Multi-cultural Society and Education Studies 2022 KCI Impact Factor : 0.71
A Study on the possibility of establishing Korean-style multiculturalism – Based on the accompaniment society of Choi Han-ki
ABSTRACT
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[book] 최영진 / 2000 / (조선말 실학자) 최한기의 철학과 사상 / 철학과현실사
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The Commucation Theory of Choi Han-Gi and It’s Possibility of Transformation
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[thesis] 신용식 / 2021 / 상호문화적 다문화교육의 철학적 근거 모색 : 현상학과 의사소통행위이론을 중심으로 / 박사 / 부산외국어대학교 대학원
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The principle of multi-cultural education reflecting through loyalty(忠, Chung) and reciprocity(恕, Seo) in Confucianism
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[thesis] 이지 / 2012 / 최한기의 기학 : 유가 형이상학의 실용론 / 박사 / 이화여자대학교 대학원
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이명수
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崔漢綺 氣學의 ‘運化’ 와 譚嗣同 仁學의 ‘通’ 槪念에 보이는 認識의 共有問題
/ 유교사상문화연구
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On the multicultural ethics in the natural-scientific thoughts of Qi in 19C -focusing on the ontologies of Hong Dae-young, Jeong Yak-yong and Choi Han-gi
/ 동서철학연구
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[thesis] 이창욱 / 2018 / 惠岡 崔漢綺의 氣運化論的 世界觀 硏究 / 박사 / 동국대학교 대학원
[thesis] 이현정 / 2014 / 한국의 다문화모델을 위한 공감론적 접근 / 박사 / 동국대학교 대학원
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장승희
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A sketch of Considering Multi-Cultural Education from the viewpoint of Confucianism
/ 유교사상문화연구
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