Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
The Relationship among Select the property of Golf Tourism, Perceived value and Behavioral Intention: Focusing on Japanese Golf Tourism
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼284 Viewed
0 Downloaded
KCI Citation Counts (23)
열림/닫힘 버튼[thesis] 강미정 / 2007 / 회원제 골프장의 고객애호도 결정요인에 관한 연구 : 부산지역을 중심으로 / 석사 / 부산대학교대학원
[journal]
공효순
/ 2006
/
An Effect of Hotel's Social Capital on Job Satisfaction, Organizational Commitment
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
15(2)
: 83~104
[journal]
권영린
/ 2007
/
프로빗모형을 활용한 인구통계학적특성과 골프참여에 미치는 영향
/ 호텔관광연구
/ 한국호텔관광학회
9(4)
: 106~117
[journal]
김명선
/ 2004
/
The Study of Domestic Golf Tourism
/ 한국 스포츠 리서치
/ 한국스포츠리서치
15(5)
: 167~176
[thesis] 김오성 / 2010 / 스포츠관광자의 참가동기, 선택속성, 인지된가치, 관광만족, 재참가의도 및 구전의도 간의 구조적 관계 / 박사 / 강원대학교대학원
[journal]
김태구
/ 2006
/
Predicting the Usage of Hotel Front Office System in Mandatory Acceptance Environment: Information System Quality, Job Relevance, Perceived Value, and Technology Acceptance Model Approach in FIDELIO
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
30(1)
: 129~150
[journal]
김차용
/ 2006
/
Causal Model among Characteristics, Service Quality and Repurchase of Domestic Golf Tour
/ 한국사회체육학회지
/ 한국사회체육학회
(28)
: 139~152
[confproc] 김형우 / 2009 / 골프관광 소비자의 선택속성이 서비스 만족 및재구매행동에 미치는 영향 / 「학술연구 발표 논문집」 한국체육학회
[thesis] 류창현 / 2007 / 한국 골프장의 고객 만족도 결정요인에 관한 연구 / 박사 / 성균관대학교대학원
[other] 문화체육관광부 / 2007 / 스포츠산업 진흥 5개년계획 / 문화체육관광부
[thesis] 박성식 / 2004 / 골프장 이용객 만족도와 충성도, 이미지가 재방문에 미치는 영향 / 박사 / 수원대학교대학원
[thesis] 서승태 / 2009 / 골프장 이용자의 선택속성과 서비스공정성에 따른 위험지각이 구매행동에 미치는 영향 / 박사 / 조선대학교대학원
[thesis] 석강훈 / 2008 / 스포츠관광객의 편익추구와 라이프스타일을 통한 지각된 가치가 고객만족에 미치는 영향 / 박사 / 계명대학교대학원
[journal]
소국섭
/ 2009
/
A Study on Visit Demand of Golf Event Visitors -Based on Golf Involvement Level
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
18(4)
: 59~74
[thesis] 손재영 / 2003 / 호텔 써머패키지상품 선택속성에 대한 고객과 종사원의 인식 차이에 관한 연구 / 박사 / 강원대학교대학원
[thesis] 송석린 / 2012 / 일본인 골프관광의 서비스 품질, 지각된 가치, 만족, 그리고 행동의도 간의 관계 : 외래 골프관광(Inbound Golf Tourism)을 중심으로 / 박사 / 안양대학교대학원
[journal]
양승용
/ 2006
/
A study on the effect between service quality and customer's satisfaction of golf course
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
20(1)
: 77~88
[journal]
오상훈
/ 2008
/
A Study of the Golf Tourist Market Segmentation based on Benefit Sought in Jeju
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(3)
: 319~338
[thesis] 용환재 / 2001 / 여행사서비스가 관광자 만족과 재이용의도에 미치는 영향 연구 / 박사 / 경기대학교대학원
[journal]
유기석
/ 2009
/
A Study on the Outbound Golf Tour Commodity Attribute & Customer Behavior
/ 관광경영연구
/ 관광경영학회
13(1)
: 71~94
[journal]
윤아영
/ 2013
/
A Structural Relationship between Factors of Country Brand Image, Perceived Value, Satisfaction, and Behavioral Intention: Focused on Multinational Tourists
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
37(7)
: 285~305
[journal]
이상훈
/ 2013
/
The Effect of the Relationship Marketing on Customer Satisfaction and Loyalty of Golf Users
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
37(5)
: 115~134
[thesis] 정준욱 / 2010 / 미래 해외골프회원권 구매자의 라이프스타일이 선택속성과 구매의사결정에 미치는 영향 / 박사 / 경희대학교대학원
[journal]
주영환
/ 2007
/
A Study of Perceived Value's Effect on Satisfaction and Loyalty: An Application to Overseas Golf Travelers
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
21(2)
: 325~337
[journal]
최규철
/ 2002
/
The Influences of sports facility Customer’s Satisfaction
and Behavioral Intentions for Service Quality
/ 한국체육학회지
/ 한국체육학회
41(1)
: 235~246
[journal]
최병길
/ 2012
/
The Affects of Tourist's Perceived Value on Satisfaction and Behavioral Intentions in Jeju Tourists
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(4)
: 101~119
/ http://dx.doi.org/
[thesis] 최윤동 / 2008 / 골프투어 이용객의 선택속성이 골프장 서비스 품질, 고객 만족, 그리고 재구매 행동에 미치는 영향 / 박사 / 경희대학교대학원
[thesis] 최인석 / 2007 / 국내 골프관광 동기, 관광지 속성평가, 만족, 불평행동, 재방문의도 간의관계 / 박사 / 연세대학교대학원
[journal]
최인석
/ 2008
/
The influence of golf tourist's perceived values and characteristics of golf-tour areas on satisfaction and revisit intentions
/ 한국체육학회지
/ 한국체육학회
47(3)
: 397~408
[journal] Bansal, H. S. / 2000 / Word of mouth processes within a services purchase decision context / Journal of Service Research 3(2) : 166~177
[journal] Duman, T. / 2005 / The role of affective factors on perceived cruise vacation value / Tourism Management 26 : 311~323
[journal] Hodges, A. W. / 2004 / Golf, tourism and amenity-based development in florida / Journal of American Academy of Business 4(1/2) : 81~488
[book] Keeney, R. I. / 1993 / Decisional with Multiple Objectives Preference Trade Offs / Cambridge University Press
[journal] Oh, H. / 2003 / Price fairness and its asymmetric effects on overall price, quality, and value judgments : The case of a upscale hotel / Tourism Management 24 : 241~249
[journal] Sanchez, J. / 2006 / Perceived value of the purchase of a tourism product / Tourism Management 27 : 394~409
[journal] Sheth, J. N. / 1991 / Why we buy what we buy : A theory of consumption values / Journal of Business Research 22 : 159~170
[journal] Tassiopoulos, D. / 2008 / Golf tourists in South Africa : A demand-side study of a niche market in sports tourism / Tourism Management 29(5) : 870~882