Korean Language and Literature 2021 KCI Impact Factor : 0.89
Study on The Dual Instruction-Learning Models for the Gifted in Language and General(the others)
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼178 Viewed
0 Downloaded
KCI Citation Counts (1)
열림/닫힘 버튼[thesis] 강경진 / 2007 / 일반 영재를 위한 언어교육의 필요성과 효과적인 언어 교수-학습 모형에 대한 연구 / 석사 / 고려대학교 교육대학원
[thesis] 강승희 / 2001 / 언어 영재와 일반 아동의 작문에 나타나는 이야기 구조와 언어적 창의성의 발달 및 차이 / 박사 / 부산대학교 대학원
[journal] 강승희 / 2004 / 언어 영재 교육의 필요성과 방향 탐색 / 영재교육연구 14(1) : 91~114
[report] 교육부 / 2013 / 제3차 영재교육진흥종합계획(2013-2017) / 교육부 : 4~
[journal]
권순희
/ 2006
/
Designing and Application of the Korean Talented Education Program
/ 한국초등국어교육
/ 한국초등국어교육학회
(30)
: 37~78
[thesis] 김유선 / 2007 / 논술영재 판별 도구 개발을 위한 기초 연구 / 석사 / 한국교원대학교 대학원
[journal] 김정섭 / 2008 / 언어영재를 위한 비판적 사고 교육 프로그램 개발 / 어문학교육 37 : 19~42
[book] 김정휘 / 1998 / 영재 학생 식별 편람 / 원미사
[journal]
류지영
/ 2003
/
A Study on Improvement of Effective Enrichment Program for Gifted Children in Elementary Schools
/ 교육과정연구
/ 한국교육과정학회
21(3)
: 10~452
[book] 박성익 / 1996 / 과학영재교수법 / 한국과학재단
[journal]
박소영
/ 2010
/
A Study on Possibility to Discern a Talented Creative Writer
/ 한국문학논총
/ 한국문학회
(56)
: 729~767
[journal] 박수자 / 2008 / 언어영재를 위한 창의성 평가 문항 제작 / 어문학교육 36 : 187~199
[journal]
박수자
/ 2004
/
A Study on Creative Writing Program for Verbal Talent
/ 국어교육학연구
/ 국어교육학회
(21)
: 255~296
[book] 박이문 / 1998 / 자연, 인간, 언어 / 철학과 현실
[journal]
배미란
/ 2002
/
A Study on the Psychometric Validity of PASS model
/ 교육심리연구
/ 한국교육심리학회
16(4)
: 373~396
[thesis] 백선임 / 2006 / 영재, 언어영재, 그리고 문예영재 개념 비교 분석에 관한 연구 / 석사 / 고려대학교
[book] 서울특별시 교육청 / 2011 / 서울특별시 교육청 영재교육 실무편람 / 서울특별시교육청
[thesis] 서주현 / 2007 / 영재를 위한 국어과 교육의 기본 방향 연구 : 토론 교육을 중심으로 / 석사 / 고려대학교 교육대학원
[journal]
윤초희
/ 2005
/
Psychological and Environmental Factors Influencing the Development of Verbal Talents: The Case of Accomplished Writers
/ 교육학연구
/ 한국교육학회
43(2)
: 155~190
[report] 윤희원 / 2003 / 문학 영재 판별에 관한 기초 연구 / 한국교육개발원
[thesis] 이수진 / 2012 / 문학 창작 영재 판별을 위한 기준 설정 연구 / 석사 / 한국교원대학교 교육대학원
[thesis] 이순영 / 2000 / 언어영재의 개념과 언어영재 교육프로그램 구성에 관한 문헌연구 / 석사 / 고려대학교
[journal] 이순영 / 2001 / 언어영재의 개념과 언어영재교육과정 구성에 관한 연구 / 독서연구 (6)
[thesis] 이의란 / 2004 / 언어 영재 판별 도구 개발 연구 / 석사 / 서울교육대학교 교육대학원
[thesis] 이주연 / 2006 / 영재를 위한 언어교육 프로그램 개발의 방향 연구 / 석사 / 고려대학교 교육대학원
[journal]
임지룡
/ 2010
/
A Study on How to Select Gifted Students in Language through Observation and Recommendation
/ 중등교육연구
/ 사범대학부속중등교육연구소
58(3)
: 261~288
[journal]
장영숙
/ 2002
/
Development of a Test for the Identification of Verbally Gifted Children
/ 아동학회지
/ 한국아동학회
23(6)
: 139~152
[thesis] 전명희 / 2010 / 초등 영재아의 다중지능에 따른 인지전략과 메타인지전략의 차이 / 석사 / 인천대학교 교육대학원
[journal]
전윤식
/ 2003
/
new approach to teaching creativity: problem finding
/ 교육학연구
/ 한국교육학회
41(3)
: 215~238
[journal]
정진원
/ 2012
/
A Study on Curriculum Model for Systematic Development of Musical Giftedness
/ 한국초등교육
/ 초등교육연구원
23(1)
: 269~291
[book] 조석희 / 2003 / 영재교육학 원론 / 교육과학사 : 367~405
[thesis] 조흠관 / 2006 / 언어영재 판별을 위한 언어능력 평가도구 개발 / 석사 / 건국대학교
[journal]
최병연
/ 2014
/
A Phenomenological Analysis on Gifted Education Experiences of Elementary Gifted Class Teachers
/ 영재와 영재교육
/ 한국영재교육학회
13(2)
: 88~107
[journal] 최인자 / 2003 / 언어 영재 교수-학습 방법 / 교육과학연구 8 : 149~162
[journal]
