분석 / 박사 / 경원대학교 대학원
[journal]
김태희
/ 2008
/
The Effect of the Perceived On-line Coupon Benefit onConsumption Affect, Brand Attitude and Re-visit Intention
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(5)
: 167~186
[journal]
박범길
/ 2009
/
Conceptualizing and Measuring Brand Equity of Celebrity Endorser : Scale Development and Validation
/ 한국광고홍보학보
/ 한국광고홍보학회
11(2)
: 155~192
[thesis] 박한나 / 2006 / 외식기업의 고객관여도와 광고효과 분석 / 박사 / 경기대학교 대학원
[journal] 박희석 / 2001 / 여행사의 인터넷 광고 반응과 광고태도, 상표태도 및 구매태도와 의 관계 / 관광연구 16(2) : 167~185
[thesis] 서정모 / 2009 / 일본인 관광객이 인식하는 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지와 신뢰 그리고 고객 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 / 박사 / 세종대학교 대학원
[journal] 성영신 / 1995 / 광고에 대한 감정의 유형화 : 유발된 감정과 느낀 감정 / 광고학연구 6(2) : 7~49
[thesis] 송병화 / 2009 / Visual Merchandising에 대한 외식소비자태도가 브랜드태도와 구매의도에 미치는 영향 : Fishbein태도모델을 적용한 패밀리레스토랑·패스트푸드점·커피전문점 비교연구 / 박사 / 세종대학교 대학원
[book] 안광호 / 1999 / 광고원론 / 법문사
[book] 안길상 / 1999 / 마케팅 커뮤니케이션 / 석정
[book] 오창호 / 2008 / 광고와 프로모션 / 한경사
[journal]
이제원
/ 2009
/
A Study on the Impact of Advertising Attributions on Attitude toward Advertising, Cognitive Brand and Attitude toward Brand
/ 상업교육연구
/ 한국상업교육학회
23(4)
: 361~384
[journal]
윤영일
/ 2009
/
The Impacts of Consumer Attitude toward Internet Media Advertising on the Hotel Brand Image
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
33(5)
: 231~248
[book] 이군희 / 2005 / 사회과학연구 방법론 / 법문사
[book] 이두희 / 2002 / 광고론 / 전영사
[journal]
이정실
/ 2006
/
The Effect of Emotional Response of Leaflet Advertisement on Ad Attitude, Brand Attitude, and Purchase Intention in Foodservice Industry
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
18(3)
: 231~250
[journal] 이호배 / 1997 / 유명인 광고 모델속성이 광고태도와 상표태도에 미치는 영향 / 광고학연구 8(2) : 167~181
[journal]
이환의
/ 2012
/
The Structural Relationship of Perceived Value, Perceived Quality, Environmental Committment, Purchasing Attitude and Purchasing Intention of Organic Food Consumer
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 295~318
[journal]
조시영
/ 2012
/
Analyzing Franchising Company's Brand Positioning Strategies Based on Restaurant Selection Attributes: A Case Study of NBG Nolboo
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 171~188
[thesis] 전호성 / 2005 / 비교 광고 상황에서 광고 태도(Aad)의 매개 역할에 관한 연구 : 인지(Cognition)과 감정(Affect)의 상대적 영향력을 중심으로 / 박사 / 서울대학교 대학원
[journal]
정효선
/ 2007
/
A Study on the Dining-out Consumption Pattern of Undergraduates by Food-related Lifestyle
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
10(2)
: 93~117
[web] 창업경영신문 / 2010 / 대한민국 프랜차이즈 랭킹 / http://www.sbiznews.com
[report] 한국방송공사 / 2006 / 소비자행태조사 / 광고정보
[journal]
현성협
/ 2012
/
Examining Chain Restaurant Companies' Advertising-based Brand Reinforcement Process
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
15(2)
: 279~297
/ http://dx.doi.org/
[journal] Amos, C. / 2008 / Exploring the relationshipbetween celebrity endorser effects and advertising / International Journal of Advertising 27(2) : 209~234
[journal] Baker, M. J. / 1977 / The impact of physically attractive modelson advertising evaluations / Journal of Marketing Research 14(4) : 538~555
[book] Biel, A. L. / 1985 / Does likable tv advertising help sell the product? / The Ogilvy Center for Research and Development
[journal] Campbell, M. C. / 2003 / Brand familiarity and advertisingrepetition effects / Journal of Consumer Research 30(2) : 292~304
[journal] Ducoffe / 1996 / Advertising value and advertising on the web / Journal of Advertising Research 36(5) : 21~35
[book] Fishbein, M. / 1975 / Belief, attitude, intention, and behavior : an introduction to theory and research reading / Addison-Wesley
[journal] Goldsmith, R. / 2000 / The impact of corporatecredibility and celebrity credibility on consumer reaction to advertisementsand brands / Journal of Advertising 29(3) : 43~54
[journal] MacKenzie, S. B. / 1986 / The role of attitudetoward the ad as an mediator of advertising effectiveness : a test ofcompeting explanations / Journal of Marketing Research 23(2) : 130~143
[journal] McGinnies, E. / 1980 / Better liked than right : trustworthinessand expertise as factors in credibility / Personality and Social Psychology Bulletin 6(3) : 467~472
[journal] Mitchell, A. A. / 1981 / Are product attribute beliefs the onlymediator of advertising effects on brand attitude? / Advertising & Society Review 1(1) : 2000~
[journal] Ohanian, R. / 1991 / Construction and validation of scale to measure celebrityendorsers perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness / Journal of Advertising 19(3) : 39~52
[journal] Schlosser, A. E. / 1999 / Survey of internet users' attitudestoward internet advertising / Journal of Interactive Marketing 13(3) : 34~54
[journal] Shimp, T. A. / 1981 / Attitude toward the ad as a mediator of consumerbrand choice / Journal of Advertising 10(2) : 19~23