Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Understanding the Eating-out Information Use Experience Using Critical Incident Technique: Focus on Comparison among Media
ABSTRACT
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열림/닫힘 버튼[thesis] 고성순 / 2009 / 대학도서관 디지털 참고봉사의 사서 인식에 대한 중요사건기법(CIT) 적용 연구 / 박사 / 전북대학교
[journal]
권금택
/ 2014
/
A Study on Restaurant Consumers’ Information Search for Restaurant Choices based upon Their Lifestyle for Online Marketing
/ 동북아관광연구
/ 동북아관광학회
10(1)
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[journal]
김기영
/ 2011
/
The Effect of Transmit-Receive Communication Interaction of Food Service Consumer's Word-of-Mouth Information on Acceptability and Word-of-Mouth Effects
/ 산업경제연구
/ 한국산업경제학회
24(2)
: 991~1025
[journal]
김기진
/ 2011
/
The Exploratory Study on the Easiness of Using Smart Phone Applications for Searching Food Service Information: Focusing on Consumer Characteristics
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
17(5)
: 108~121
[journal]
김영화
/ 2005
/
According to the Service Failures's Types by CIT the Effects of the Perceived Service Recovery on the Negative Emotion and the Loyalty in the Restaurant
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
17(4)
: 221~240
[journal]
김형준
/ 2014
/
The Influence of Building Trust by Characteristics of e-WOM Based on Application of Food Information Service on Behavior Intention
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
23(1)
: 45~64
[journal] 김희연 / 2012 / 국내외 SNS의 현황과 사회적 의미 / 정보통신정책연구 24(12) : 19~42
[journal]
류종민
/ 2007
/
Development of Mobile Context Awareness Restaurant Recommendation Services
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
7(5)
: 138~145
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[journal]
박형신
/ 2010
/
The Structural Mechanism of Food Anxieties/Scares and its Emotional Dynamics
/ 정신문화연구
/ 한국학중앙연구원
33(2)
: 161~193
[journal]
박형신
/ 2011
/
The emotional and social dynamics of Matjip fever
/ 사회와 이론
/ 한국이론사회학회
(18)
: 283~314
[thesis] 박혜지 / 2011 / 온라인 정보특성이 외식정보 이용의도에 미치는 영향 : 지각된 용이성, 지각된 유용성, 신뢰의 매개효과를 중심으로 / 석사 / 세종대학교 대학원
[thesis] 성혜진 / 2012 / 외식기업의 온라인 소셜 네트워크 서비스(SNS) 특성이 고객만족 및 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 확장된 기술수용모델(TAM)을 중심으로 / 박사 / 경희대학교 대학원
[journal] 송영진 / 2006 / 외식기업의 인터넷 관광정보의 효율적 운영방안에 관한 연구 / 국제관광연구 3(2) : 109~129
[journal]
신서영
/ 2011
/
Impact of Online Restaurant Information WOM Characteristics on the Effect of WOM -Focusing on the Mediating Role of Source-Credibility-
/ 한국식품영양학회지
/ 한국식품영양학회
24(2)
: 217~225
[journal]
신서영
/ 2013
/
Motive on Social Networking Service Usage of Restaurant Customers
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
19(1)
: 121~138
[thesis] 유우승 / 2012 / 맛집 애플리케이션의 지각된 속성이 이용의도에 미치는 영향 : 확장된 기술수용모델을 중심으로 / 석사 / 세종대학교 관광대학원
[journal]
유현정
/ 2009
/
The Effects on Consumer’s Purchase Behavior of Foods by Consumer Ombudsman Program: COP
/ Crisisonomy
/ 위기관리 이론과 실천
5(2)
: 83~103
[journal]
윤성욱
/ 2005
/
Analysis of Hotel Customer Complaint and Recovery Strategy Using Critical Incident Technique
/ Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
/ 한국마케팅과학회
15(1)
: 61~79
[journal] 윤인환 / 2012 / CIT를 활용한 레스토랑 유형별 서비스 회복 전략에 관한 연구조사 / 경영경제연구 34(2) : 79~97
[thesis] 이범준 / 2010 / 외식 소비자의 구전 커뮤니케이션 프로세스 탐색 / 석사 / 연세대학교 생활환경대학원
[thesis] 이지은 / 2008 / 소비자 행동특성에 따른 레스토랑 추구편익과 선택속성 분석 / 석사 / 이화여자대학교 대학원
[confproc] 이창현 / 2004 / 인터넷신문과 종이신문 이용자의 매체공신력과 수용자 능동성차이 분석 / 「학술연구 발표논문집」사이버커뮤니케이션학회 춘계학술대회
[journal] 이철호 / 2006 / 우리나라 식품위생사건의 발생현황과 대응사례 분석 / 식품과학과 산업 39(2) : 3~10
[journal]
조성동
/ 2009
/
다매체 환경 정착에 따른 수용자들의매체이용 특성변화와 이용매체 구성변화
/ 한국언론학보
/ 한국언론학회
53(1)
: 233~256
[journal] 최병선 / 1990 / 소비자 보호를 위한 정부의 역할 및 규제의 합리화: 소비자 안전 문제를중심으로 / 행정논총 28(1) : 179~210
[journal]
최아영
/ 2011
/
Understanding the Consumer Experience in Retailing Channel Using Critical Incident Technique
/ 한국생활과학회지
/ 한국생활과학회
20(6)
: 1185~1198
[thesis] 최원영 / 2011 / 외식업체 온라인 정보 이용 고객의 채널별 특성 평가 및 행동 분석 / 석사 / 연세대학교 대학원
[journal]
편효범
/ 2004
/
A Study on Consumer Satisfaction and Dissatisfaction Types in Internet Shopping Mall Using the CIT
/ 산업경제연구
/ 한국산업경제학회
17(3)
: 953~971
[report] 한국언론재단 / 2008 / 2008 언론수용자 의식조사
[journal]
한혜경
/ 2011
/
A Study on the Operation of Blog as a Horizontal Communication Channel between Doctors and Patients: Focusing on in-depth interviews with physician bloggers
/ 언론과학연구
/ 한국지역언론학회
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서금자
/ 2011
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Effect of the Reliability and Satisfaction of the Information Source on Hotel Guests on Their Customer Behavior
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
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[thesis] Yi, N. Y. / 2008 / A cross-cultural comparison of Korean and American customer perceptions of service failure and recovery strategies in the restaurant setting / 박사 / Yonsei University
[journal]
염진철
/ 2005
/
A Study on Eating-out Customers' Behavior of Searching Information: Focused on the Customers of Family Restaurants in Seoul and Kyunggi Province
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
11(1)
: 70~86
[journal]
유시정
/ 2002
/
서비스 상품의 소비자 정보탐색유형에 대한 연구
/ 서비스경영학회지
/ 한국서비스경영학회
3(1)
: 53~75