최지현
/ 2008
/
A quantitative distinguishable testing tool for verbal-literary giftedness
/ 문학교육학
/ 한국문학교육학회
(27)
: 187~230
[book] 최지현 / 2013 / 인문영재프로그램개발 연수교재 / 대전교육연수원
[book] 한국교육개발원 / 2015 / 2014 영재교육 통계연보 / 한국교육개발원
[book] 한국교육심리학회 / 2000 / 교육심리학용어사전 / 학지사
[journal]
한기순
/ 2006
/
Current status and future prospect of gifted education programs
/ 영재와 영재교육
/ 한국영재교육학회
5(1)
: 114~135
[thesis] 홍종선 / 2012 / 언어 영재 판별 도구 개발 및 타당화 연구 / 박사 / 순천향대학교 대학원
[book] Borland, J. H. / 1989 / Planning and implementing programs for the gifted / Teachers College Press
[journal] Carroll, J. B. / 1937 / Implication of aptitude test research and psycholinguistic theory for foreign language teaching / International Journal of Psycholinguistics 2 : 5~14
[book] Carroll, J. B. / 1981 / Individual Differences and Universals in Language Aptitude / Newbury House : 83~118
[book] Carroll, J. B. / 1959 / Modern language aptitude test / Psychological Corporation
[book] Colangelo / 1991 / Handbook of gifted education / Allyn and Bacon : 65~80
[book] Davis G, A. / 1985 / Education of the gifted and talented / Prentice hall
[book] Dornyey, Z. / 2005 / Psychology of the Language Leaner: Individual Differences in Second Language Acquisition / Lawrence Erlbaum Asscociates
[journal] Feldhusen, J. F. / 1989 / Why the public schools will continue to neglect the gifted / Gifted Child Today 12(2) : 56~59
[book] Fox, L. H. / 1982 / Educating verbally gifted youth / Phi Delta Kappa Educational Foundation
[book] Gagne, F / 1991 / Toward a differentiated model of giftedness and talent
[book] Gardner, H / 1983 / Frames of mind: The theory of multiple intelligences / Basic Books
[thesis] Jay, E. S. / 1996 / The nature of problem finding in students' scientific inquiry / 박사 / Harvard University
[book] Jean Aitchison / 1999 / Linguistic / Hodder and Stoughton Teach Yourself Books
[journal] Johnson, N. / 1984 / Gifted preschoolers: Children of promise / Challenge 3 : 6~9
[book] Joyce Van Tassel-Baska / 1996 / Developing Verbal Talent: Ideas and Strategies for Teachers of Elementary and Middle School Students / 박학사
[journal] Kegley, S. / 1984 / REAL: Philosophy of gifted/talented education to live by / Roeper Review 6(4) : 230~231
[journal] Moslemi, M. H. / 1977 / The garding of creative writing essays / Research in the Teaching of English 9 : 154~161
[journal] Rose, M. / 1988 / Narrowing the mind and the page: Remedial writers and cognitive reductionism / College Composition and Communication 39 : 267~286
[book] Ross, Steven. / 2002 / Individual differences and instructed language learning / John Benjamins Publishing Company : 267~300
[book] Runco, M. A. / 1994 / Problem Finding, Problem Solving and Creativity / Ablex : 40~
[journal] Rysiewicz, Jacek / 2008 / Cognitive Profiles of (Un)successful FL Learners: A Cluster Analytical Study / The Modern Language Journal 92(1)
[book] Sawyer, M. / 2001 / Cognition and second language acquisition / Cambridge University Press
[book] Wesche, M. B. / 1981 / Individual differences and universals in language learning aptitude / Newbury House
[book] Williams M. / 2009 / Psychology for Language Teachers; A social constructivist approach / Cambrige University Press