Legal Theory & Practice Review 2021 KCI Impact Factor : 0.87
Competition Law Issues Regarding Online Platform Companies' Big Data Monopoly
ABSTRACT
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열림/닫힘 버튼[book] 정호열 / 2018 / 경제법 / 박영사
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김현회
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/ 한국경영사학회
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/ 법학연구
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선지원
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송태원
/ 2020
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A Study on the Horizontal Merger Combination of Online-Platform Companies
/ 법학연구
/ 법학연구소
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송태원
/ 2016
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A Critical Review of the regulatory discussion on Internet search services
/ 홍익법학
/ 법학연구소
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신영수
/ 2020
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Research on Legal Judgment Criteria on the Effect of Anti-Competitiveness caused by Big Data
/ 법학논고
/ 법학연구원
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심재한
/ 2019
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A Study on the Relevant Market Definition of Online Platform
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심재한
/ 2021
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Problems of application of competition law to the collection of personal information by platform operators
/ 경영법률
/ 한국경영법률학회
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유영국
/ 2020
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Hauptinhalt der 10. GWB-Novelle und Implikation für ‘Monopoly Regulation and Fair Trade Act’ - Mit dem Schwergewicht der 10. GWB-Novelle -
/ 경쟁법연구
/ 한국경쟁법학회
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한성수
/ 2014
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Strategic Groups in the Korean Mobile Service Industry:The Identification of Mobility Barriers and Performance Differences
/ 정보통신정책연구
/ 정보통신정책학회
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이호영
/ 2018
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A Study on Competition Law Implications of Big Data
/ 법경제학연구
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주진열
/ 2019
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Antitrust Analysis of Some Issues concerning Big Data, Market Power, and Privacy in Digital Multi-sided Platform Businesses
/ 경쟁법연구
/ 한국경쟁법학회
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: 159~202
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최난설헌
/ 2017
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Merger Control, Big Data, Market Concentration, Foreclosure Effects, Barriers to Entry, Google/DoubleClick, Google/ITA, Facebook/WhatsApp, Microsoft/Linkedln
/ 외법논집
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: 323~343
/ 10.17257/hufslr.2017.41.4.323
[journal]
최난설헌
/ 2018
/
Assessment of Possible Application of Monopoly Regulations in Digital Markets -Based on the Facebook Case in Germany-
/ 법학논총
/ 법학연구소
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: 399~427
/ 10.17252/dlr.2018.42.2.013
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한건희
/ 2014
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/ Journal of The Korean Data Analysis Society
/ 한국자료분석학회
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한도율
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Measures against competition law in the platform industry Focusing on Abuse of Market- Dominating Position
/ 경제법연구
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[other] 공정거래위원회 / 2020 / 공정위, 배민-요기요 배달앱 사업자 간 기업결합 조건부 승인
[other] 공정거래위원회 / 2019 / 공정위, 혁신 경쟁 촉진을 위한 기업결합 심사 기준 개정 / 공정거래위원회
[other] 공정거래위원회 / 2019 / 공정위, 혁신 경쟁 촉진을 위한 기업결합 심사 기준 개정
[report] 공정거래위원회 / 2018 / 빅데이터 분야 경쟁실태 조사 및 비교연구
[other] 공정거래위원회 / 2017 / 해외경쟁정책동향, 제124호
[other] 공정거래위원회 / 2020 / 해외경쟁정책동향, 제169호
[report] 남상준 / 2020 / 디지털 플랫폼 규제 현황 및 전망 –공정경쟁과 미디어 중심으로- / 한국전자통신연구원
[report] 윤상진 / 2015 / 플랫폼으로 진화중인 SNS, 소셜 플랫폼의 확대 전망 보고서 / KT경제경영연구소
[report] 이봉의 / 2018 / 4차 산업혁명에 따른 경쟁법 현대화 방안 / 공정거래위원회
[report] 이호영 / 2008 / EU의 경쟁법 판례분석 / 공정거래위원회
[report] 조정환 / 2019 / 4차 산업혁명 대비 빅데이터로 인해 야기될 수 있는 경쟁법 이슈 연구 / 공정거래위원회
[report] 최계영 / 2020 / 디지털 플랫폼의 경제학 II : 빅데이터·AI 시대 디지털 시장의 규제 이슈 / 정보통신정책연구원
[report] 황태희 / 2018 / 빅데이터 분야 경쟁실태 조사 및 비교연구 / 공정거래위원회
[other] Bundeskartellamt / 2019 / Bundeskartellamt untersagt Facebook die Zusammenführun g von Nutzerdaten aus verschiedenen Quellen
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[other] 公正取引委員会 / 2018 / デジタル・プラットフォーマーを巡る取引環境の整備に向けて