[journal]
강현화
/ 2004
/
A Study on Application of Adjunct Language Instruction for KAP
/ 한국어교육
/ 국제한국어교육학회
15(2)
: 1~22
[journal]
김인규
/ 2003
/ 학문 목적을 위한 한국어 교수요목
/ 국제한국어교육학회
: 521~543
[journal]
김정숙
/ 2000
/ 학문적 목적의 한국어 교육과정 설계를 위한 기초 연구
/ 국제한국어교육학회
11(2)
: 521~543
[journal]
류성기
/ 1999
/ 국어교육에서의 담화교육
59
: 39~66
[journal]
민현식
/ 2003
/ 국내 기관에서의 한국어 교육과정 - 표준교육과정의 내용 기술 방법론 -
/ 국제한국어교육학회
[journal]
박준언
/ 2005
/ 특수목적 외국어교육의 연구 주제들
[journal]
신문경
/ 2006
/ 학문 목적의 한국어 교육과정 개발 연구 - 외국인 대학생의 교육 사례를 중심으로 -
[journal]
안경화
/ 2000
/ 학습자 중심의 한국어 교육과정 개발 방향에 대하여
/ 국제한국어교육학회
11(1)
[journal]
안경화
/ 2005
/ 학문 목적 한국어교욱 프로그램의 개발 방향
[journal]
유승금
/ 2005
/ 학문목적 한국어의 교육과정 개발 연구
[journal]
이동은
/ 학문적 목적의 한국어교육을 위한 예비 프로그램의 실례 - NFLI KFOP-KU에서의 SIP를 중심으로 -
[journal]
이준호
/ 2005
/ 대학 수학목적의 쓰기 교육을 위한 교수요목 설계 - 보고서 쓰기교육을 중심으로 -
[journal]
이덕희
/ 2004
/ 요구 분석을 통한 학문 목적의 한국어 교육과정 설계 방안 - 국내 대학 외국인 유학생 대상 -
[journal]
이해영
/ 2004
/
Research on Course Design of Korean for Academic Purposes.
/ 한국어교육
/ 국제한국어교육학회
15(1)
: 137~164
[journal]
Baker.C
/ 1996
/ Cognitive theories of bilingualism and the curriculum In Foundations of Bilingual Education and Bilingualism
/ Philadelphia: Multilingual Matters Ltd
[journal]
Blue
/ 1988.
/ The limits of learner independence”
/ ELT Documenets 131
[journal]
Brown
/ 1995
/ The Elements of Language Curriculum - A system to Approach to Program Development
/ Boston: Heinle & Heinle Publishers
[journal]
Christison
/ 1986.
/ “Student perceptions of academic language study”
: 61~81
[journal]
Cummins
/ 1984.
/ Issues in Assesment and Pedagogy
[journal]
Dudley-Evan
/ 1988.
/ Developments in English for Specific Purposes
/ Cambridge University Press
[journal]
Flowerdew, J
/ 2001
/ Research Perspectives on English for Academic Purpose
/ Cambridge University Press
[journal]
Hutchinson
/ 1987.
/ English for specific purposes
/ Cambridge press
[journal]
Jordan, R. R
/ 1997
/ English for Academic Purposes: A guide and Resource Book for Teachers
/ Cambridge : Cambridge University Press
[journal]
Snow
/ 1988.
/ Investigating the effectiveness of the adjunct model”
: 553~574
[journal]
Solomon, J
/ 1995
/ Conceptualizing academic language