Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
A Study on the Revitalization of Low and Medium Priced Accommodations in the Jeonnam Area
ABSTRACT
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공효순
/ 2008
/
Analysis Satisfaction of Selection Attributes on Super-Deluxe and Economy Hotel for Business Travellers(I): Segmentation for Outer Environments and Rooms
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
8(12)
: 414~423
[journal]
권희석
/ 2013
/
The Comparative Study on the Selection Attributes of Budget Tourist Hotels by Location - The Case of Myungdong Area -
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
22(6)
: 117~136
[journal]
김권수
/ 2011
/
A Study on The Lodging Facilities' Operating Ways of Domestic Tourist Attractions: Focus on The lifestyle and Lodging Facilities' Selection Attributes of Domestic Tourist
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
23(1)
: 555~573
[journal]
김대권
/ 2008
/
A Critical Review on Hotel Service Quality Articles in the Journal of Tourism Sciences
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
32(6)
: 105~123
[journal]
김도희
/ 2013
/
The Effect of Hotel Stay Experience on Customer Emotions, Satisfaction, and Behavioral Intention
/ 대한경영학회지
/ 대한경영학회
26(9)
: 2477~2499
[journal]
김수배
/ 2005
/
The Impacts of Hospital’s Convenience-Orientation on Customers’ Perceived Convenience and Outcome
/ 마케팅관리연구
/ 한국마케팅관리학회
10(2)
: 1~22
[journal] 김시중 / 2005 / 농어촌 민박이용객만족도 분석 / 문화관광연구 7(1) : 122~138
[journal]
김연선
/ 2013
/
Research on the Importance and Satisfaction of Selection Attribute for Pension using Importance-Performance Analysis(IPA)
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
13(3)
: 392~401
/ http://dx.doi.org/10.5392/JKCA.2013.13.03.392
[journal]
김종호
/ 2003
/
A study on the Effects of Servant Service Factors in Hotel Service on the Relationship Quality and Revisit Intention
/ Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
/ 한국마케팅과학회
(12)
: 77~97
[journal] 남래호 / 2004 / 중요도-실행도 분석을 통한 전통가옥 민박환경속성 평가: 안동의 지례예술촌과전주의 세화관 사례 연구를 중심으로 / 호텔관광연구 15 : 9~26
[report] 문화체육관광부 / 2015 / 2014 국민여행 실태조사
[journal]
방영근
/ 2012
/
Variance Analysis on Selection Attributes of Traditional Lodging, Satisfaction and Behavioral Intentions : Focused on GyeongJu Suojae Visitors
/ 호텔관광연구
/ 한국호텔관광학회
14(1)
: 47~66
/ http://dx.doi.org/
[journal]
방영근
/ 2010
/
The Impacts of Selection Attributes of the Korean Traditional House on Visitor's Satisfaction and Behavioral Intention
/ 호텔관광연구
/ 한국호텔관광학회
12(4)
: 193~210
[journal]
변정우
/ 2010
/
The Effect of Multi-dimensional Service Convenience on Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
19(1)
: 55~72
[journal]
서천영
/ 2012
/
Effects of the Hotel Image on Customers' Satisfaction and Behavioral Intention based on Corporate Social Responsibility
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
27(5)
: 275~297
[journal]
오창현
/ 2011
/
Effect of Hotel's Cause-Related Marketing on Hotel Image and Customer Behavior Intention
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
35(8)
: 13~30
[journal]
유제숙
/ 2007
/
A Study on the Differences of Importance of the Attributes for Selection on Wedding Ceremony Banquet at Korean 1st Grade Special Hotel
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
21(1)
: 129~145
[journal]
윤유식
/ 2009
/
A Comparison of Competitiveness among Hotels in Seoul Based on Positioning Analysis by Hotel Selection Attributes
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
18(3)
: 23~44
[journal]
윤유식
/ 2012
/
A Study on Travel Accommodation Service Attributes Influencing Customers' Satisfaction and Behavioral Intention: A Focus on Tourists' Accommodation and Serviced Residence
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(8)
: 99~116
[thesis] 이대홍 / 2001 / 레스토랑의 환경특성이 고객의 자발적 행위에 미치는 영향 : 호텔, 패밀리, 고급 레스토랑을 중심으로 / 박사 / 세종대학교 대학원
