[book]
앙드레 바쟁
/ 2001
/ 영화란 무엇인가?
/ 시각과 언어
[journal]
정윤경
/ 2016
/ 리메이크의 기회와 위험, 리메이크 전성기에 대처하는 자세
/ 방송 트렌드 & 인사이트
7
: 5~10
[journal]
조재룡
/ 2016
/
‘Literary translation’ : the possibility of the impossible
/ 코기토
/ 인문학연구소
79
: 7~51
[journal]
최두영
/ 2013
/
A Study of Plagiarism on Film -Focused on Pplagiarism Controversy of 《Masquerade/Gwanghae-The man who became a king》-
/ 영화연구
/ 한국영화학회
(58)
: 427~450
/ 10.17947/kfa..58.201312.016
[journal]
한용택
/ 2014
/
Cinéma et Identités culturelles française et américaine : analyse comparative du film français <Pour elle> et de son remake américain <The Next Three Days>
/ 프랑스어문교육
/ 한국프랑스어문교육학회
(45)
: 233~258
[report]
한국영화진흥위원회
/ 2016
/ 2016년 한국 영화산업 결산보고서
[journal]
홍상현
/ 2008
/
A Legal Study on The Standard of Judgment on The Copyright Infringement of Cinematographic Works
/ 법학연구
/ 법학연구소
11
(2)
: 85~109
[book]
BENJAMIN Walter
/ 2005
/ L’OEuvre d’art à l’époque de sa reproductibilité technique
/ Edition Allia
[book]
Bourdon Laurent
/ 2012
/ Les Remakes
/ Larousse
[book]
HENNEBELLE Guy
/ 1989
/ CinémAction n° 53, Le remakes et l’adaptation
/ Corlet-Télérama
[journal]
MARTIN Marie
/ 2015
/ Le remake : généalogies secrètes dans l’histoire du cinéma
/ Cinémas
25
(2∼3)
[book]
MOINE Raphäel Moine
/ 2007
/ Remakes - Les films français à Hollywood
/ CNRS Édition
[other]
/ 2016
/ PLAGIAT DE “NEW YORK 1997” John Carpenter fait condamner Luc Besson
/ Paris Match, 2016년 10월 16일자