Perceived Risk of Low Cost Carrier: Comparison between Overall and Contingent Perceived Risk
[journal]
강재정
/ 2011
/
The effect of medical travelers' perceived risks on the selection intention for medical tourist destination
/ 지역사회연구
/ 한국지역사회학회
19
(4)
: 115~134
[journal]
강혜숙
/ 2007
/
An Influence on Selecting the Process of Air Ticket Distribution Channels, by Using MNL Model, of Consumers' Trusting the Process of Air Ticket Distribution Channels and Perceiving Risk
/ 호텔경영학연구
/ 한국호텔외식관광경영학회
16
(4)
: 163~181
[journal]
강혜숙
/ 2010
/
Low Cost Carrier Passengers' Evaluation on the Attribute of Airline Service Using Importance-Performance Analysis
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
34
(6)
: 333~350
[report] 국토교통부 / 2019 / 항공시장 동향
[journal] 김남수 / 2009 / 항공서비스의 품질차원이 가치, 만족, 행동의도에 미치는 영향 / 한국항공경영학회지 3 (2) : 153~163
[thesis] 김주승 / 2012 / 항공사 서비스품질이 지각된 가치,만족, 행동의도에 미치는 영향 / 박사 / 경기대학교
[journal] 김제철 / 2005 / 동북아지역 통합 항공운송시장 구축을 위한 정책방향과 과제 / 한국항공경영학회지 3 (1) : 181~195
[book] 김제철 / 2006 / 2006 KOTI 연구결과 요약집 / 한국교통연구원
[journal] 두정완 / 2005 / 인터넷 환경의 쇼핑에서 소비자의 위험지각과 위험감소행동 : 구매제품과 숙련도 : 도전감 관계 유형의 영향을 중심으로 / 대한경영교육저널 6 (3) : 51~82
[journal] 류주형 / 2001 / 인터넷 쇼핑몰을 통한 여행상품구매 시 지각위험에 관한연구 / 관광학연구 25 (2) : 97~113
[thesis] 문지윤 / 2007 / 여행상품 소비자의 지각 위험과 구매의도 분석 : 저가패키지를 중심으로 / 석사 / 한양대학교 국제관광대학원
[journal]
박민숙
/ 2010
/
The Effects of Reference Price Advertisement for Discount by the Levels of Perceived Risk in Service Product
/ 경영교육연구
/ 한국경영교육학회
(59)
: 201~219
[thesis] 서선 / 2005 / 항공사 가격 전략 연구 / 박사 / 경기대학교 대학원
[journal]
김영욱
/ 2014
/
Crisis Communications and the Influence of "Chemyon" among Koreans : Interactions among Crisis Types, Crisis Communications and Chemyon Sensitivity
/ 홍보학연구
/ 한국PR학회
18
(3)
: 155~184
[journal] 유기석 / 2006 / 저가항공사와 기존항공사의지각위험이 항공사 선택속성이 미치는 영향연구 / 관광경영연구 28 (1) : 41~63
[journal]
이강석
/ 2009
/
A Study on the Comparative Analysis of Aviation Safety Policy in main advanced countries and Enhancement of Aviation Safety for Low Cost Carrier in Korea
/ 한국항공경영학회지
/ 한국항공경영학회
7
(3)
: 207~220
[journal] 이경환 / 2001 / 여행상품 및 여행자 특성에따른 소비행동 단계별 위험 지각 / 관광품질시스템 연구 7 (3/4) : 95~116
[journal]
이동희
/ 2018
/
Mediating Effects of Brand Awareness on Low Cost Carriers Service Quality and Behavioral Intentions
/ 한국항공경영학회지
/ 한국항공경영학회
16
(6)
: 75~96
/ 10.30529/amsok.2018.16.6.005
[thesis] 이문행 / 2007 / 국내선 저가항공과 고가항공의 서비스품질 비교연구 / 박사 / 명지대학교 대학원
[journal]
이소진
/ 2013
/
Customers' Evaluation of Domestic Flight Service Influencing Customer Behavior Intentions-Focused on the Comparison between Full Service Carriers and Low Cost Carriers-
/ 관광연구
/ 대한관광경영학회
28
(3)
: 1~15
[journal]
장명희
/ 2005
/
The Effects of Trust and Perceived Risk on Attitude and Purchase Intension in Internet Shopping Malls
/ 정보시스템연구
/ 한국정보시스템학회
14
(1)
: 227~249
[journal]
정숙엽
/ 2016
/
A Comparative Analysis of Low Cost Carriers and Full Service Carriers in terms of the Competitiveness of Financial Characteristics by Regional Markets
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
40
(5)
: 145~163
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2016.40.5.145.163
[thesis] 정혜련 / 2011 / 국내 저비용 항공사의 선택속성과 위험지각이 추천의도에 미치는 영향 / 박사 / 세종대학교 대학원
[journal]
차석빈
/ 2018
/
