Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Positioning of Food Tourism Destinations: Focusing on the Metropolitan Cites
ABSTRACT
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강선아
/ 2013
/
A Study of the Positiong map in the Coffee House
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
22(2)
: 169~186
[journal]
강혜숙
/ 2016
/
An Effect on Food Tourism Service Quality of the Visitor's Overall Satisfaction: Centering on the Visitor in Gangreung
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
28(9)
: 155~173
[journal]
곽은진
/ 2017
/
The Impact of Experiential Value & Destination Image on Tourism behavioral intentions in Food tourism
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
29(4)
: 41~58
[web] / 광주문화관광 / tour.gwangju.go.kr
[web] / 국립농업과학원 / http://koreanfood.rda.go.kr/kfi/tfSrchNewmap/list?menuId=PS03521
[journal]
김병국
/ 2013
/
Urban Tourism Images Positioning Analysis
/ 대한경영학회지
/ 대한경영학회
26(9)
: 2315~2330
[journal]
김성곤
/ 2017
/
A Study of Food Tourism Participation Activity as it Relates to Tourism Satisfaction and Behavioral Intention: The Mediating Effect of Tourism Satisfaction
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
41(7)
: 11~26
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2017.41.7.11.26
[journal]
김수지
/ 2014
/
Classification of Food Tourists and Their Information Search Behavior
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
38(1)
: 11~32
[thesis] 나현정 / 2015 / 다차원 척도법을 이용한 레스토랑브랜드이미지 측정에 관한 연구 / 석사 / 세종대학교
[journal]
다니구찌기요미
/ 2016
/
Study on the Structural Relationship among Food-Related Personality Traits, Satisfaction and Loyalty of Food Tourism Experience : Focusing on Visitors attending 2015 Slow Food Asia Pacific Festival
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
25(4)
: 181~200
[web] / 대전관광 / http://www.daejeon.go.kr/tou/index.do
[report] 문화체육관광부 / 2016 / 국민여행실태조사
[report] 문화체육관광부 / 2013 / 음식관광 활성화 방안
[thesis] 박경태 / 2017 / 방한 중국관광객의 음식관광 동기가 음식체험 및 관광 만족도에 미치는 영향:음식 관여도를 조절변수로 / 석사 / 경희대학교
[thesis] 박소영 / 2014 / 다차원 척도법을 이용한 와인 구매 선택속성에 따른 와인 생산국가 포지셔닝 연구 / 석사 / 경희대학교 대학원
[journal]
박장수
/ 2016
/
Impact of Types of Food Tourism Experience onPurchase Intention and Visitor’s Satisfaction:Focused on Participants at Dae-gu Food Tour Expo
/ Culinary Science & Hospitality Research
/ (사)한국조리학회
22(7)
: 11~21
/ 10.20878/cshr.2016.22.7.002002002
[thesis] 반영 / 2015 / 관광지 음식정보품질이 관광지 음식이미지와 음식관광 참여의도에 미치는 영향 / 석사 / 경희대학교
[web] 서울특별시 / 서울열린데이터광장 / http://data.seoul.go.kr/dataVisual/seoul/seoul100List.do
[journal]
손은미
/ 2016
/
The Effects of the Motivation for Food Consumption and Preferences for Food-related Experiences on Participation Intention in Food Tourism: based on Tourists to Jeju Island
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
28(3)
: 233~251
[journal]
신우단
/ 2013
/
The Effects of Wine Education on Flight Attendants' Job Performance, Perceived Organizational Support, and Job Satisfaction: Wine Involvement as a Moderating Variable
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
37(8)
: 297~318
[book] 안광호 / 2014 / 시장지향적 비즈니스&마케팅전략 / 학현사
[journal]
안성식
/ 2011
/
A Study of the Effect of the Food Factor on Tourist's Satisfaction on Destination and Destination Loyalty in Tourism Industry
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
23(3)
: 63~86
[journal]
안혜림
/ 2016
/
A Study on the Brand Image Differentiation Strategy of Food Enterprise Using the Multidimensional Scaling Method
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
40(10)
: 207~226
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2016.40.10.207.226
[report] 오재환 / 2009 / 부산 음식관광 활성화 방안연구 / 부산발전연구원
[report] 유영준 / 2015 / 울산 음식관광 활성화 방안 연구 / 울산발전연구원
[thesis] 이달석 / 2013 / 음식관광지 방문고객 특성에 따른 서비스품질인식, 고객만족도 간의 영향관계에 관한 연구 : 담양 지역을 중심으로 / 석사 / 경희대학교 관광대학원
[journal]
이덕순
/ 2013
/
The effect of motive and involvement on the satisfaction and participation activity in food tourism.
