Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
The Effects of Star Advertisement Model Attributeson Brand Image, Purchase Intention and Word-of-Mouth Intention: Focusing on Consumers of a Food Service Company
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼560 Viewed
0 Downloaded
KCI Citation Counts (19)
열림/닫힘 버튼[thesis] 강혜원 / 2012 / 화장품 광고모델의 속성이 성인여성층의 브랜드 인지도, 선호도, 이미지 및 구매의도 형성에 미치는 영향 : 고현정 모델을 중심으로 / 석사 / 동덕여자대학교 비만미용향장대학원
[journal]
곽수경
/ 2005
/
A Korean Television Drama and Korean Wave Star Phenomenon in China
/ 중국연구
/ 중국연구소
35(35)
: 69~86
[thesis] 紀秀欣 / 2011 / 기업이미지와 브랜드이미지 및 제품속성이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 충남대학교 대학원
[thesis] 김기창 / 2012 / 스포츠스타를 활용한 광고의 모델 및 브랜드 이미지가 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 경희대학교 체육대학원
[journal]
김봉규
/ 2010
/
An Effect of Hotel Brand Image on Employment Decision of Students Majoring in Hotel
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
34(5)
: 373~390
[journal] 김성남 / 2007 / 미용실 브랜드 이미지가 재방문 의도와 구전의향에 미치는 영향 / 한국미용예술학회지 1(3) : 173~180
[journal]
김성섭
/ 2009
/
A Study of Hayllu Celebrity Marketing through Investigating the Effects of Hallyu Celebrities' Advertising Attributes on Creating Company's Image, Reliance, and Customer Loyalty: - Focused on Japanese Tourists Who Visit Lotte Hotel & Resort
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식경영학회
18(4)
: 217~243
[thesis] 金成哲 / 2008 / 제품속성, 브랜드 및 기업 이미지가 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : 중국 9개 지역의 휴대폰시장을 대상으로 / 박사 / 강원대학교 대학원
[thesis] 김욱중 / 2012 / 스타마케팅이 기업 브랜드 이미지 및 구매의도에 미치는 영향 / 석사 / 인하대학교 대학원
[journal]
김지태
/ 2012
/
The Influences of Outdoor Sportswear Advertising Celebrity Endorser's Attributes on Fit and Apparel Purchase Behavior
/ 한국체육과학회지
/ 한국체육과학회
21(3)
: 587~598
[thesis] 김춘곤 / 2008 / 연예인광고모델 속성이 외식브랜드 광고효과에 미치는 영향분석 / 박사 / 경원대학교 대학원
[journal]
김춘곤
/ 2008
/
The Effects of Entertainment Star Model on the Advertising Effectiveness of the Food Service Brand
/ 호텔관광연구
/ 한국호텔관광학회
10(3)
: 18~36
[journal]
김홍범
/ 2008
/
The effects of destination images after visit on tourists'attitude and word-of-mouth communication
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(3)
: 209~229
[journal]
김효경
/ 2010
/
The Effect of Utilizing StarMarketing on Ad Attitude, Brand Attitude and Purchasing Intentions - in the DaeMyung Resort Vivaldi Park -
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
25(2)
: 229~251
[web] / 네이버지식백과 / http://terms.naver.com/
[thesis] 박소연 / 2009 / 수용자의 서비스 평가와 구전 의도에 관한 연구 / 석사 / 고려대학교 언론대학원
[thesis] 박수현 / 2011 / 외식프랜차이즈 기업의 인적·비인적 광고속성이 광고 및 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향 / 박사 / 세종대학교 대학원
[journal]
박수현
/ 2013
/
The Effects of Advertising on Ad Attitude, Brand Attitude and Purchase Intention
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
37(3)
: 59~82
[journal]
박은아
/ 2009
/
The Effectiveness of various extension brand marketing activity on image, attitude and loyalty of extension brand: Focused on Foodservice Industry
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
12(2)
: 253~274
[thesis] 박판수 / 2000 / 스포츠인 모델의 광고에 대한 공신력과 태도 및 효과에 관한 연구 / 박사 / 경성대학교 대학원
[journal]
송래헌
/ 2007
/
Effect of Perceived Customer Value on Satisfaction & Service Loyalty in Casual Dining Restaurants
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
31(5)
: 51~73
[thesis] 이기동 / 2009 / 온라인 커뮤니케이션의 구전효과에 관한 실증적 연구 / 박사 / 청주대학교 대학원
[thesis] 이상혁 / 2006 / 유명인 광고모델의 비교광고 효과에 관한 연구 : 신제품 관여도를 중심으로 / 박사 / 경희대학교 대학원
[thesis] 이상협 / 2011 / 스포츠스타를 통한 광고가 기업이미지 및 구매의도에 미치는 영향 / 석사 / 국민대학교 스포츠산업대학원
[thesis] 이인경 / 2013 / 교육서비스 품질에 대한 지각이 전문대 학생의 재등록 의도 및 구전 의도에 미치는 영향 / 박사 / 동아대학교 대학원
[book] 이학식 / 2009 / 구조방정식 모형분석과 AMOS 16.0 / 법문사
[journal] 이현옥 / 2010 / 외식업체의 관계 효익에 의한 고객가치와 신뢰가 고객만족, 긍정적 구전의도에 미치는 영향 / 한국산업경제저널 2(1) : 63~89
[thesis] 이행순 / 2010 / 외식기업 Below The Line활동이 브랜드 인지도, 이미지와 구매의도에 미치는 영향 / 박사 / 경희대학교 대학원
[journal]
이환의
/ 2012
/
The Structural Relationship of Perceived Value, Perceived Quality, Environmental Committment, Purchasing Attitude and Purchasing Intention of Organic Food Consumer
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 295~318
[book] 임종원 / 2010 / 소비자 행동론 / 경문사
[thesis] 유세연 / 2005 / 광고모델의 매력성과 광고효과의 관계에 관한 연구 / 석사 / 전남대학교 대학원
