Journal of Tourism Sciences 2021 KCI Impact Factor : 2.61
Semantic Network Analysis on Usage Behavior of Major Korean Walking Trails
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼261 Viewed
1 Downloaded
KCI Citation Counts (12)
열림/닫힘 버튼[journal]
강미희
/ 2011
/
Identification of Trekkers' Characteristics:Focusing on Jirisan-round Trail Users
/ 한국산림과학회지
/ 한국산림과학회
100(3)
: 382~391
[report] 경남발전연구원 / 2012 / 경남의 해안도보여행길조성 방안
[thesis] 김송이 / 2020 / 도보관광객의 회복환경지각이 회복경험, 도보관광 만족도에 미치는 영향 :일상적 스트레스와 도보관광지 유형의 다중집단분석을 중심으로 / 박사 / 한양대학교
[thesis] 김태연 / 2019 / 자동차 중심 사회에서 걷기의 사회적 의미: 제주지역 걷기 양상 분석을 중심으로 / 석사 / 제주대학교
[web] 레저신문 / 2013 / 문관부 도보여행길 체계적 관리. 9월까지 전국 도보여행길 종합안내망 구축 지속가능한 관광상품화 / http://www.golftimes.co.kr/news/articleView.html?idxno=102109
[report] 문화체육관광부 / 2010 / 도보여행 활성화에 따른경제적 파급효과 분석
[other] 문화체육관광부 / 2017 / 걷기여행, 지역경제 활성화 효과 커: ‘2017 봄 우리나라 걷기여행축제’에서 타 지역 거주자가 지역 거주자의 2.6배 소비 : 1~5
[journal]
박수지
/ 2017
/
Forecasting Tourism Demand using Text Mining Techniques: Focused on an Online Search Engine
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
41(1)
: 13~27
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2017.41.1.13.27
[journal]
박영아
/ 2009
/
An exploratory study of walking-tour motivation:The case of Je-Ju Island 'Ol-Legil'
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
33(7)
: 75~93
[other] 서울연구원 / 2012 / 서울시 도보관광 활성화 방안수립
[book] 송태민 / 2013 / 빅데이터 분석방법론 / 한나래출판사
[journal]
심영석
/ 2016
/
A Study of Destination Image and Measurement Using Text Mining
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
40(7)
: 221~245
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2016.40.7.221.245
[journal]
여경진
/ 2019
/
A Study on the Modern Tourism and Leisure Activity by Text Mining Analysis
/ 동북아관광연구
/ 동북아관광학회
15(3)
: 51~70
[journal]
이미경
/ 2020
/
Network Analysis and Competitiveness Evaluation of South Korea Walking Trails Using Big Data
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
44(1)
: 41~57
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2020.44.1.41.57
[journal]
이태숙
/ 2017
/
A Study on Korean Tourism perceived by Chinese FITs: Analysis of SNS Big Data
/ 관광레저연구
/ (사)한국관광레저학회
29(7)
: 91~113
[thesis] 오세경 / 2014 / 지속가능한 여가로서 도보여행자의 경험에 관한 연구 / 박사 / 인하대학교 대학원
[journal]
오익근
/ 2015
/
A Study on Awareness of Korea Tourism through Big Data Analysis
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
39(10)
: 107~126
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2015.39.10.107.126
[journal] 장용운 / 2013 / 서울시 도보관광 활성화 방안에 관한 탐색적 연구 / 관광서비스연구 12(1) : 65~80
[journal]
조완섭
/ 2015
/
Implementation of smart chungbuk tourism based on SNS data analysis
/ 한국데이터정보과학회지
/ 한국데이터정보과학회
26(2)
: 409~418
/ http://dx.doi.org/10.7465/jkdi.2015.26.2.409
[thesis] 조찬희 / 2015 / 도보여행로 이용자의 이용선호 요소에 관한 연구: 제주 올레를 대상으로 / 석사 / 한양대학교
[journal]
최우성
/ 2019
/
A Study on Awareness of Integrated Resort Using Big Data Analytics of Social Media
/ Tourism Research
/ 한국관광산업학회
44(4)
: 355~371
/ 10.32780/ktidoi.2019.44.4.355
[report] 한국관광공사 / 2019 / 2018 걷기여행길 이용자 실태조사 보고서
[web] 한국농어민신문 / 2018 / ‘걷기여행길 체계적 조성·관리를’ 위성곤 의원 관련법 대표발의 / http://www.agrinet.co.kr/news/articleView.html?idxno=160310