[thesis] 이영재 / 1999 / 관광호텔의 서비스 지향성이 고객애호도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구 / 박사 / 京畿大學校 大學院
[journal]
이은지
/ 2007
/
The influences of hotel image factors on customer satisfaction, revisit intention, willingness to recommend-Focused on the deluxe hotels in Busan
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
16(4)
: 47~60
[journal]
이정실
/ 2007
/
The Effects of Evaluation Attributes of Customers on Emotional Responses and Behavioral Intention of Service Encounters
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
22(2)
: 17~36
[journal]
이태균
/ 2010
/
Relationship between the Choice Attribute for Accommodation and the Choice for Tourism Hotel - Targeting Visitors in Gyeongju Area -
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
24(6)
: 233~247
[journal]
이희승
/ 2009
/
A study on Service Choice Attributes as Determinants in Selecting Preferable Types of Accommodations
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
23(3)
: 293~310
[journal]
장희숙
/ 2013
/
A Study on the Determinants of Preference for Type of Medium and Low-priced Accommodations
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
37(3)
: 271~288
[report] 전남발전연구원 / 2015 / 2015 전남발전 비전과 전략
[report] 전라남도 / 2016 / 2016년 달라지는 제도시책
[other] 전라남도 / 2016 / 2015 전남통계연보 / 전라남도
[journal]
정순성
/ 2013
/
LEED -Oriented Environmental Management have A Impact on Hotel Image and Behavioral Intention
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
25(8)
: 229~247
[journal] 정승언 / 2001 / 호텔의 지각된 인적서비스의 질에 대한 고객 이미지 분석 : 다차원 척도법을 이용한 포지셔닝 분석을 중심으로 / 호텔경영학연구 10(1) : 241~257
[journal] 조민호 / 1998 / 호텔종사원의 관점에서 본 고객 만족과 인적요인에 관한 연구 / 관광연구논총 8(2) : 31~46
[journal] 조민호 / 1999 / 호텔선택속성 평가의 비교문화 연구 / 관광학연구 23(1) : 201~222
[book] 차길수 / 2006 / 호텔경영학원론 / 현학사
[thesis] 최승만 / 2008 / 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정 반응, 고객만족, 재구매의도 및 추천의도에 미치는 영향 / 박사 / 세종대학교 대학원
[journal]
최지윤
/ 2011
/
The Study on the Visiting Characteristics of Korean Traditional Accommodation Facility Visitors and the Degree of Importance, Satisfaction and Gap of Selection Attributes - Including the comparison of generations -
/ 대한경영학회지
/ 대한경영학회
24(2)
: 789~815
[confproc] 추승우 / 2014 / AHP분석을 활용한 농촌민박 표준운영시스템 기반 구축에 관한 연구: 민박공급자와 수요자의 중요 속성 비교를 중심으로 / 한국관광학회 국제학술대회 발표논문집 / 한국관광학회 : 529~536
[report] 한국관광호텔업협회 / 2016 / 2014 호텔업운영현황
[journal]
한상일
/ 2009
/
Importance-Performance Analysisfor Priorities of Pension Management
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
21(1)
: 217~230
[confproc] 한진수 / 2008 / 패밀리레스토랑의 고객가치, 고객만족, 행동의도간의 구조적 관계에관한 연구 / 한국호텔외식경영학회 제36차정기학술대회 발표논문집 / 한국호텔외식경영학회 : 3~16
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[journal] Boulding, W. / 1993 / A dynamic process model of service quality : Form expectations to behavioral intentions / Journal of Marketing Research 30(1) : 7~27
[book] Brymer, R. / 1995 / Hospitality management:An introduction to the industry / Kendall/Hunt Publishing Company
[journal] Price, L. / 1995 / Consumers’ emotional responses to service encounters : The influence of the service provider / International Journal of Service Industry Management 6(3) : 34~63
[journal] Reimer, A. / 2005 / The impact of service scape on quality perception / European Journal of Marketing 39(7/8) : 785~808
[journal] Seiders, K. / 2007 / SERVCON : Development and validation of a multidimensional service convenience scale / Journal of the Academy of Marketing Science 35(1) : 144~156
[journal] Swan, J. / 1985 / How industrial salespeople gain customer trust / Industrial Marketing Management 14(3) : 212~224
[journal] Szymanski, D. / 2001 / Customer satisfaction : A meta-analysis of the empirical evidence / Journal of the Academy of Marketing Science 5(3) : 153~177
[journal] Wakefield, L. / 1994 / The importance of service-scapes in leisure service encounter / Journal of Service Marketing 8(3) : 56~76