@article{ART001306953},
author={윤유진},
title={영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로},
journal={Modern English Education},
issn={1598-0782},
year={2008},
volume={9},
number={3},
pages={152-188}
TY - JOUR
AU - 윤유진
TI - 영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로
JO - Modern English Education
PY - 2008
VL - 9
IS - 3
PB - The Modern English Education Society
SP - 152
EP - 188
SN - 1598-0782
AB - This paper is an investigation about recruiting, management and evaluation
system of English native speaker teachers (ENSTs) working for After-school
Programs (ASPs) and their levels of job satisfaction with 9 different sections.
Since 2001, Korea has faced increases in substantial private tutoring expense.
Saving house expense for their parents and securing safe places for children
have become urgent matters, given the increase in families where children are
left without parents after school. There was also the issue the of widening
economic and academic gaps between the haves and have nots, and a
measure to minimize this gap without putting too much burden on the
schools became a necessary policy. These conclusions and suggestions will be
proposed for developing recruiting and management system of ENSTs from
AFPs as well as curricular courses. The participants of the survey are 192
ENSTs who are from the metropolitan areas, cities and rural areas. The
places that ENSTs are working are different from elementary schools to
middle and high schools. The results of this study show that recruiting,
management and evaluation system of ENSTs such as ENSTs' motivation to
work and the route to find the position in Korea. And also this study
presents ENSTs' levels of job satisfaction with 9 different sections at ASP.
KW - After-school Programs(ASPs)/English Native Speaker Teachers: ENSTs/recruiting;management and evaluation system/방과후학교/영어 원어민 강사/채용;관리 및 평가 체제
DO -
UR -
ER -
윤유진. (2008). 영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로. Modern English Education, 9(3), 152-188.
윤유진. 2008, "영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로", Modern English Education, vol.9, no.3 pp.152-188.
윤유진 "영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로" Modern English Education 9.3 pp.152-188 (2008) : 152.
윤유진. 영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로. 2008; 9(3), 152-188.
윤유진. "영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로" Modern English Education 9, no.3 (2008) : 152-188.
윤유진. 영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로. Modern English Education, 9(3), 152-188.
윤유진. 영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로. Modern English Education. 2008; 9(3) 152-188.
윤유진. 영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로. 2008; 9(3), 152-188.
윤유진. "영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로" Modern English Education 9, no.3 (2008) : 152-188.