Korean Society and Public Administration 2021 KCI Impact Factor : 1.82
Cyber Education and Satisfaction: The case of COTI
ABSTRACT
열림/닫힘 버튼KEYWORDS
열림/닫힘 버튼203 Viewed
1 Downloaded
KCI Citation Counts (8)
열림/닫힘 버튼[thesis] 강순정 / 2008 / 이러닝 강의시스템 품질이 학습자의 몰입과 참여도에 미치는 영향에 관한 연구 / 석사 / 제주대학교 경영대학원
[journal]
강여진
/ 2010
/
공무원 사이버 교육훈련의 학습 및 전이성과에 미치는 영향: 서울시 공무원의 인식을 중심으로
/ 한국사회와 행정연구
/ 서울행정학회
21(3)
: 353~384
[report] 곽소아 / 2003 / 기업 e-Learning 교육효과에 영향을 미치는 요인에 대한 실증연구 / 이화여자대학교 대학원
[report] 김나영 / 2009 / 사이버교육에서 학습동기, 프로그램, 조직의 지원과 상호작용, 몰입 및 학습성과의 구조적 관계 규명 / 이화여자대학교 교육대학원
[journal]
김미량
/ 2007
/
Analysis of Students' Attitude and Satisfaction Level toward Afterschool e-HomeStud
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
7(10)
: 44~58
[journal]
김병철
/ 2005
/
A Study on Factors associated with Effect of e-learning
/ 한국콘텐츠학회 논문지
/ 한국콘텐츠학회
5(2)
: 53~60
[report] 김성현 / 2009 / 이러닝 학습자의 지각된 유용성과 용이성이 학습 몰입과 학습 만족도에 미치는 영향 / 숙명여자대학교 대학원
[report] 김유진 / 1998 / 웹기반 가상연수의 교육효과에 영향을 주는 요인 / 서강대학교대학원
[book] 김영수 / 1994 / 교육공학연구-이론과 동향 / 교육과학사
[journal]
김종숙
/ 2007
/
An explorative study on the determinants of e-Learning performance and its pedagogical implication
/ 열린교육연구
/ 한국열린교육학회
15(3)
: 101~125
[journal] 김효근 / 2004 / 기업의 e-learning 교육 효과에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구 / 한국정보학회지 1
[journal]
남기찬
/ 2002
/
A Study of On-line Education on Training Effectiveness
/ 한국경영과학회지
/ 한국경영과학회
27(1)
: 75~94
[journal] 노진덕 / 2004 / 사이버교육의 학생만족도에 영향을 미치는 교수・학습 및 행정 변인에 관한 연구. / 한국정보전략학회지 5(2)
[journal]
류지헌
/ 2007
/
Critical factors of learner satisfaction in e-learning for corporation
/ 기업교육연구
/ 한국기업교육학회
9(1)
: 121~142
[journal]
성치경
/ 2002
/
The Effects of Interaction on the Learner's Satisfaction in e-Learning Community
/ 한국문학논총
/ 한국문학회
32
: 17~482
[book] 오정은 / 2001 / 가상대학의 평가모델 개발 / 충북대학교 대학원
[journal]
유평준
/ 2003
/
Leaner-Related Factors Which Have Effects on Learner Participation, Learning Achievement, and Learner Satisfaction of Online Graduate Course
/ 교육정보미디어연구
/ 한국교육정보미디어학회
9(4)
: 229~267
[journal] 임정훈 / 2003 / 웹기반 교육의 효과에 영향을 미치는 학습자 요인 탐색 / 원격교육연구 3(1)
[thesis] 이동심 / 2001 / 웹 기반 가상대학 원격교육의 효과 영향요인 분석 / 석사 / 공주대학교 교육대학원
[journal] 이인숙 / 2002 / 기업 e-Learning 학습전략의 관련 변인 및 학업성취도 규명 / 기업교육연구 4(1)
[journal]
정경수
/ 2006
/
Factors Influencing the Learning Effectiveness and Transfer of e-Learning in Business Organizations
/ 정보시스템연구
/ 한국정보시스템학회
15(2)
: 1~29
[journal] 정인성 / 1999 / 온라인 열린 원격교육의 효과요인 분석 / 교육학연구 37(1)
[journal] 정재삼 / 2000 / 웹기반 토론에서 학습자의 참여도, 성취도 및 만족도 관련 요인의 효과분석 / 교육공학연구 16(2)
[thesis] 정혜영 / 2008 / 웹 기반 학습에서 학습자 요인과 참여도가 학습 효과성에 미치는 영향 / 박사 / 전북대학교 대학원
[journal]
하영자
/ 2006
/
An analysis of achievement motivation factors on adult learner's academic achievement in e-Learning
/ 교육정보미디어연구
/ 한국교육정보미디어학회
12(2)
: 275~296
[journal] 한경석 / 2003 / 기업구성원의 효율적 원격교육을 위한 연구 / 인터넷비즈니스 연구 4(1)
[book] Astin, A. W. / 1997 / What matters in college?: Four critical years revisited / Jossey-Bass
[journal] Cheung, W / 2003 / Multimedia learning system and its effect on self-efficacy in Database Modeling and Design: an Exploratory Study / Computer and Education 41
[book] Choi, S. H. / 1996 / Factors related to the collaborative uses of computer-mediated communication in a graduated community: a study of electronic mail / Michigan State University
[journal] Cukier, J. / 1997 / Cost benefit analysis of telelearning developing a methodological framework / Distance Education 18(2)
[book] Davie, L. / 1989 / Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology / MIS Quarterly
[book] Fishman, B. J. / 1997 / Student traits and use of computer mediated communication tools: what matters and why? School of Education & Social Policy / Northwestern University
[journal] Lim, J.H / 1998 / Cognitive and Psychological changes of the learner during lnteraction in a Web Based Cyber Course / Educational Engineering Research 14(3)
[journal] Richardson, J.C. / 2003 / Examining social presence in online courses in relation to students' perceived learning and satisfaction / Journal of Asynchronous Learning Networks 7(1)
[book] Stein, J. J. / 1997 / Asynchronous computer conferencing as a supplement to classroom instruction in higher education: The impact of selected learner characteristics on user satisfaction and the amount of interaction / Wayne State University
[book] Wolman, B. / 1989 / Dictionary of behavioral science / Academic press