[report] 한국문화관광연구원 / 2014 / 역사문화로 개발실태및 활성화 방안
[journal]
한장헌
/ 2018
/
A Study on Awareness of Gyeongbuk Tourism Through Social Big Data Analysis
/ 대구경북연구
/ 재단법인 대구경북연구원
17(2)
: 25~39
/ 10.23029/jdgs.2018.17.2.25
[journal]
한진성
/ 2016
/
Activation Strategies of the 20th BIFF using Social Big Data Text Mining Analysis
/ 관광학연구
/ 한국관광학회
40(1)
: 133~145
/ http://dx.doi.org/10.17086/JTS.2016.40.1.133.145
[journal]
홍충선
/ 2019
/
A Study on the Tourism Destination Regeneration and the Change of Destination Image: focusing on Text Mining
/ 관광경영연구
/ 관광경영학회
23(2)
: 631~648
/ 10.18604/tmro.2019.23.2.30
[journal] Asero, V. / 2016 / Building tourism networks through tourist mobility / Journal of Travel Research 55(6) : 751~763
[journal] Baggio, R. / 2010 / Knowledge transfer in a tourism destination : The effects of a network structure / The Service Industries Journal 30(8) : 1757~1771
[journal] Chiang, D. M. H. / 2011 / The adaptive approach for storage assignment by mining data of warehouse management system for distribution centres / Enterprise Information Systems 5(2) : 219~234
[journal] Fernandez-Cavia, J. / 2013 / Communication, destination brands and mobile applications / Communication &Society 26(2) : 95~113
[book] Han, J. / 2011 / Data mining:Concepts and techniques / Morgan Kaufmann Publishers
[journal] He, W. / 2013 / Social media competitive analysis and text mining : A case study in the pizza industry / International Journal of Information Management 33(3) : 464~472
[journal] Kitchin, R. / 2014 / The real-time city? Big data and smart urbanism / GeoJournal 79(1) : 1~14
[journal] Költringer, C. / 2015 / Analyzing destination branding and image from online sources : A web content mining approach / Journal of Business Research 68(9) : 1836~1843
[journal] Labrinidis, A. / 2012 / Challenges and opportunities with big data / Proceedings of the VLDB Endowment 5(12) : 2032~2033
[journal] Lau, K. / 2005 / Text mining for the hotel industry / Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 46(3) : 344~362
[journal] Loh, S. / 2003 / A tourism recommender system based on collaboration and text analysis / Information Technology & Tourism 6(3) : 157~165
[journal] Mak, A. / 2017 / Online destination image : Comparing national tourism organization's and tourists' perspectives / Tourism Management 60 : 280~297
[confproc] Nasukawa, T. / 2003 / Sentiment analysis:Capturing favorability using natural language processing / Proceedings of the 2nd International Conference on Knowledge Capture : 70~77
[journal] Philander, K. / 2016 / Twitter sentiment analysis : Capturing sentiment from integrated resort tweets / International Journal of Hospitality Management 55(2016) : 16~24
[journal] Radojevic, T. / 2015 / Solo travellers assign higher ratings than families : Examining customer satisfaction by demographic group / Tourism Management Perspectives 16 : 247~258
[journal] Tran, M. T. / 2016 / Social network analysis in tourism services distribution channels / Tourism Management Perspectives 18 : 59~67
[journal] Wäsche, H. / 2015 / Interorganizational cooperation in sport tourism : A social network analysis / Sport Management Review 18(4) : 542~554