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
28(5)
: 325~342
[thesis] 이라래 / 2014 / 정보원천에 따른 음식관광목적지 이미지 및 행동의도에 관한 연구 : 영상매체와 인쇄매체 차이를 중심으로 / 석사 / 경희대학교 대학원
[journal]
이상미
/ 2010
/
Effects Food Tourism's Activities on Visiting Intention
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
10(8)
: 417~425
[thesis] 이인옥 / 2010 / 음식관광객 시장세분화에 관한 연구 : 관여도 및 관광동기를 중심으로 / 석사 / 경희대학교 대학원
[thesis] 이인옥 / 2015 / 음식관광 정보원천 이용이 이미지, 지각된 위험 및 체험의도에 미치는 영향 / 박사 / 경희대학교
[thesis] 이재성 / 2014 / 컨벤션 개최지 선호도 측정지표 개발을 통한 포지셔닝 비교 연구 : MDS분석을 중심으로 / 박사 / 경희대학교 대학원
[journal]
이태희
/ 2004
/
An Study on Tourism-Brand Positioning about the Development of Seven Cultural Tourism Areas by Correspondence Analysis
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
13(1)
: 197~213
[book] 이학식 / 2015 / 소비자행동 마케팅 전략적 접근 / 집현재
[book] 이훈영 / 2012 / 이훈영교수의 연구조사방법론 / 청람
[thesis] 장지원 / 2013 / Kano모델을 이용한 음식관광지 선택속성 분류에 관한 연구 : 한중 대학생을 중심으로 / 석사 / 경희대학교 대학원
[book] 잭 트라우스 / 2006 / 포지셔닝 – 20주년 기념판 잭 트라우스와 앨 리스의 마케팅 클래식 / ㈜을유문화사
[report] 정선기 / 2011 / 대전도시관광 활성화 방안연구 / 대전발전연구원
[journal]
조시영
/ 2014
/
Positioning Analysis of Franchise Coffee Brand based on Coffee shop Selection Attributes – focused on Busan area -
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
28(6)
: 113~135
[journal]
조시영
/ 2012
/
Analyzing Franchising Company's Brand Positioning Strategies Based on Restaurant Selection Attributes: A Case Study of NBG Nolboo
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
36(3)
: 171~188
[report] 조혜정 / 2011 / 로컬 푸드를 기반으로 한 인천시 음식관광 활성화 방안 / 인천발전연구원
[journal] Bell, R. / 2003 / The construct of food involvement in behavioral research:Scale development and validation / Appetite 40 : 235~244
[book] Green, P. / 1987 / Research for marketing decisions / Prentice Hall
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[book] Hair, J. / 2010 / Multivariate data analysis: A global perspective / Pearson Education
[book] Hall, C. / 2003 / The consumption of experiences or the experience consumption: An introduction to the tourism of taste, food tourism around the world : Development management and markets / Butterworth-Heinemann
[book] Hall, C. / 2001 / Wine and food tourism / John Wiley
[book] Kotler, P. / 1988 / Marketing management: Analysis, planning, implementation, and control / Prentice Hall
[book] Lewis, C. / 1982 / Industrial and business forecasting methods: A practical guide to exponential smoothing and curve fitting / Boston
[book] Long, L. / 2004 / Culinary tourism / The University Press of Kentucky
[journal] Quan, S. / 2004 / Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experiences in tourism / Tourism Management 25 : 297~305
[book] Sherif, M. / 1947 / The psychology of ego-involvements / Wiley
[journal] Smith, S. / 2008 / Culinary tourism supply chains: A preliminary examination / Journal of Travel Research 46(3) : 289~299
[journal] Trout, J. / 1972 / The positioning era cometh / Advertising Age 43(4) : 35~38
[report] 国道交通省総合政策局 / 2006 / 食文化を核とした観光的な魅力度向上による地f域活性化調査報告書 / 国道交通省総合政策局