[journal]
김정수
/ 2003
/ 한일어 조사대조
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
6
: 1~5
[journal]
강영부
/ 2008
/
4년제 대학에서의 한국인 일본어학습자에 대한 needs 분석
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(15)
: 17~32
[thesis]
김종희
/ 2010
/ 학부과정 한일통번역 수업설계에 관한 연구
/ 박사
/ 부산외국어대학교 대학원
[journal]
방극철
/ 2016
/
A Study of the Quality Management Solution in a College Japanese Classes in Korea
/ 日本語文學
/ 한국일본어문학회
1
(71)
: 49~69
/ http://dx.doi.org/10.18704/kjjll.2016.12.71.49.
[journal]
이명희
/ 2005
/
A Study on the Needs Analysis for Japanese Instruction
/ 일어일문학
/ 대한일어일문학회
(25)
: 43~62
[journal]
조대하
/ 2008
/
韓國 中學校 日本語學習者의 니즈(needs) 分析
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(15)
: 33~52
[journal]
최은혁
/ 2009
/
한국의 2년제대학의 일본어학습자의 니즈조사를 통한 일본어교육
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(16)
: 111~130
[journal]
이선희
/ 2008
/
韓国人学習者の日本語学習ビリーフ-日本語教師を目指す大学生を対象に-
/ 日本語文學
/ 한국일본어문학회
1
(36)
: 129~144
[journal]
カレイラ松崎順子
/ 2008
/ English for Specific Purposes (ESP)を取り入れた英語カリキュラム開発のための学生に対するニーズ調査―保育専攻と心理専攻の類似点および相違点―
/ 東京未来大学研究紀要
1
: 77~87
[journal]
김현주
/ 2016
/
The Current Status, Future Works, Methods and Theories of Needs Analysis : An Exploratory Study for Japanese Language Learners at South Korean Universities
/ 일본연구
/ 일본연구소
(40)
: 221~243
/ 10.20404/jscau.2016.02.40.221
[journal]
김현주
/ 2017
/
A Study on the Reasons for Enrolling in a General Education Japanese Class Focused on Non-Major Students at a 4 Year University in Korea
/ 일본어교육연구
/ 한국일어교육학회
(40)
: 27~43
[journal]
鈴木栄
/ 2012
/ 言語学習におけるモティべーションと学習者のビリーフ―教育への示唆―
/ 白鴎大学論集
27
(1)
: 333~351
[book]
寺内一
/ 2003
/ 応用言語学辞典
/ 研究社
[book]
仁田義雄
/ 1989
/ 講座日本語と日本語教育4 日本語の文法·文体(上)
/ 明治書院
[journal]
노주현
/ 2014
/
Influence of Registration Motivation on Students' Satisfaction in General Japanese Class
/ 일본어학연구
/ 한국일본어학회
(39)
: 71~82
[journal]
アンナ
/ 2006
/ ロシア人大学生の日本語学習の動機づけについて
/ 新潟大学国際センター紀要
: 144~151
[journal]
山崎勝之
/ 2005
/ 調査研究における質問紙の作成過程と適用上の諸問題
/ 鳴門教育大学研究紀要(教育科学編)
20
: 1~10
[book]
横山杉子
/ 1995
/ 概説日本語教育
/ 三修社
[book]
Long, M. H.
/ 2005
/ Second Language Needs Analysis
/ Cambridge University Press
[book]
Rakoff, L.
/ 1973
/ Language and Women's Place. Language in Society
/ Harper Colophone Books
: 1~5