Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Effects of Coffee Shop Servicescape on the Emotional Reaction and Behavioral Intention of Customers and the Moderating Effect of Background Music
ABSTRACT
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고범석
/ 2012
/
The Effect of Servicescape on the Customer Satisfaction, Revisit Intention and Recommendation Intention in a Coffee Shop's- Focused on Daegu Area -
/ 한국외식산업학회지
/ 한국외식산업학회
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: 63~91
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[journal]
김경영
/ 2012
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Influence of Franchise Coffee Shop Users' Consumption Behavior on Their Emotional Response: Focused on Gwang-Ju Area
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
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[journal]
김기진
/ 2011
/
A Comparative Study on the Determinants of Customer Satisfaction, Revisit Intention and Word-of-mouth between STARBUCKS and DAVINCI: Focusing on the Transformative SERVQUAL
/ 한국조리학회지
/ 한국조리학회
17(1)
: 12~25
[journal]
김동진
/ 2014
/
The Effect of the Servicescape on the Customers’ Cognitive, Affective, and Conative Attitudes in Franchise Coffee Shops
/ 한국조리학회지
/ (사)한국조리학회
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[journal]
김주연
/ 2007
/
The Influence of Physical Surroundings and Human Services on Emotional Responses and Behavioral Intentions of Theme Restaurant Customers
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
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[journal]
박희진
/ 2009
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Relation between the Emotional Labor of Service Employees in Family Restaurants and Their Customers’ Emotional Responses and Loyalty: Moderating Effect of Arousal
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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[journal]
변광인
/ 2014
/
Impact of Servicescape Including Social Environment on Emotion Responses and Behavioral Intention of Customers: Focusing on Coffee Shops in Daegu City-Center
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
23(1)
: 101~123
[journal]
심상욱
/ 2009
/
The Impact of Servicescape on the Satisfactionand Behavioral Intention of Visitors in Festival Settings
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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[book] 송지준 / 2011 / SPSS/AMOS 통계분석방법 / 21세기사
[journal]
엄영호
/ 2010
/
The Impact of Servicescape of Coffee shop to Customer Satisfaction and Relationship Performance
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
24(3)
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[journal]
유양호
/ 2008
/
The Effects of Servicescape on Job satisfaction for Hotel Restaurant Employees
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(1)
: 163~186
[journal]
윤승욱
/ 2005
/
A Study of the effect of Affective Responses on Attitudes Toward the Brand- Focused on the Audience Involvement and Brand Familiarity
/ 한국광고홍보학보
/ 한국광고홍보학회
7(1)
: 7~38
[journal]
이나래
/ 2010
/
The Impact of Physical Environment of Korean-Style Dessert Cafe on the Customer Satisfaction and Behavior Intention Through Emotional Reaction
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
34(7)
: 233~256
[thesis] 이소은 / 2008 / 호텔 식음료 서비스의 실패에 따른공정성 지각, 감정반응이 서비스회복에 미치는 영향 / 박사 / 세종대학교
[thesis] 이순정 / 2002 / 패밀리 레스토랑의 물리적 서비스요소가 소비자태도에 미치는 영향 : 배경음악(Background Music:BGM)을 중심으로 / 석사 / 경기대학교 대학원
[journal]
이정실
/ 2007
/
The Effects of Evaluation Attributes of Customers on Emotional Responses and Behavioral Intention of Service Encounters
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
22(2)
: 17~36
[thesis] 이정학 / 2004 / 관광펜션 이용자의 관여, 선택속성 평가, 만족과 재이용의도 간의 관계 연구 / 박사 / 동아대학교 대학원
[journal]
이지훈
/ 2011
/
Causal Relationships among Dominance, Arousal and Pleasure as well as The Effect of These Emotional Factors on Behavior Intention. -Focusing on the difference between offline and online shopping malls-
/ 마케팅관리연구
/ 한국마케팅관리학회
16(1)
: 89~123
[journal]
이학식
/ 2002
/
Measuring the Consumption-Related Emotion Construct
/ 마케팅연구
/ 한국마케팅학회
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: 55~91
[book] 이학식 / 2009 / 구조방정식모형분석과AMOS 16.0 / 법문사
[journal]
이형주
/ 2012
/
A Comparison of Local and Global Coffee Shop Brands and the Effect of their Physical Environment on Customer Satisfaction and Revisit Intention: Based on University Students in Seoul
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
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/ http://dx.doi.org/
[thesis] 이흥연 / 2010 / 외식서비스의 지각된 품질이 고객의 가치 및 행동의도에 미치는 영향연구 : 패밀리레스토랑과 패스트푸드점을 중심으로 / 박사 / 경희대학교 대학원
[thesis] 임지현 / 2014 / TV홈쇼핑 배경음악이 소비자의 구매의사에 미치는 영향 / 석사 / 이화여자대학교
[journal]
전민선
/ 2011
/
A Study on Coffee Shop Use and the Influence of Physical Environment of Coffee Shop on Customer Behavioral Intention - focused on college students in Seoul, Gyeonggi province
/ 한국식품조리과학회지
/ 한국식품조리과학회
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: 825~838
[thesis] 전병길 / 2004 / 레스토랑 실내음악의 템포가 고객반응에 미치는 영향 / 박사 / 경기대학교 대학원
[thesis] 정봉구 / 2013 / 특급호텔 연회장의 서비스스케이프가 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 : 호텔 신뢰의 조절효과를 중심으로 / 박사 / 호남대학교 대학원
[journal]
정승훈
/ 2010
/
The Relationships between Servicescape, Satisfaction, and Post-Visit Attitude among Chinese Visitors to Korea Pavilion at the 2010 Shanghai EXPO
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
34(8)
: 143~166
[book] 최병철 / 2001 / 음악심리학 / 학지사
[thesis] 최승만 / 2008 / 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정 반응, 고객만족, 재구매의도 및 추천의도에 미치는 영향 / 박사 / 세종대학교 대학원
[thesis] 한형주 / 2005 / 패스트푸드 레스토랑 배경음악의 장르가 고객태도에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 경주대학교 산업경영대학원
[book] 허형만 / 2011 / 커피스쿨 : 커피, 제대로 알고 즐기기 / 팜파스
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