Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
The Study of Coffee Brand Extension to Premium: The Effects of Parent Brand Equity
ABSTRACT
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김광용
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The Effect of CSR on Consumer Perception and Behavioral Intention : Focus on Leading Deluxe Tourist Hotel in Seoul
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
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김난영
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A Study on the Destination of Cognitive Image, Affective Image and Overall Image : A Focus on Asan-si
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김성혁
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/ 관광학연구
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김운한
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A Study on the Effect Process of Advertising Spokes-characters: Focused on Perceived Presence, Consumption Motives and Consumers’ Personality Characteristics
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/ 한국광고PR실학회
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/ 관광학연구
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김화동
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The Effects of the Color Marketing of Food service Corporations on the Brand Awareness, Brand Attitude and Purchase Intention : Focusing on Family Restaurants
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
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A Study on Brand Images Using Black Color
/ 디지털디자인학연구
/ 한국디지털디자인학회
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Impact study on the relationship between brand equity component of franchising business
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/ 관광경영학회
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박진영
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The Effect of Corporate Image on the Service Quality, Fitness of Extension Brand and Attitude : Focus on Food Service Corporate
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
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서지연
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A study on the coffee shop's service quality impacts on the customer's satisfaction, trust and recommend convention : Comparison of homemade and foreign coffee shop brands
/ 고객만족경영연구
/ 한국고객만족경영학회
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The Effects of Luxury brand Identification on Brand Affect Brand Loyalty
/ 마케팅관리연구
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양정영
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The effects of customer satisfaction based on use experience on behavior intention in coffee shops
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
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오동윤
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The Effects of Consumption Experiences on Perceived Value, Brand Trust and Brand loyalty in the Franchise Coffee Shop
/ 관광연구저널
/ 한국관광연구학회
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[thesis] 유세란 / 2016 / 외식 브랜드확장 적합성이 브랜드가치지각과 확장브랜드평가에 미치는 영향 : 브랜드지식 및 브랜드현저성의 조절역할 / 박사 / 경희대학교
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유세란
/ 2014
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The Impact of Foodservice Brands' Similarity, Brand Concept Consistency on Consumer Attitude toward Extended Brand and Purchase intend
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
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이보배
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Effect of Hotel Parent Brand Image, Loyalty, and Perceived Fit on Customer‘s Attitude towards Midscale and Economy Hotel Brand Extension: Focused on Global Mega Chain Hotel Brands
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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이상건
/ 2011
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Relationship Between Consumption Experiences and Trust, Customer Satisfaction, and Repurchase Intention among Casual Dining Restaurants' Customers
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
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[thesis] 이영석 / 2017 / 친환경농산물 브랜드 자산의 구조적 관계에서 소비경험의 조절효과 / 박사 / 세종대학교
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이우용
/ 2002
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The Effect of Advertising Strategy on Consumer Attitudes toward Extension Product: The Influences of Perceived Fit of Brand Extension
/ 마케팅연구
/ 한국마케팅학회
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Effect of Tourism Event Experience on Tourism Destination Brand Awareness and Attitude
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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[thesis] 정다운 / 2012 / 외식기업 브랜드 자산을 활용한 확장브랜드의 브랜드 이미지, 브랜드 태도, 브랜드 충성도의 영향관계에 관한 연구 / 석사 / 세종대학교 대학원
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조현진
/ 2012
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The Effects of Service Quality on Shopping Value and Repatronage Intention: The Case of Specialty Coffee Shops
/ 유통과학연구
/ 한국유통과학회
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/ 10.15722/jds.10.4.201204.21
[thesis] 최미현 / 2008 / 스포츠 스폰서십이 스포츠 의류 브랜드 자산과 구매의도에 미치는 영향 / 박사 / 경희대학교 대학원
[journal]
최형민
/ 2011
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The Effect of Coffee Shop Customers' Experiential Value on Brand Attitude and Brand Loyalty: A Focus on the Moderating Effect of Brand Nationality
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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[thesis] 최호림 / 2009 / 브랜드의 외재적 속성이 소비자의 지각된 품질, 지각된 위험 및 구매의도에 미치는 영향 : 스포츠화의 브랜드 인지도, 매장 이미지, 지각된 가격을 중심으로 / 박사 / 경희대학교 대학원
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현용호
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Identification of dimensionality of brand equity and its structural relationships with overall brand equity, brand attitude, and revisit intent: A case study of family restaurants
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
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황윤용
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The Effects of Brand Experience on Brand Satisfaction and Loyalty
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