[thesis]
김남형
/ 2010
/ 고쳐 말하기가 한국어 학습자의 정확성 향상에 미치는 효과
/ 석사
/ 경희대학교 대학원
[book]
김용경
/ 2010
/ 한국어 표현교육론
/ 형설출판사
[book]
박동호
/ 2010
/ 한국어 교수법
/ 형설출판사
[thesis]
배윤경
/ 2010
/ 외국어 교수법의 원리에 따른 독일어 교재의 구성과 내용의 변화 분석 연구
/ 박사
/ 한국외국어대학교 대학원
[book]
전은주
/ 2001
/ 말하기 듣기 교육론
/ 도서출판 박이정
[thesis]
최문석
/ 2012
/ 입출력 강화를 통한 한국어 듣기 교육 연구
/ 박사
/ 경희대학교 대학원
[book]
Brown, H. Douglas
/ 2001
/ Teaching by principles: and interactive approach to language pedagogy
/ Longman
[book]
ELLIS, Rod
/ 2009
/ Analysing Learner Language
/ Oxford
[book]
KRASHEN, Stephen
/ 1981
/ Second language acquisition and second language learning
/ Pergamon
[book]
KRASHEN
/ 1985
/ The input hypothesis: issues and implications
/ Longman
[journal]
LONG, Michael H.
/ 1981
/ Input, interaction, and second language acquisition. In H.Winitz(Ed.), Native language and foreign language acquisition(pp.259-278)
/ Annuals of the New York Academy of Sciences
379
[journal]
LONG, Michael H.
/ 1983
/ Native speaker/non-native-speaker conversation and the negotiation of comprehensible input
/ Applied Linguistics
4(2)
: 126~141
[book]
송해성
/ 2003
/ 제2언어 교수 학습
/ 한국문화사
[book]
SCHMIDT, Richard
/ 1983
/ Socialinguistics and language acquisition
/ Newbury House
: 137~174
[journal]
SCHMIDT, Richard
/ 1990
/ The Role of Consciousness in Second Language Learning
/ Applied Linguistics
11(2)
: 129~158
[journal]
SCHMIDT, Richard
/ 1993
/ Awareness and Second Language Acquisition
/ Annual Review of Applied Linguistics
13
: 206~226
[book]
SWAIN, Merrill
/ 1985
/ Input in second language acquisition
: 235~253
[journal]
SWAIN, Merrill
/ 1993
/ The output hypothesis: Just speaking and writing aren't enough
/ The Canadian Modern Language Review
50(1)
: 158~164
[book]
SWAIN, Merrill
/ 1995
/ Principles and practice in applied linguistics
/ Oxford University Press
: 125~144