Symmetric and Asymmetric Influences of Service Quality Attributes of Low Cost Carriers Operating Domestic Routes on Overall Customer Satisfaction
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
42
(9)
: 87~101
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2018.42.9.87.101
[journal]
최진주
/ 2014
/
A Study on the Relationship among Perceived Risk, Service Quality and Customer Satisfaction of Low Cost Carriers
/ 한국항공경영학회지
/ 한국항공경영학회
12
(4)
: 41~58
[thesis] 최호림 / 2009 / 브랜드의 외재적 속성이 소비자의 지각된 품질, 지각된 위험 및 구매의도에 미치는 영향 : 스포츠화의 브랜드 인지도, 매장 이미지, 지각된 가격을 중심으로 / 박사 / 경희대학교 대학원
[thesis] 한대로 / 2010 / 국내 저비용항공사의 현황 및 사례 분석을 통한 경쟁력 제고 방안 / 석사 / 한국항공대학교 대학원
[book] 허희영 / 2003 / 항공관광업무론 / 명경사
[journal] 황명선 / 2011 / 항공사 매출에 영향을 미치는 오인과매출과의 관계분석 / 산업과 경영 18 (1) : 37~46
[book] Assael, H. / 2004 / Consumer behavior / Houghton Miffin Company
[book] Bauer, R. A. / 1960 / Consumer behavior as risk taking(June 15, 16, 17) / American Marketing Association
[journal] Boksberger, P. E. / 2007 / Multidimensional analysis of perceived risk in commercial air travel / Journal of Air Transport Management 13 (2) : 90~96
[journal] Cheron, E. J. / 1982 / Leisure activities and perceived risk / Journal of Leisure Research 14 (2) : 139~154
[book] Cox, D. F. / 1967 / Risk taking and Information handling in consumer behavior / Prentice-Hall
[journal] Drottz-Sjöberg, B. M. / 1991 / Non-expert definitions of risk and risk perception / European Psychologist 3 (1) : 1~12
[book] Gross, S. / 2007 / Handbook of low cost airlines: Strategies, business processes and market environment / Erich Schmidt Verlag GmbH & Co KG
[confproc] Jacoby, J. / 1972 / The components of perceived risk / SV-Proceedings of The Third Annual Conference of The Association for Consumer Research 16 (1) : 382~393
[journal] Kiel, G. C. / 1981 / Dimensions of consumer information seeking behavior / Journal of Marketing Research 18 (2) : 233~239
[journal] Laroche, M. / 2004 / Exploring how intangibility affects perceived risk / Journal of Service Research 6 (4) : 373~389
[journal] Oltedal, S. / 2004 / Explaining risk perception : An evaluation of cultural theory / Trondheim : Norwegian University of Science and Technology 85 (1) : 1~33
[journal] Stone, R. N. / 1993 / Perceived risk : Further considerations for the marketing discipline / European Journal of Marketing 27 (3) : 39~50
[journal] Slovic, P. / 1992 / Perception of risk : Reflections on the psychometric paradigm / Acta Psychologica 70 (2) : 179~198
[journal] Slovic, P. / 1999 / Trust, emotion, sex, politics, and science : Surveying the risk‐assessment battlefield / Risk Analysis 19 (4) : 689~701
[journal] Sjöberg, L. / 1995 / Risk and culture : An essay on the selection of technological and environmental dangers / Journal of Consumer Research 85 (3) : 520~549
[journal] Tarpey, L. X. / 1975 / Brand loyalty revisited : A commentary / Journal of Marketing Research 12 (4) : 488~491
[journal] Taylor, J. W. / 1974 / The role of risk in consumer behavior / Journal of Marketing 38 (2) : 54~60
[confproc] Ulleberg, P. / 1996 / Risk perception, affectivity and health / 10th Conference of European Health Psychology
[journal] Zeithaml, V. A. / 2006 / Services marketing : Integrating customer focus across the firm / Journal of Consumer Research 25 (2) : 172~190