The Meaning of Super-aged Learners’ Learning Experience from the Perspective of Biographical Learning
[web] 국립국어원 / 2013 / 표준국어대사전 / http://www.stdweb2.korean.go.kr/09_new
[thesis] 김삼덕 / 2013 / 노인의 평생교육 프로그램 만족이 성공적 노화의 사회적 요인에 미치는 영향 / 박사 / 원광대학교 대학원
[thesis] 김태종 / 2014 / 전기학습 관점에서의 초고령 학습자의 학습 경험이 갖는 의미 / 박사 / 숭실대학교 대학원
[other] 김형철 / 2012 / 김형철 교수의 ‘서양인문 오딧세이’ / 조선일보 Weekly BIZ
[journal]
박민정
/ 2006
/
A theoretical investigation on the concept of narrative: Storytelling, meaning-making, and communication
/ 아시아교육연구
/ 교육연구소
7
(4)
: 27~47
[thesis] 변정현 / 2011 / 중·고령성인의 평생학습 유형과 활동적 고령화와의 구조적 관계 / 박사 / 고려대학교 대학원
[thesis] 이향란 / 2012 / 고령자의 평생학습 참여동기와 활동적 노화 간의 구조적 관계 / 박사 / 경북대학교 대학원
[thesis] 조해경 / 2002 / 성공적 노화에 관한 연구 : 노인들의 성인학습을 통하여 / 박사 / 연세대학교 대학원
[journal]
전주성
/ 2012
/
Exploring the Significance of Living ‘Unlived Lifes’ from the Biographical Learning Perspective
/ Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE)
/ 한국성인교육학회
15
(4)
: 93~112
[thesis] 추갑식 / 2012 / 교사와 학생의 내러티브를 통한 수업비평의 탐구 / 박사 / 경북대학교 대학원
[web] 통계청 / 2011 / 새소식. 보도자료. 인구․가구: 장래인구 추계 2010∼2060 (6. 고령인구). 장래인구 및 가구추계 / http://kostat.go.kr
[thesis] 한우식 / 2011 / 학습동아리 참여노인의 학습경험 과정과 지속요인에 관한 연구 / 박사 / 숭실대학교 대학원
[book] Alheit, P. / 2009 / Contemporary theories of learning / Routledge : 249~275
[book] Andersen, A. S. / 2007 / Using biographical and life history approaches in the study adult and lifelong learning: European perspectives / Peter Lang : 143~166
[book] Aristoteles / 2007 / 형이상학 / 이제이북스
[book] Baddeley, J. / 2012 / 내러티브 탐구를 위한 연구 방법론 / 교육과학사 : 237~268
[book] Bateson, M. C. / 2013 / 죽을 때까지 삶에서 놓지 말아야 할 것들 / 청림출판
[book] Biesta, G. J. J. / 2011 / Improving learning through the lifecourse-learning lives / Routledge
[book] Bruner, J. S. / 2011 / 교육의 문화 / 교육과학사
[book] Clandinin, D. J. / 2013 / Reviewing qualitative research in the social science / Routledge : 166~179
[book] Clandinin, D. J. / 2008 / 내러티브 탐구: 교육에서의 질적 연구의 경험과 사례 / 교육과학사
[book] 조흥식 / 2010 / 질적 연구방법론 - 다섯가지 접근 / 학지사
[book] Fejes, A. / 2008 / Foucault and lifelong learning / Routledge
[book] Foucault, M. / 2007 / 주체의 해석학 / 동문선
[book] Ganeri, J. / 2012 / Continuum. handbook of lifelong learning / Oxford university press : 3~11
[book] 이영임 / 2011 / 유리알 유희. / 민음사
[book] Illeris, K. / 2007 / How we learn: Learning and non-learning in school and beyond / Routledge
[book] Jarvis, P. / 2009 / Contemporary theories of learning / Routledge : 21~34
[book] Kart, C. S. / 2001 / The realities of aging: An introduction to gerontology / Allyn and Bacon
[book] London, M. / 2011 / The Oxford handbook of lifelong learning / Oxford university press : 3~11
[book] Merrill, B. / 2007 / Using biographical and life history approaches in the study adult and lifelong learning: European perspectives / Peter Lang : 71~90
[book] Peterson, P. G. / 2002 / 노인들의 사회 그 불안한 미래 / 에코리브르
[book] Skilbeck, M. / 2006 / Participation in learning: Why, what, where and how do people learn? Lifelong learning, participation and equity / Springer
[book] Spradely, J. P. / 2006 / 참여 관찰법 / 시그마프레스
[book] West, L. / 2007 / Using biographical and life history approaches in the study adult and lifelong learning:European perspectives / Peter Lang : 11~27