[journal]
강인호 외
/ 2001
/ 지방행정서비스에 대한 주민만족도분석 경기도를 중심으로
13(1)
: 45~61
[journal]
강호진
/ 2004
/ 문화복지서비스에 대한 주민만족도 결정요인
38(2)
: 23~40
[journal]
김재홍
/ 1995
/ 지방정부 행정서비스에 대한 시민의 의식과 평가 울산시를 중심으로
4(2)
: 133~154
[journal]
김호섭 외
/ 2002
/ 지방행정 서비스 성과측정을 위한 지표 복지행정서비스를 중심으로
12(4)
: 3~26
[journal]
박기관
/ 2001
/ 지방정부의 행정성과평가 및 적용모형에 관한 연구 시군 성과 및 노력도 지표를 중심으로
13(1)
: 63~84
[journal]
박통희
/ 2001
/ 행정조직의 구조적 특성과 복합민원행정의 서비스 혁신
[journal]
성도경
/ 2004
/
Evaluation of Customer-mindness of Public Service
/ 한국사회와 행정연구
/ 서울행정학회
14(4)
[journal]
신종화
/ 1999
/ 행정서비스 품질에 관한 고객욕구조사 컨조인트분석을 사용해서
33(1)
: 35~46
[journal]
양기용
/ 1998
/ 행정서비스 성과평가제도의 도입과 적용 경기도의 경험과 교훈
7(3)
: 11~30
[journal]
오세윤
/ 2000
/ SERVQUAL척도를 활용한 행정서비스 만족도 평가
10(2)
[journal]
오창택
/ 1998
/ 서비스 질 구성차원의 관리 우선순위 민원행정서비스를 중심으로
32(2)
: 77~95
[journal]
이광희
/ 2004
/
A Causality Analysis on the Performance of City Governments in Korea
38(2)
: 63~86
[journal]
이환범
/ 2002
/ 서브퀄요인을 이용한 지역축제의 서비스 질 평가 세계유교문화축제를 중심으로
36(3)
: 249~268
[journal]
육동일
/ 1998
/ 광역자치단체의 주민만족모형 정립을 위한 변수추정에 관한 연구
32(3)
: 127~144
[journal]
황아란
/ 2004
/
A Critical Study on the Public Service Survey Method: Improvements for Measuring Overall Customer Satisfaction
9(2)
: 32~56
[journal]
허정옥
/ 2000
/ SERVQUAL을 이용한 행정서비스의 품질 측정
5(2)
: 51~78
[journal]
Ammons
/ 1995
/ Overcoming the Inadequacies of Performance Measurement in Local Government The Case of Libraries and Leisure Services
: 37~47
[journal]
Cronin
/ 1992
/ Journal of Marketing
: 55~68
[journal]
Cronin
/ 1994
/ Reconciling Performance-Based and Percerption-Minus-Expectations Measurement of Service Quality Journal of Marketing
: 125~131
[journal]
Epstein,Paul D
/ 1992
/ Get Ready:the Time for Performance Measurement is Finally Coming
52(5)
[journal]
December
/ 1980
/ An Overview for Local Government
/ Performance Measurement Principles and Techniques
[journal]
A
/ 1988
/ A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality Journal of Retailing
: 12~40
[journal]
A
/ 1994
/ Reassessment of Expectations as Comparision Standard in Measuring Service Quality Implication for Further Research Journal of Marketing
: 111~124
[journal]
A
/ 1985
/ A Conceptual Model of Servic Quality and Its Implications for Future Research Journal of Marketing
: 41~50
[journal]
Scott
/ 1993
/ Service Quality Components and Group Criteria in Local Government International Journal of Service Industry Management
: 42~53
[journal]
Skelcher,Chris
/ 1992
/ Managing for Service Quality
/ Longman
[journal]
A Critique
/ 2001
/ Customer Perceptions of Service Quality
: 111~124
[journal]
Wagenheim G
/ 1991
/ Customer Service in Public Administration
: 266~269
[journal]
Wholey
/ 1992
/ The Case for Performance Monitoring
[journal]
A
/ 1996
/ ?? Behavioral Consequences of Servie Quality
: 31~46