Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Temple Stay Participants’ Perception on Temple Food, Satisfaction, and Recommendation Intention: Comparative Study of Buddhist and Non-Buddhist
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열림/닫힘 버튼[thesis] 강경갑 / 2010 / 한국 전통 사찰음식의 대중화방안에 관한 연구 / 석사 / 초당대학교
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[confproc] 이의철 / 2014 / 사찰 음식을 자연식품으로: 공양미를 현미로 / 2014 사찰음식 정기학술 심포지엄 학술연구 발표 논문집 / 한국불교문화사업단, 서울무역전시컨벤션센터
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이자랑
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A Study on Buddhist Monks’ Dietary Life in Relation to the Contemporary Culture of Well-Being
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이지현
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이희열
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The Study on The Tourism Industry Development Plan in Accordance with the Islamic Tourism Market Growth
/ 한국이슬람학회논총
/ 한국이슬람학회
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[thesis] 임해옥 / 2000 / 사찰음식에 대한 문헌적 고찰 및 대중화방안 연구 / 석사 / 동국대학교
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전재균
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The Effects on Sachal Eumsik Involvement of Intention Relation: Moderating Effects of Perceived Value
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[journal]
전효원
/ 2013
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Effect of the Characteristics of Temple Food on Satisfaction : Moderating Effect of Religion
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/ 한국조리학회
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정지윤
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An attitude survey of religious believers on Korean culinary culture taking canine flesh -focusing on the case of Daesoonjinrihoe-
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[journal] 정진홍 / 1995 / 종교와 음식문화 / 종교학연구 14 : 1~18
[thesis] 정효림 / 2010 / 사찰음식과 문화관광 : 문화콘텐츠 가치의 제고방안 연구 / 석사 / 한국외국어대학교
[thesis] 조민오 / 2002 / 한국 전통 사찰음식의 대중화 방안에 관한 연구 / 석사 / 숙명여자대학교
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최영기
/ 2014
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The Effect of Experience Factors in Special Interest Tourism on Participants' Enjoyment, Satisfaction, and Behavioral Intentions - a case of Jeonju Hanok Village -
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[report] 한국불교문화사업단 / 2013 / 사찰음식산업 현황조사 및 상품개발 연구 / 한국불교문화사업단
[report] 한국불교문화사업단 / 2014 / 2013 템플스테이 고객의 소리 내국인 조사 결과보고서 / 한국불교문화사업단
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