The Effects of Instruction Learning Types of Blended Learning on Program Outcomes, Satisfaction and Instructional Climate in Liberal Arts Teaching at Junior College
[journal]
강명희
/ 2010
/
Investigating the relationship among students’ collaboration preference, self-efficacy, interaction and achievement in the web-based collaborative learning
/ 교육학연구
/ 한국교육학회
48
(1)
: 157~180
[journal]
강명희
/ 2010
/
The Effects of Learner's Traits and Interactions on Web-Based Collaborative Learning Outcomes
/ 교육공학연구
/ 한국교육공학회
26
(3)
: 53~79
[journal] 권성호 / 2001 / 웹기반 가상교육에서 협력적 상호작용 촉진을 위한 학습자 지원 전략 개발-튜터의 역할을 중심으로 / 교육공학연구 17 (3) : 29~51
[journal]
김경
/ 2007
/
The Effects of Social Network on Outcome of Argumentation in Cyber Education Based Argumentation Learning of Junior Colleges
/ 직업교육연구
/ 한국직업교육학회
26
(1)
: 1~24
[journal] 김득준 / 2007 / 웹기반 협력학습 모형과 지원도구 분석 / 한국교육논단 6 (1) : 25~44
[journal]
김명랑
/ 2009
/
The Effects of Interdependence on the Achievement in Web-based Cooperative Learning
/ 교육과학연구
/ 교육과학연구소
40
(1)
: 89~116
[journal]
김민정
/ 2007
/
An exploratory study of the implement of Web-based peer tutoring
/ 교육정보미디어연구
/ 한국교육정보미디어학회
13
(1)
: 49~73
[journal]
김은순
/ 2004
/
The Effects of Peer Tutoring
on Academic Achievement and Peer Relationship
in Programming Language Learning
/ 컴퓨터교육학회 논문지
/ 한국컴퓨터교육학회
7
(4)
: 111~120
[journal]
김성우
/ 2009
/
The Crisis of Liberal Education in a University and the Future of the Humanities
/ 시대와 철학
/ 한국철학사상연구회
20
(1)
: 11~42
[journal]
김성일
/ 2003
/
Understanding and Designing eachable Agent
/ 인지과학
/ 한국인지과학회
14
(3)
: 13~21
[thesis] 김유경 / 2001 / 멀티 게시판을 중심으로 한 인터넷 기반 학습 커뮤니티 설계 및 구현 / 석사 / 이화여자대학교 교육대학원
[journal] 김현주 / 2005 / 웹 커뮤니티를 활용한 사회과 소집단찬반토론수업에 관한 실행연구 / 초등사회과교육 17 (2) : 39~66
[journal]
나승일
/ 2001
/
A Model of Developing Modular Textbooks Applied ISD in Community College
/ 농업교육과 인적자원개발
/ 한국농·산업교육학회
33
(3)
: 83~116
[journal]
나승일
/ 2002
/
The Development of Instructional Models Relevant to the Junior College Education
/ 농업교육과 인적자원개발
/ 한국농·산업교육학회
34
(3)
: 107~127
[thesis] 남성희 / 2003 / 전문대학 교양교육의 방향에 대한 연구 / 박사 / 영남대학교 대학원
[journal] 박기순 / 1987 / 상징적 상호작용이론의 모형정립:2인(dyad)커뮤니케이션을 중심으로 / 한국사회학 21 (4) : 45~54
[thesis] 박미덕 / 2003 / 중학교 2학년 기하영역 증명지도에 있어서 소집단협동학습의 효과:증명능력과 비판 사고력을 중심으로 / 석사 / 이화자대학교 대학원
[journal] 박상훈 / 2001 / 웹기반 수업에서 튜터의 동기유발전략이 학습동기에 미치는 영향 / 교육정보미디어연구 7 (2) : 51~82
[journal]
박재득
/ 2006
/
The effect of Friendship-Based Peer Tutoring on the Achievement of Computer Literacy Instruction
/ 컴퓨터교육학회 논문지
/ 한국컴퓨터교육학회
9
(6)
: 1~10
[journal] 박정민 / 2006 / 직무능력향상을 위한 교양교육의 효율적 운영방안 연구 / 慶北專門大學 論文集 24 : 247~266
[thesis] 백정은 / 2008 / 집단구성유형에 따른 또래교수가 고등학생들의 수학교과 학업성취도와 학습태도에 미치는 영향 / 석사 / 고려대학교 교육대학원
[journal]
서희전
/ 2005
/
elationships among Learner Characteristics, Peer Interactions, and Learning Outcome in the Online Learning Community
/ 교육공학연구
/ 한국교육공학회
21
(2)
: 1~28
[journal]
소연희
/ 2010
/
Does Peer Tutoring Enhance Task Interests in Mathematics? - The Effects of Grouping Format of Peer Tutoring, Peer Support, and Competition -
/ 직업교육연구
/ 한국직업교육학회
29
(4)
: 55~71
[journal]
손기준
/ 2010
/
The Effects of Cooperative Peer Learning on Attention- Deficit and Hyperactive Disorder Children's Learning Performance and Personality Traits
/ 한국보육학회지
/ 한국보육학회
10
(3)
: 131~148
[journal]
손동현
/ 2006
/
The meaning of Liberal Education of Humanities and its Mission
/ 인문과학
/ 인문과학연구소
37
: 203~232
[journal] 손동현 / 2009 / 교양교육의 새로운 위상과 그 강화 방책 / 교양교육연구 3 (2) : 5~22
[journal]
손 영
/ 2005
/
The Effect of Grouping Format of Peer Tutoring on Achievement and Interest
/ 교육심리연구
/ 한국교육심리학회
19
(3)
: 595~613
[confproc] 신행자 / 2010 / 짝 도우미 협력학습이 중학교 확률 및 도형영역의 학업성취에 미치는 영향 / 제45회 전국수학교육연구대회 / 한국수학교육학회 : 229~230
[thesis] 윤희정 / 2006 / 웹기반 프로젝트 학습에서 학습의 실제성,학습동기,성취도와의 관계 규명 / 석사 / 이화여자대학교 대학원
[thesis] 이선희 / 2003 / 또래 함께 읽기 전략이 읽기 장애아와 또래 지도자의 읽기 능력 및 자아 개념에 미치는 효과 / 석사 / 대구교육대학교 대학원
[journal]
이영민
/ 2006
/
The Analysis of Learners' Message Types and Interaction patterns in Web-based Team Learning Environment
