Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
A Study on the Effect of Buying Behavior on Menu Selection of Environmental Friendly Food Purchaser
ABSTRACT
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강연숙
/ 2011
/
A Study on the Effects of the Selection Attributes of Korean Restaurant Menu on Customer Satisfaction and Revisit Intention
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
17(2)
: 1~17
[journal]
강이주
/ 2008
/
Characteristics of Purchase Behavior of Organically Farmed Produce by Life Styles in Home Makers
/ 소비문화연구
/ 한국소비문화학회
11(1)
: 1~20
[journal]
김광지
/ 2012
/
The Effects of Importance and Performance of Coffee Shop Selection Attribution on Customer Satisfaction
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
15(4)
: 277~295
[thesis] 김겸배 / 1999 / 유기농산물 유통활성화에 관한 연구 : 농협 유기농산물 판매사업을 중심으로 / 석사 / 성균관대학교 대학원
[journal] 김재겸 / 2008 / 공항레스토랑 이용객의 행태에 따른 선택속성과 고객만족에 관한 연구 / 호텔리조트연구 7(1) : 223~238
[journal]
김주호
/ 2012
/
A Comparison of Private Brand Consumption Patterns between Working-wife and Full-time Housewife
/ 상품학연구
/ 한국상품학회
30(3)
: 141~154
/ http://dx.doi.org/
[journal]
김현철
/ 2011
/
The structural relationship of emotional labor, job stress, organizational commitment, and turnover intention in service encounter
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
35(4)
: 229~315
[journal]
김효정
/ 2010
/
A Study on Selection Attributes and Satisfaction for Spectating Family Restaurant
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
13(1)
: 193~213
[journal]
박기홍
/ 2011
/
The Effect of the Selection Attribute of Local Jeonju-bibimbop Restaurants on Customer Satisfaction and Behavioral Intention: Focused on Jeonju area
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
17(3)
: 47~64
[thesis] 박혜영 / 2005 / 건강관심도와 환경관심도가 유기농산물 구매 행동에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 중앙대학교 대학원
[journal] 배경근 / 2006 / 유기농산물과 유기가공식품현황 / 식품과학과산업 (9)
[journal]
서광열
/ 2011
/
The Effect of Restaurant Choice Attributes on Consumption Emotion and Customer Satisfaction
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
14(1)
: 115~136
[journal]
서보원
/ 2010
/
A Study of Consumers’ Food Choice Behavior by Comparison of Past Experience -Focus on Organic Food-
/ 식품유통연구
/ 한국식품유통학회
27(1)
: 19~39
[journal]
서진우
/ 2007
/
A Study on the Effect that Family Restaurant Visitors' Importance-Satisfaction Disconfirmation has on Purchase Behavior Decision
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
19(2)
: 265~282
[journal]
손일락
/ 2009
/
Research on selection attribution and customer satisfaction by family restaurants and fast-food restaurants
/ 한국산학기술학회논문지
/ 한국산학기술학회
10(10)
: 2864~2872
[thesis] 손재승 / 2011 / 외국전통음식 레스토랑의 이용동기, 이용행태 및 선택속성에 대한 연구 : 멕시코, 인도, 베트남, 태국 레스토랑을 이용하는 한국인을 중심으로 / 석사 / 세종대학교 대학원
[journal]
안성식
/ 2011
/
The Study on the Selective Attributes of Restaurant - Compare between Choice Based Conjoint and Traditional Conjoint Method -
/ 식품유통연구
/ 한국식품유통학회
28(2)
: 107~129
[journal] 엄은경 / 2007 / 레스토랑 메뉴선택 속성과고객만족-서울지역 이태리 레스토랑을 중심으로- / 문화관광연구 9(1) : 127~139
[journal]
오미란
/ 2006
/
A Survey on Food Purchasing Behavior among Middle School Students
/ 한국가정과교육학회지
/ 한국가정과교육학회
18(4)
: 173~192
[journal]
유소이
/ 2009
/
Food choice motives and consumer choice of organic food
/ 산업경제연구
/ 한국산업경제학회
22(6)
: 2641~2659
[journal]
유풍
/ 2010
/
The Effects of Selection Attributes on Customer Satisfaction - The Case of Korean-themed Restaurants in Shenyang, China -
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
16(1)
: 24~37
[report] 윤석원 / 1999 / 유기농산물 생산․소비․유통․제도개선에 관한 연구 / 농림부
[report] 윤병일 / 1996 / 유기농산물의 생산관리 / 국립농산물검사소
[journal]
이상엽
/ 2011
/
A Study on the Relationship between Health Concern and Purchase Behavior of the Environmental Friendly Agricultural Products
/ 한국자치행정학보
/ 한국자치행정학회
25(1)
: 77~100
[journal]
이승우
/ 2009
/
Collegian Customer’s Choice and Satisfaction of Family Restaurant
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
33(4)
: 337~356
[journal] 이애주 / 2002 / 호텔의 외식사업부에서 운영하는 레스토랑 선택속성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구 / 호텔관광경영연구 17 : 155~177
[journal]
이정실
/ 2013
/
A Study on The Evaluation of Choice Alternative of Choice Attribution in Family Restaurant Using The AHP Method
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
25(4)
: 153~168
[thesis] 장인현 / 2012 / 특급호텔 뷔페레스토랑 이용고객의 중요속성과 만족요인에 관한 연구 : 이용동기, 선택속성 및 행동의도의 관계를 중심으로 / 박사 / 우송대학교 대학원
[thesis] 정유선 / 2013 / 한국과 미국 소비자의 유기농식품 구매행동 / 석사 / 이화여자대학교 대학원
[journal]
정의선
/ 2012
/
The Effect of Hotel Food & Beverage Department Employees' Creativity on Organizational Effectiveness and Service Quality
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 79~101
[journal]
조시영
/ 2012
/
Analyzing Franchising Company's Brand Positioning Strategies Based on Restaurant Selection Attributes: A Case Study of NBG Nolboo
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 171~188
[journal]
김경애
/ 2013
/
The Psychological Characteristics of Specialty Coffee Shop Owners, Job Satisfaction and their Career Recommendation
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
37(3)
: 189~210
[journal] 한지윤 / 2011 / 여성의 식품 소비성향과 유기농 식품에 대한 인지도 및 구매 특성 / 생활과학연구지 28 : 69~84
[journal]
홍완수
/ 2008
/
Restaurant Selection and Marketing Strategy for Elderly Customers - Focusing on Foodservice Managers and Employees -
/ 외식경영연구
/ 한국외식경영학회
11(1)
: 145~177
[other] 리서치&리서치 / 1992 / 도시주부의 식생활 양식과 식품 구매행동 / 월간경영과마케팅