A practical study on Japanese in liberal arts as Intensive Course: Focus on Using Cyber Campus
[journal]
김지선
/ 2016
/
A Practical Study of Reflection Activities Using Cyber Campus in Blended Learning
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(37)
: 29~47
[journal]
박경애
/ 2013
/
Japanese Learners’ perception of Japan, Japanese people and Japanese language
/ 일어일문학연구
/ 한국일어일문학회
84
(1)
: 125~143
/ 10.17003/jllak.2013.84.1.125
[journal]
박윤호
/ 2012
/
대학 교양일본어교육의 한계와 동료튜터링(Peer Tutoring) 설계 및 운영 사례의 연구
/ 日本語敎育
/ 한국일본어교육학회
(59)
: 9~22
[journal]
방극철
/ 2016
/
A Study of the Quality Management Solution in a College Japanese Classes in Korea
/ 日本語文學
/ 한국일본어문학회
1
(71)
: 49~69
/ http://dx.doi.org/10.18704/kjjll.2016.12.71.49.
[journal]
신은진
/ 2017
/
Learners' evaluation of using LMS: from the survey of Japanese writing class
/ 일본문화연구
/ 동아시아일본학회
(64)
: 161~178
/ 10.18075/jcs..64.201710.161
[journal] 신은진 / 2018 / 교양교육에서의 블렌디드러닝_일본어수업의 성과와 전망 / 대학교양교육연구 / 배재대학교 주시경교양교육연구소 3 (1) : 113~132
[journal]
염미란
/ 2017
/
New approach to lecture method Japanese liberal education utilizing flipped learning -Online coarses utilizing 'Band' closed SNS-
/ 日本文化學報
/ 한국일본문화학회
(73)
: 111~124
/ 10.21481/jbunka..73.201705.111
[journal]
윤영민
/ 2017
/
A Study on ‘JLE Tool’, a Web-based Learning Program for Japanese Language Education Focusing on Utilization of Vocabulary Cases Collection and Translation Practice
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(40)
: 161~178
[journal]
이광재
/ 2011
/
The Development and Valuation of the Blended Learning System Using Interactive Feedback
/ 경영교육연구
/ 한국경영교육학회
26
(1)
: 513~533
[journal]
이선희
/ 2017
/
A Basic Research on Learning Japanese as a Liberal Arts Course at a University -Focused on students who learn Japanese as a liberal arts course at S university in Seoul-
/ 일본근대학연구
/ 한국일본근대학회
(58)
: 83~96
/ 10.16979/jmak..58.201711.83
[thesis] 이영미 / 2009 / 사이버캠퍼스(LMS) 운영현황 및 학습만족도 분석 : C대학교 사례를 중심으로 / 석사 / 가톨릭대학교 교육대학원
[report] 임병노 / 2005 / e-러닝을 통한 대학 교육 경쟁력 강화 방안 연구 / 한국교육학술정보원 : 1~256
[report] 임진혁 / 2010 / 고등교육 학습관리시스템(LMS) 기준모형개발 기획 연구 / 한국교육학술정보원 : 1~128
[journal] 조선영 / 2016 / 교양일본어 강좌의 현황에 관한 일고찰-개설영역 및 과목명을 중심으로- / 대학교양교육연구 / 배재대학교 주시경교양교육연구소 1 (1) : 79~92
[journal]
조선영
/ 2017
/
The Use of Moodle in Basic Japanese Language Classes in Liberal Arts Education : in relation to the Individual Differences in Students’ Language Ability
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(38)
: 167~183
[journal]
조영남
/ 2016
/
Influence of online feedback on Japanese language teacher-training courses - Along the way of making teacher’s guide for team trial lessons -
/ 日本語敎育
/ 한국일본어교육학회
(77)
: 103~114
/ 10.26591/jpedu.2016..77.007
[journal]
최문기
/ 2016
/
Student’s perception of ‘Good instruction’ of major and liberal arts subjects
/ 교양교육연구
/ 한국교양교육학회
10
(3)
: 325~348
[book] 稲垣忠 / 2011 / 授業設計マニュアル-教師のためのインストラクショナルデザイン- / 北大路書房 : 1~191
[journal]
김영아
/ 2018
/
A Study on Flipped Learning in Japanese Education at Korean and Japanese Universities
/ 日本文化學報
/ 한국일본문화학회
(76)
: 311~325
/ 10.21481/jbunka..76.201802.311
[journal]
사이토 아케미
/ 2014
/
A study of Introducing of the group learning in the Japanese language education : Results of a composition and a questionnaire survey of students
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
(41)
: 83~100
[journal]
신은진
/ 2015
/
An analysis of classroom activities in Japanese as a liberal arts -how can make Group work as a collaborative learning?-
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(33)
: 171~190
[journal]
신은진
/ 2016
/
A study of collaborative group work in Japanese class: From the class assessment among students
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
(47)
: 35~55
[journal]
신은진
/ 2016
/
Class design and management in Blended Learning - through the case of "Media Japanese" -
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(37)
: 119~138
[journal]
신은진
/ 2017
/
Blended learning in Japanese composition class - Focusing on the use of university's LMS -
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(41)
: 79~97
[journal] 鈴木克明 / 2008 / インストラクショナルデザインの基礎とは何か:科学的な教え方へのお誘い / 消防研修 84 : 52~68
[journal]
채경희
/ 2017
/
A Report on the Blended Learning Class in Japanese Kanji Education -Focusing on the Results of Satisfaction Survey about Japanese Kanji App Content-
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(41)
: 207~225
[journal]
노주현
/ 2014
/
Influence of Registration Motivation on Students' Satisfaction in General Japanese Class
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
(39)
: 71~82
[journal]
백이연
/ 2014
/
Attempt to use internet in Japanese writing class
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
(41)
: 69~82
[journal]
백이연
/ 2017
/
Collaborative Learning Using Blackboard
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(38)
: 95~111
[book] Bonk, C. J / 2006 / The handbook of blended learning. Global perspectives, local designs / Pfeiffer & Co : 1~83
[book] 이화여자대학교 일본어교재집필위원회 / 2014 / 일본어2 / 이화여자대학교출판부