/ 교육학연구
/ 한국교육학회
44
(2)
: 83~104
[journal]
이윤경
/ 2008
/
A Blended Model of Web-based learning and Peer tutoring for improving the Scholastic achievements
/ 컴퓨터교육학회 논문지
/ 한국컴퓨터교육학회
11
(6)
: 11~27
[journal] 이윤옥 / 2001 / 또래 튜터링 질문생성이 학습과 창의성에 미치는 효과 / 교육심리연구 15 (4) : 423~440
[journal]
이지연
/ 2005
/
The Type of Interaction and the Process of Knowledge Building in Online Collaborative Learning Utilizing Web-Based Bulletin Board
/ 교육공학연구
/ 한국교육공학회
21
(4)
: 29~58
[journal]
임정훈
/ 2004
/
A study on the development of community-based project learning models combined with blended learning approach in K-12 setting
/ 교육공학연구
/ 한국교육공학회
20
(3)
: 101~133
[journal]
권성연
/ 2007
/
Analyzing the Good Practices of Instruction rning in Vocational College
/ 직업교육연구
/ 한국직업교육학회
26
(1)
: 139~158
[confproc] 장미옥 / 2004 / 지식기반사회에서 대학교양교육이 나아갈 방향 / 대한사고개발학회 학술발표대회 / 대한사고개발학회 : 283~294
[thesis] 정선영 / 2001 / 웹 기반 토론 학습에서 학습자 통제 소재가 상호작용과 성취도에 미치는 영향 / 석사 / 이화여자대학교 대학원
[journal] 정인성 / 2000 / 평생교육을 위한 웹기반 학습에서 상호작용 유형에 따른 효과 분석 / 교육공학연구 16 (1) : 223~246
[thesis] 표경숙 / 2000 / 동료지도학습이 초등학교 아동의 학업 성취와 자기 효능감에 미치는 효과 / 석사 / 한국교원대학교 대학원
[journal]
한승록
/ 2004
/
Effect of Web-Based Learning Community on the Reduction of Internet Addiction of Middle School Students
/ 교육정보미디어연구
/ 한국교육정보미디어학회
10
(3)
: 37~60
[journal]
허희옥
/ 2002
/
The Effect of Peer Tutoring and Learner Characteristics on Academic Achievement and Self-efficacy in Computer
/ 컴퓨터교육학회 논문지
/ 한국컴퓨터교육학회
5
(4)
: 19~30
[book] Allen,V.L / 1976 / Children as teachers:Theory and research on tutoring / Academic Press
[book] Cohen,P / 1978 / A training Program for student Mathematics tutors / State University of New York
[journal] Cohen. P. / 1981 / Educational outcomes of tutoring: Analysis of findings / American Educational Research Journal : 237~248
[journal] Denessen, E. / 2008 / Dyad composition effects on cognitive elaboration and student achievement / The Journal of Experimental Education 76 (4) : 363~380
[book] Ehly,S.W / 1980 / Peer tutoring for individualized instruction / Ally & Bacon
[book] Gaustad,J / 1993 / Peer and cross-age tutoring / ERIC Clearinghouse on Educational Management
[journal] Gettinger, M. / 2002 / Contributions of study skills to academic competence / School Psychology Review 31 (3) : 350~365
[journal] Griffin. M. M. / 1998 / An Inverstigation of the effects of reciprocal peer tutoring on achievement, self-efficacy, and test anxiety / Contemporary Educational Psychology 23 : 110~136
[journal] Harris,J / 1995 / Organizing and facilitating telecollaboarative projects / The Computing Teacher 22 (5) : 46~50
[journal] Hathorn, L. G. / 2002 / Cooperation and collaboration using computermediated communication / Journal of Educational Computing Research 26 (3) : 325~347
[journal] Kamps, D. M. / 1994 / Classwide peer tutoring: An integration strategy to improve reading skills and promote peer integrations among students with autism and general education peers / Journal of Applied Behavior Analysis 27 : 49~61
[journal] Kojiri, T. / 2001 / Agent–oriented supported environment web-based collabo rative learning / Journal of Universal Computer Science 7 (3) : 226~239
[confproc] Lepper. M. R / 1990 / Self perception and social perception process in tutoring: subtle social control strategies of expert tutors / The Ontario symposium. Hillsdale / Lawrence Erlbaum
[journal] Malone, W. T. / 1994 / The interdisciplinary study of coordination / ACM Computing Surveys 26 (1) : 87~119
[book] Ploetzer, R. / 1999 / Learning by explanation to oneself and to others, In Collaborative learning: Cognitive and computational approaches / Pergamon : 103~121
[book] Rapaport,M / 1991 / Computer mediated communications: Bulletin boards, computer conferencing, electronic mail, and information retrieval / John Wiley & Sons
[book] Vygostky,L.S / 1978 / Mind in society: The development of higher psychological processes / Harvard University Press