@article{ART000918427},
author={이병기},
title={다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구},
journal={Journal of the Korean Society for Library and Information Science},
issn={1225-598X},
year={2003},
volume={37},
number={1},
pages={43-60}
TY - JOUR
AU - 이병기
TI - 다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구
JO - Journal of the Korean Society for Library and Information Science
PY - 2003
VL - 37
IS - 1
PB - 한국문헌정보학회
SP - 43
EP - 60
SN - 1225-598X
AB - Information Literacy Instruction(ILI) is recognized with essential role of the school library, as information use ability appears with one literacy in knowledge and information society. The successful ILI is necessary teaching and learning model of student’s activities that it provides the various experience, to motivate, to promote positive participation. Consequently, this study is developed to teaching and learning model of student’s activity through Multiple Intelligences which emphasizes to human’s multi dimension and activities.
KW -
DO -
UR -
ER -
이병기. (2003). 다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 37(1), 43-60.
이병기. 2003, "다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구", Journal of the Korean Society for Library and Information Science, vol.37, no.1 pp.43-60.
이병기 "다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구" Journal of the Korean Society for Library and Information Science 37.1 pp.43-60 (2003) : 43.
이병기. 다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구. 2003; 37(1), 43-60.
이병기. "다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구" Journal of the Korean Society for Library and Information Science 37, no.1 (2003) : 43-60.
이병기. 다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 37(1), 43-60.
이병기. 다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구. Journal of the Korean Society for Library and Information Science. 2003; 37(1) 43-60.
이병기. 다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구. 2003; 37(1), 43-60.
이병기. "다중지능이론에 의한 학교도서관 정보교육 방안에 관한 연구" Journal of the Korean Society for Library and Information Science 37, no.1 (2003) : 43-60.