Study on establishment of representative renderings of Chinese characters for education
[book] 許愼 / 1992 / 說文解字 / 中華書局
[book] 敎育漢字 代表訓音 選定委員會 / 2000 / 敎育漢字 代表訓音 選定(案) / 社團法人 韓國語文會
[book] 民衆書林編輯局 / 2010 / 漢韓大字典 / 民衆書林
[book] 中國言語學大辭典編委會 / 1991 / 中國言語學大辭典 / 江西敎育出版社
[book] 中文大辭典編纂委員會 / 1983 / 中文大辭典 / 中國文化大學出版部
[book] 漢語大詞典編輯委員會 / 1986 / 漢語大詞典 / 上海辭書出版社
[book] 漢語大字典編輯委員會 / 1993 / 漢語大字典 / 四川辭書出版社, 湖北辭書出版社
[thesis] 길선영 / 2008 / 교육용 한자의 대표훈 설정에 관한 연구 / 석사 / 중앙대학교 교육대학원
[journal]
김왕규
/ 2004
/
Corelation Rate between Understanding Chinese Character and Understanding Chinese Word
/ 청람어문교육
/ 청람어문교육학회
(30)
: 199~222
[journal]
박정규
/ 2010
/
Some Problems in the Key Means of Chinese Characters for Common Use
/ 어문연구(語文硏究)
/ 한국어문교육연구회
38
(2)
: 445~469
[thesis] 李果珍 / 1985 / 敎育漢字의 代表訓 硏究 / 석사 / 경남대학교 교육대학원
[journal] 李東宰 / 2004 / 제 7차 교육과정 중학교 한문 교과교육용 기초 한자 900자의 ‘의미’ 통일화 방안 / 漢字漢文敎育 / 韓國漢字漢文敎育學會 13
[journal]
장호성
/ 2006
/
Issues on Chinese characters allocated per grade of the tests of the qualification for Chinese characters
/ 漢文敎育硏究
/ 한국한문교육학회
26
(1)
: 77~112
[journal]
허철
/ 2010
/
A study of problem and suggest new way for select each Chinese character's represent meaning in Classical Chinese Education
/ 동방한문학
/ 동방한문학회
(43)
: 255~282
[journal]
한연석
/ 2010
/
票를 根源聲符로 한 同源字 考釋
/ 중국학논총
/ 중국학연구소
(27)
: 23~43
[journal]
한연석
/ 2010
/
Study on the Teaching Methodology of Chinese Characters Using Derived Letters from the Same Origin(Root), which are Similar Related Sound and Communicating Meaning
/ 동방한문학
/ 동방한문학회
(43)
: 167~196
[book] 裘錫圭 / 1988 / 文字學槪要 / 商務印書館
[journal] 楊金華 / 1987 / 釋義⋅義項劃分⋅義項排列(下) -《現代漢語詞典》和《小羅貝爾法語詞典》的對比初探- / 辭書硏究 / 上海辭書出版社 5
[book] 王寧 / 1996 / 漢字學原理 / 中國國際廣播出版社
[book] 于省吾 / 1996 / 甲骨文字詁林(제1책) / 中華書局
[journal] 鄭述譜 / 1987 / 語義學與辭典編纂 / 辭書硏究 / 上海辭書出版社 5
[book] 程俊英 / 1989 / 應用漢字學 / 華東師範大學出版社
[journal] 陳汝法 / 1987 / 語文詞典釋義的系統性和整體性 / 辭書硏究 / 上海辭書出版社 5