Cross-Cultural Studies 2021 KCI Impact Factor : 0.6
A study on English-medium instruction programs in Korean universities: Based on the importance of English for academic purposes program
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼312 Viewed
63 Downloaded
KCI Citation Counts (3)
열림/닫힘 버튼[journal] 김도식 / 2008 / 대학에서의 영어 강의가 과연 바람직한가 / 철학과 현실 76 : 23~29
[journal]
김동국
/ 2018
/
A Case Study of the Short-term TOEIC Program
/ 언어과학
/ 한국언어과학회
25(2)
: 17~39
/ http://dx.doi.org/10.14384/kals.2017.25.2.017
[journal]
김영숙
/ 2009
/
A study of students’ and teachers’ perceptions towards level-differentiated general English classes in the university
/ 영어교육
/ 한국영어교육학회
64(4)
: 337~368
/ 10.15858/engtea.64.4.200912.337
[journal]
김현주
/ 2013
/
A study of perceptions on university major subjects in English-mediated instruction.
/ 현대영어교육
/ 현대영어교육학회
14(3)
: 259~282
[journal] 김현철 / 1999 / 대학의 성적평가 방법과 개선 방향: 성균관대 중심으로 / 대학교육 102(6) : 34~40
[journal] 노승빈 / 2012 / 한국 대학생들의 영어정체성과 영어전용 수업에 관한 인식 연구 / 영어교육연구 43 : 84~112
[journal]
맹은경
/ 2011
/
Needs Analysis and Suggestions of EMI Instructors in Higher Education
/ 영어학연구
/ 한국영어학학회
17(3)
: 269~301
/ 10.17960/ell.2011.17.3.010
[thesis] 배성혜 / 2007 / 대학의 전공 영어강의 수강학생들의 영어학습동기 및 수업만족도 연구 / 석사 / 연세대학교 대학원
[journal]
박혜숙
/ 2006
/
The Effect of Instructional Language on Overall Course Satisfaction
/ 교육과학연구
/ 교육과학연구소
37(3)
: 319~337
[journal]
심영숙
/ 2010
/
Korean University Students' Perception of English-medium Instruction
/ 영어학연구
/ 한국영어학학회
16(3)
: 47~67
/ 10.17960/ell.2010.16.3.003
[journal] 손승철 / 2000 / 영어강의를 말한다: 영어 수업, 보이는 것과 보이지 않는 것들 / 안과밖 19 : 178~186
[journal]
송미정
/ 2004
/
An Integrated Approach to a College Freshmen English Course: A Case Study of the College English Program at Seoul National University
/ 영어교육
/ 한국영어교육학회
59(2)
: 179~212
[journal]
오희정
/ 2010
/
효과적인 영어강의의 특성과 지원 방안 탐색
/ 현대영어교육
/ 현대영어교육학회
11(1)
: 191~212
[journal] 이광현 / 2015 / 대학 영어전용강의 실태와 학습성과 분석 / 지방교육경영 18(1) : 1~22
[journal]
이부형
/ 2010
/
A Study on the Teaching Method for a Efficient EMI Education of Engineering major Subjects
/ 공학교육연구
/ 한국공학교육학회
13(6)
: 188~194
/ 10.18108/jeer.2010.13.6.188
[journal]
이선영
/ 2014
/
A Study of Current States of EMI and Its Improvement: Focusing on FGI Analysis of Instructors and Learners
/ 영어영문학연구
/ 한국중앙영어영문학회
56(4)
: 419~446
/ 10.18853/jjell.2014.56.4.020
[journal] 전지현 / 2002 / 대학 영어강의에 대한 학습자의 평가 / 외국어교육 9 : 233~251
[journal]
전지현
/ 2015
/
Studies on English for Specific Purposes: Current status and directions for the future
/ 영어교육
/ 한국영어교육학회
70
: 243~263
/ 10.15858/engtea.70.5.201512.243
[journal]
최정빈
/ 2015
/
Developing a Teaching-Learning Model for Flipped Learning for Institutes of Technology and a Case of Operation of a Subject
/ 공학교육연구
/ 한국공학교육학회
18(2)
: 77~88
/ 10.18108/jeer.2015.18.2.77
[book] 최정임 / 2015 / PBL로 수업하기 / 학지사
[journal]
하명호
/ 2014
/
Management Effects of Ability Grouping Based Intensive TOEIC Program
/ 영어영문학연구
/ 한국중앙영어영문학회
56(4)
: 609~630
/ 10.18853/jjell.2014.56.4.028
[journal]
한영주
/ 2007
/
A Review of Content-based Instruction: Suggestions for Lectures in English in Korean Universities
/ 언어과학
/ 한국언어과학회
14(1)
: 141~157
[journal]
황선유
/ 2013
/
Engineering majors' perception of EMI courses.
/ 현대영어교육
/ 현대영어교육학회
14(3)
: 209~235
[journal]
황종배
/ 2011
/
대학 영어강의의 효과: 전공지식과 영어 능력 측면에서
/ 영어학
/ 한국영어학회
11(1)
: 77~97
/ 10.15738/kjell.11.1.201103.77
[journal]
홍성연
/ 2008
/
Characteristics of Effective English Medium Instruction and Supporting Learners in Higher Education : Need Analysis of S University
/ 교육학연구
/ 한국교육학회
46(3)
: 305~329
[journal] 허준영 / 2012 / 실천공학 교육 방법론: 상대평가에서 협동학습이 학습결과에 미치는 영향 / 실천공학교육논문지 4(1) : 7~12
[book] Carkin, Susan / 2005 / Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning / Lawrence Erlbaum : 85~98
[journal] Choi, Jinsook / 2014 / Can EFL Speakers Communicate in English-mediated Classes?: A Case of a Liberal Arts Class for Engineering Students in Korea / Journal of Intercultural Communication Research 43(4) : 369~385
[thesis] Keefe, Karin / 1987 / The impact of English for Academic Purposes (EAP) programs on international students’ success in university courses / Ph.D / McGill University
[journal] Kim, Jeongyeon / 2014 / Emerging culture of Engligh-medium instruction in Korea: experiences of Korean and international students / Language and Intercultural Communication 14(4) : 441~459
[journal] Kachru, Yamuna / 1994 / Monolingual bias in SLA research / TESOL Quarterly 28(3) : 795~800
[book] Krashen, Stephen D / 1985 / The Input Hypothesis: Issues and Implications / Longman
[book] Robinson, Pauline C / 1991 / ESP today: A Practioner’s Guide / Prentice Hall
[journal] Sridhar, S. N / 1994 / A reality check for SLA theories / TESOL Quarterly 28(3) : 800~805