[other]
/ 논어
[other]
/ 율곡전서
[other]
/ 퇴계선생문집
[journal]
김대식
/ 2010
/
Qualities of teachers and the teacher-student relationship in the Chosun Dynasty
/ 한국교육
/ 한국교육개발원
37
(1)
: 5~27
/ 10.22804/jke.2010.37.1.001
[journal]
김병희
/ 2003
/
A Study of the Master-Disciple Relationship in Confucian Educational Tradition
/ 사회사상과 문화
/ 동양사회사상학회
7
: 131~152
[journal]
김선경
/ 2019
/
Modern Education in Korea Reflection on Yulgok’s Studying
/ 한국교육사학
/ 한국교육사학회
41
(3)
: 1~25
/ http://dx.doi.org/10.15704/kjhe.41.3.201909.1
[journal]
김성혜
/ 2020
/
A Study on the Teacher Theory of Yulgok
/ 교육사상연구
/ 한국교육사상학회
34
(1)
: 1~18
/ 10.17283/jkedi.2020.34.1.1
[journal]
박균섭
/ 2008
/
A Study on the Theory of Moral Character and Self-Cultivation in the Philosophy of Yulgok Yi Yi
/ 한국교육사학
/ 한국교육사학회
30
(2)
: 25~52
/ 10.15704/kjhe.30.2.200810.25
[book]
박균섭
/ 2019
/ 선비와 청빈
/ 도서출판 역락
[journal]
박연호
/ 1998
/ 조선전기 향교정책의 성격과 한계
/ 교육사학연구
/ 교육사학회
82
: 53~118
[journal]
신창호
/ 2015
/
A Study on the Yulgok’s Educational Practice and Implications on Contemporary Education
/ 율곡학연구
/ (사)율곡학회
30
: 143~182
[journal]
안경식
/ 2002
/ 사제관계에서 본 사도와 제자도
/ 초등교육연구
/ 부산교육대학교 초등교육연구소
17
: 23~43
[journal]
안경식
/ 2002
/ 언행록에 나타난 퇴계의 제자교육
/ 교육사상연구
/ 한국교육사상연구회
11
: 53~84
[journal]
이영경
/ 2019
/
The Teacher Theory of Yulgok
/ 유교사상문화연구
/ 한국유교학회
(78)
: 101~128
/ 10.23012/tsctc..78.201912.101
[journal]
이재권
/ 2009
/
A Contemporary Illumination of Traditional Conception on Teachers
/ 동서철학연구
/ 한국동서철학회
(51)
: 5~34
/ 10.15841/kspew..51.200903.5
[journal]
정덕희
/ 2000
/ 조선전기 교관의 자질에 대한 고찰
/ 한국교육사학
/ 한국교육사학회
22
: 188~200
[journal]
정재걸
/ 2000
/ 초등학교 전통문화 교육을 위한 기초연구(2): 사제관계
/ 초등교육연구논총
/ 대구교육대학교 초등교육연구소
16
: 225~238