[thesis] 장은식 / 2007 / 제품관여도에 의한 유명인광고모델 속성이 광고효과에 미치는 영향 / 석사 / 제주대학교 경영대학원
[thesis] 장환성 / 2009 / PPL광고 등장인물의 매력성이 제품태도 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 동아대학교 대학원
[thesis] 정다운 / 2012 / 외식기업 브랜드 자산을 활용한 확장브랜드의 브랜드 이미지, 브랜드 태도, 브랜드 충성도의 영향관계에 관한 연구 / 석사 / 세종대학교 대학원
[journal]
정태린
/ 2012
/
A Study on Relationships Among the Purchase Decision Factors, Brand Images, Intent for Word of Mouth and Repurchase Intention of Teenagers for Outdoor Brand Apparels
/ 한국체육학회지
/ 한국체육학회
51(3)
: 183~192
/ http://dx.doi.org/
[thesis] 제민지 / 2011 / 외식 블로그에 대한 신뢰도, 지각위험, 지각혜택 그리고 구매의도와의 관계 / 박사 / 동국대학교 대학원
[thesis] 최은희 / 2006 / 온라인 사용후기가 패션 브랜드 태도와 브랜드 자산에 미치는 영향 / 석사 / 성신여자대학교 대학원
[thesis] 하유리 / 2013 / 물적도시관광요소가 도시브랜드 이미지 및 구전의도에 미치는 영향 : 서울시를 방문한 영어권 관광객을 대상으로 / 석사 / 세종대학교 대학원
[thesis] 홍성민 / 2012 / 화장품 광고 모델의 속성 요인이 브랜드 이미지와 구매의도에 미치는 영향 : 동일 광고 모델의 화장품과 전자제품 광고 사례 비교를 중심으로 / 석사 / 경희대학교 대학원
[book] Aaker, D. A. / 1992 / Strategic market management / Wile
[journal] Aaker, J. L. / 1997 / Dimensions of brand personality / Journal of MarketingResearch 34(3) : 347~356
[journal] Ahn, T. / 2007 / The impact of web quality andplayfulness on user acceptance of online retailing / Information &Management 44(3) : 263~275
[journal] Bansal, H. S. / 2005 / Migrating to newservice providers / Journal of Academy of Marketing Science 33(1) : 96~115
[journal] Campbell, M. C. / 2003 / Brand familiarity and advertisingrepetition effects / Journal of consumer Research 30(2) : 292~304
[journal] Cobb-Walgren, C. J. / 1995 / Brand equity, brand preference, and purchase intention / Journal of Advertising 24(3) : 25~40
[journal] Dodds, W. B. / 1991 / Effects of price, brand, and store information on buyers’ product evaluation / Journal of Marketing Research 28(3) : 307~319
[journal] Erdogan, B. Z. / 1999 / Celebrity Endorsement : Literature Review / Journal of Marketing Management 15(4) : 291~314
[journal] Erdogan, B. Z. / 2001 / Selecting celebrityendorsers : The practitioner’s perspective / Journal of AdvertisingResearch 41(3) : 39~48
[journal] Forsythe, S. M. / 1991 / Effect of private, designer, and national brandnames on shoppers perception of apparel quality and price / Clothingand Textiles Research Journal 9(2) : 1~6
[journal] Fournier, S. / 1998 / Consumers and their brand : Developing relationship theory in consumer research / The Journal of Consumer Research 24(4) : 343~373
[journal] Friedman, H. / 1979 / Endorser effectiveness by producttype / Journal of Advertising Research 19(5) : 63~71
[book] Hair, J. F. / 1998 / Multivariate Data Analysis with Readings / Prentice Hall
[journal] Keller, K. L. / 1993 / Conceptualizing, measuring, and managing customerbasedbrand equity / Journal of Marketing 57(1) : 1~22
[journal] Koubaa, Y. / 2007 / Country of origin, brand image perception, and brandimage structure / Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics 20(2) : 139~155
[journal] Liu, Y. / 2006 / Word of mouth for movies; Its dynamics and impact on boxoffice revenue / Journal of Marketing 70(3) : 74~89
[journal] Misra, S. / 1990 / Celebrity spokesperson and brandcongruence : An assessment of recall and affect / Journal of BusinessResearch 21(2) : 159~173
[journal] Mitchell, A. A. / 1981 / Are product attribute beliefs the onlymediator of advertising effects on brand attitude? / Journal ofMarketing Research 18(3) : 318~332
[book] Nunnally, J. C. / 1978 / Psychometric Theory, Second Edition / McGrawHill
[journal] Ohanian, R. / 1991 / The impact of celebrity spokepersons’ perceived imageon consumers’ intention to purchase / Journal of Advertising Research 31(1) : 46~52
[journal] Richins. S. / 1987 / Word of mouth communication as negative information / Advances in Consumer Research 11(1) : 697~702
[journal] Spears, N. / 2004 / Measuring attitude toward the brand andpurchase intentions / Journal of Current Issues and Research inAdvertising 26(2) : 53~66
[journal] Taylor, S. A. / 1994 / An assessment of the relationshipbetween service quality and customer satisfaction in the formation ofconsumers’ purchase intention / Journal of Retailing 70(2) : 163~178
[journal] Tsiotsou, R. / 2006 / The role of perceived product quality and overallsatisfaction on purchase intention / Intentional Journal of ConsumerStudies 30(2) : 207~217