[journal]
/ 2005
/ 지식공유 영향요인이 업무성과에 미치는 영향
17(2)
: 432~458
[journal]
/ 2005
/ 지식행정 활동의 요구수준 진단을 통한 수요예측에 관한 연구 : 의사결정나무분석을 이용하여
39(4)
: 299~322
[journal]
/ 2001
/ AMOS 구조방정식모형
/ 서울: SPSS 아카데미
[journal]
/ 2001
/ 평가와 보상이 지식경영 참여의지에 미치는 영향에 관한 연구
11(4)
: 63~79
[journal]
/ 2002
/ 조직구성원의 지식기여에 대한 평가 및 보상이 지식기여도에 미치는 영향에 관한 탐색적 사례연구 : 컨설팅 산업을 중심으로
3(1)
: 75~92
[journal]
/ 2004
/ 조직구성원의 지식기여도 평가도구 개발에 관한 연구
6(2)
: 113~134
[journal]
/ 2004
/ 지식경영의 역량, 활동, 성과에 관한 실증연구
6(1)
: 123~155
[journal]
/ 2001
/ 조직내 개인의 지식공유행위에 관한 결정요인 연구: 합리적 행위이론 관점
[journal]
/ 2005
/ LISREL 구조방정식모델
/ 서울: 청람
[journal]
/ 1998
/ 조직구성원의 지식기여에 대한 평가 및 보상이 지식기여도에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구 : 컨설팅 산업의 사례를 중심으로
[journal]
/ 2004
/ 정부조직의 지식관리 활용에 미치는 영향요인에 관한 실증적 연구
38(1)
: 23~44
[journal]
/ 2002
/ 기업내 개인차원에서의 지식순환과정과 지식경영 효율성간의 관계에 관한 연구
3(2)
: 31~48
[journal]
/ 2001
/ 사회과학연구방법론
/ 서울: 법문사
[journal]
/ 2005
/ 정부조직 지식관리활동 영향요인에 관한 연구 : 중앙부처 공무원의 인식조사를 중심으로
39(4)
: 273~298
[journal]
/ 2006
/ 지식창출과 업무성과에 관한 연구 : 지식창출 영향요인을 중심으로
40(2)
: 99~124
[journal]
/ 2002
/ 지식공유의 영향요인과 지식공유가 조직몰입에 미치는 영향
9(4)
: 49~67
[journal]
/ 2002
/ 조직구성원 신뢰의 지식공유에 대한 영향분석
3(1)
: 19~40
[journal]
/ 1999
/ 비즈니스 프로세스 기반 지식경영
/ 지식경영학회
[journal]
/ 2005
/ 한국 공무원 지식공유 행위의 영향요인 분석
39(1)
: 171~193
[journal]
/ 2005
/ 공공부문에 있어서의 지식창출의 결정요인에 관한 연구 : 공기업을 중심으로
14(2)
: 259~296
[journal]
/ 2005
/ 정부지식관리시스템의 운영과 성과에 관한 연구 : 국방지식관리시스템 사례를 중심으로
/ 한국행정학회
[journal]
/ 2004
/ 지식관리시스템의 도입활용에 관한 평가연구 : 경상남도 2개 기초자치단체를 중심으로
38(5)
: 215~239
[journal]
/ 1963
/ Toward an Understanding of Inequity Journal of Abnormal and Social Psychology
[journal]
/ 1998
/ What works rewards problem-solving teams?
14(1)
: 55~58
[journal]
/ 2001
/ Critical Success Factors in Implementing Knowledge Management
/ Virginia: Management Concepts
[journal]
/ 1992
/ An Analytic Framework for Customer- based Performance Content Development and Appraisal
: 82~102
[journal]
/ 2002
/ Breaking the Myths of Rewards: An Exploratory Study of Attitudes about Knowledge Sharing
15(2)
: 14~21
[journal]
/ 1999
/ Knowledge Sharing in Organizations: A Field Study
: 327~342
[journal]
/ 1998
/ Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know
/ Boston: Harvard Business School Press
: 123~143
[journal]
/ 1990
/ Employee Reactions to Contextual and Session Components of Performance Appraisal Journal of Applied Psychology
: 371~377
[journal]
/ 2001
/ Knowledge Management: An Organizational Capabilities Perspectives
18(1)
: 185~214
[journal]
/ 1998
/ What Works in Rewarding Problem-Solving Teams?
[journal]
/ 1995
/ Multivariate Data Analysis with Readings
/ Englewood Cliffs, NJ: Pretice Hall
[journal]
/ 1999
/ The Search Transfer Problem: The Role of Weak Ties in Sharing Knowledge across Organization Subunits
44(1)
: 82~111
[journal]
/ 1998
/ Firms as Knowledge Brokers: Lessons in pursuing continuous innovations
40(3)
: 209~227
[journal]
/ 1997
/ Power and Trust: Critical Factors in the Adoption and Use of Electronic Data Interchange
8(2)
: 23~42
[journal]
/ 1995
/ Learning, Working and Innovation: A Case Study in the Insurance Industry
12(3)
[journal]
/ 1996
/ LISREL 8 User's Reference Guide
/ Chicago: Scientific Software International Inc.
[journal]
/ 2005
/ Contributing Knowledge to Electronic Knowledge Repositories: An Empirical Investigation
29(1)
[journal]
/ 1992
/ Knowledge of the Firm Combinative Capabilities and the Replication of Technology
: 383~397
[journal]
/ 1997
/ Leveraging Invisible Assets: The Human Factor
30(3)
: 406~412
[journal]
/ 1978
/ Ad Hoc Inference with Nonexterimental Data
[journal]
/ 1996
/ Financial Risk and the Need for Superior Knowledge Management
38
: 77~101
[journal]
/ 2001
/ Overcoming Cultural Barriers to Sharing Knowledge
5(1)
: 76~85
[journal]
/ 1997
/ Understanding and User Competence
33
[journal]
/ 1996
/ The Contribution of Shared Knowledge to IS Group Performance
: 409~429
[journal]
/ 1995
/ The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies create the Dynamics of Innovation
/ New York: Oxford University Press
[journal]
/ 1994
/ A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation
: 14~37
[journal]
/ 1996
/ Employee Creativity: Personal and Contextual Factors at Work
39(3)
[journal]
/ 1998
/ The State of the Notion Knowledge Management in Practice
40(3)
: 80~89
[journal]
/ 2002
/ Knowledge Management in Education: Enhancing Learning and Education
/ Kogan Page, London
[journal]
/ 1999
/ Knowledge Management and Competition in the Consulting Industry
41(2)
: 95~107
[journal]
/ 1997
/ Creating The Knowledge Based Business
/ Business Intelligence Limited
[journal]
/ 1996
/ Exploring Internal Stickiness: Impediments to the Transfer of Best Practice within the Firm
17
: 27~44
[journal]
/ 2005
/ Why Should I Share? Examining Social Capital and Knowledge Contribution in Electronic Networks of Practice
29(1)
[journal]
/ 1997
/ Integrating Intellectual Capital and Knowledge Management
30(3)
: 399~405
[journal]
/ 1998
/ Knowledge Management: An Introduction and Perspective, International
1(3)
: 162~170