본문 바로가기
  • Home

2008, Vol.9, No.3

Linguistic Power and Code-Switching in the Foreign Language Classroom
Jai-Hyoung Cho , 김옥환 | 2008, 9(3) | pp.1~19 | number of Cited : 1
How “Guessing Meaning from Context” and “Making Inferences” Can Be Taught through Literature Teaching
David B. Kim | 2008, 9(3) | pp.20~33 | number of Cited : 2
Early English Education in an Immersion Program: Perceptions of English Kindergarten Teachers and Parents
Namhee Kim , Hyun-Jung Kim | 2008, 9(3) | pp.34~62 | number of Cited : 2
The Role of L2 Communication Anxiety in Tendencies in Self-perceptions of L2 Competence in the Korean and Japanese Contexts
Kim, Hyun Jin , Nami Iwaki | 2008, 9(3) | pp.63~82 | number of Cited : 3
Computer Learner Corpora and Their Pedagogical Applications
이동주 | 2008, 9(3) | pp.83~101 | number of Cited : 1
Pedagogic Relations of Achievement Goal Model and Critical Literacy Development in Korea’s EFL Contexts
이종희 | 2008, 9(3) | pp.102~122 | number of Cited : 3
A survey of primary English digital textbooks
박현아 | 2008, 9(3) | pp.123~151 | number of Cited : 19
영어 원어민 강사 운영 실태 및 직무 만족도 연구: 방과후학교 프로그램을 중심으로
윤유진 | 2008, 9(3) | pp.152~188 | number of Cited : 19
초등영어 학습자의 질적 어휘지식의 평가: 단어연상시험을 사용하여
Jin-Kyong Lee | 2008, 9(3) | pp.189~214 | number of Cited : 5
한국인 학습자의 영어 가장자리 성조 발화와 영어원어민의 지각실험
Lee Joo-Kyeong , 이혜원 | 2008, 9(3) | pp.215~231 | number of Cited : 2
스토리를 활용한 영어 알파벳 읽기·쓰기지도법 개발
Jung, Yung Suk | 2008, 9(3) | pp.232~256 | number of Cited : 9
영어의 절 발화에 나타난 한국인 화자의 경계실현 양상
한혜승 , Lee Joo-Kyeong | 2008, 9(3) | pp.257~277 | number of Cited : 2