@article{ART000990600},
author={Jun,Jae-Bong},
title={장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구},
journal={Journal of the Korean Society for Library and Information Science},
issn={1225-598X},
year={2002},
volume={36},
number={4},
pages={157-173}
TY - JOUR
AU - Jun,Jae-Bong
TI - 장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구
JO - Journal of the Korean Society for Library and Information Science
PY - 2002
VL - 36
IS - 4
PB - 한국문헌정보학회
SP - 157
EP - 173
SN - 1225-598X
AB - To bridge digital divide, the nation’s information services should be focused their attentions on people with disabilities. According to this philosophy, the public library’s services for people with disabilities should be mainstreamed into its regular services. Providing equitable access for people with disabilities to public library’s resources, facilities, and services, the standard library services policy or guideline should be developed as soon as possible. A draft in this papers may be helpful to a policy maker for public library services for people with disabilities
KW -
DO -
UR -
ER -
Jun,Jae-Bong. (2002). 장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 36(4), 157-173.
Jun,Jae-Bong. 2002, "장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구", Journal of the Korean Society for Library and Information Science, vol.36, no.4 pp.157-173.
Jun,Jae-Bong "장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구" Journal of the Korean Society for Library and Information Science 36.4 pp.157-173 (2002) : 157.
Jun,Jae-Bong. 장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구. 2002; 36(4), 157-173.
Jun,Jae-Bong. "장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구" Journal of the Korean Society for Library and Information Science 36, no.4 (2002) : 157-173.
Jun,Jae-Bong. 장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 36(4), 157-173.
Jun,Jae-Bong. 장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구. Journal of the Korean Society for Library and Information Science. 2002; 36(4) 157-173.
Jun,Jae-Bong. 장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구. 2002; 36(4), 157-173.
Jun,Jae-Bong. "장애인에 대한 공공도서관 서비스 정책에 관한 연구" Journal of the Korean Society for Library and Information Science 36, no.4 (2002) : 157-173.