[book]
Amjad Umar
/ 2005
/ Distributed Computing and Client Server Systems
/ Prentice Hall Inc
[book]
Bernard P. Zeigler
/ 2000
/ Herbert Praehoffer and Tag Gon Kim, Theory of Modeling and Simulation : Integrating Discrete Event and Continuous Complex Dynamic
/ Academic Press
[book]
Frederick Kuhl
/ 1999
/ Richard Weatherly and Judith Dahmann, Creating Computer Simulation Systems
/ Prentice Hall Inc
[journal]
석진원
/ 2009
/
Data Transmission Processing System Design for Real-Time Distributed Simulation by Using Software Design Patterns
/ 디지털컨텐츠학회논문지
/ 한국디지털콘텐츠학회
10
(4)
: 689~697
[confproc]
석진원
/ 2010
/ 실시간 분산 시뮬레이션 시스템을 위한 통신 미들웨어
/ 한국지식정보기술학회 2010춘계학술발표대회논문집
[thesis]
이강택
/ 2006
/ 칩입감내기술 기반의 보안시스템 설계 및 구현 : 워게임 시스템 중심으로
/ 박사
/ 경기대학교
[thesis]
임치훈
/ 2008
/ 워게임 시스템을 위한 디자인 패턴의 합성 및 적용
/ 석사
/ 한밭대학교정보통신대학원
[thesis]
구성환
/ 2004
/ 무선PBX 시스템을 위한 객체기반 통신망 관리시스템의 설계 및 구현
/ 석사
/ 서강대학교
[book]
에릭 프리먼
/ 2005
/ Head First Design Patterns
/ 한빛미디어
[web]
/ http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE-papers.ht ml
/ http://www.cs.wustl.edu/~schmidt/ACE-papers.ht ml
[book]
Erich Gamma
/ 1995
/ Design Patterns : Elements of Reuseable Object- Oriented Software
/ Person Education Inc