Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
A Study on Positioning of Icecream Cafe:Focusing on University Students
ABSTRACT
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강찬호
/ 2008
/
Positioning Map Analysis for Imported Wine Brands by Nationality in Korean Market
/ 호텔관광연구
/ 한국호텔관광학회
10(4)
: 67~78
[journal]
김근배
/ 2003
/
Decision Support System for Evaluating Positioning and Repositioning Strategy
/ 마케팅연구
/ 한국마케팅학회
18(3)
: 73~92
[journal]
김기란
/ 2010
/
A Perceptual Mapping of Coffee Shop Brands and Preference Attributes
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
16(3)
: 66~75
[journal] 김영옥 / 2003 / 테이크아웃 커피전문점의 선택속성과 고객만족에 관한 연구 / 한국조리학회지 9(3) : 141~154
[journal]
김명희
/ 2007
/
A Study on Determinant Factors and Choice Intentions Ice Cream Stores
/ 동아시아식생활학회지
/ 동아시아식생활학회
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: 425~431
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[journal]
박기용
/ 2006
/
A Study on Restaurant Positioning Strategy Using Multi-Dimensional Scaling(MDS)
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
9(4)
: 93~115
[journal]
박정숙
/ 2012
/
Study on Satisfaction with Brand CI Color and Brand Image of Ice Cream Specialty Store
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
15(1)
: 321~337
[journal]
송재호
/ 2003
/
Destination Repositioning of Jeju Island Resort : Comparison with Other Domestic Competitive Ones
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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[journal]
예명숙
/ 2007
/
A Study on the Positioning of Urban Tourism Destinations: Focused on the Tour Destinations in Busan
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
31(2)
: 49~67
[journal]
오민재
/ 2006
/
Positioning of TV Drama Locations n Tourist Motivation Types and Image
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(4)
: 293~315
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[journal] 이문규 / 1998 / 서비스 포지셔닝 전략에 관한 연구 / 경영학연구 27 : 221~239
[journal] 이애주 / 2002 / 호텔의 외식사업부에서 운영하는 레스토랑 선택속성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구 / 호텔관광경영연구 17 : 155~177
[journal]
이정실
/ 2003
/
The Relationship Among Image, Guests' Satisfaction,and Brand Loyalty of Family Restaurant
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
15(2)
: 99~118
[journal]
정부원
/ 2009
/
Estimate on Recognition and Satisfaction for High Quality Ice Creams of University Students in Seoul·Kyonggi Area
/ 동아시아식생활학회지
/ 동아시아식생활학회
19(3)
: 459~466
[journal]
정부원
/ 2009
/
Purchasing Type and Sale Strategies for High Quality Ice Creams of University Students in Seoul·Kyonggi Area
/ 동아시아식생활학회지
/ 동아시아식생활학회
19(3)
: 451~458
[journal]
정영우
/ 2006
/
A study on the positioning strategy of Coffee house
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식경영학회
15(1)
: 269~289
[journal]
조문수
/ 2006
/
Positioning analysis of Korean, Japanese, Chinese, French and Italian Cuisine Through Multi-National Food Perception of College Students in Korea
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(5)
: 115~132
[journal]
조시영
/ 2012
/
Analyzing Franchising Company's Brand Positioning Strategies Based on Restaurant Selection Attributes: A Case Study of NBG Nolboo
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 171~188
[book] 채서일 / 1996 / 마케팅조사론 / 학현사
[journal]
최명
/ 2011
/
Consumer Awareness, Use, and Satisfaction of Nutrition Labeling at Bakery and Ice-cream Stores in Daejeon
/ 한국식생활문화학회지
/ 한국식생활문화학회
26(5)
: 417~428
[other] / 2011 / 한국외식연감 / 한국외식정보(주)
[journal]
황현영
/ 2010
/
Building the Successful Marketing Strategy of Dessert Brands in the Food Service Industry
/ 상품학연구
/ 한국상품학회
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