[thesis]
김경희
/ 2012
/ 어머니와 아동용 분노조절프로그램의 개발 및 효과성 연구
/ 석사
/ 수원대학교 사회복지대학원
[thesis]
金白英
/ 1997
/ 분노통제 프로그램이 부적응아동의 분노와 공격성 감소에 미치는 효과
/ 석사
/ 韓國敎員大學校 大學院
[book]
김정규
/ 1995
/ 게슈탈트 심리치료
/ 학지사
[thesis]
김종주
/ 2011
/ 중학생의 분노조절 능력 향상을 위한 REBT 활용 집단상담 프로그램 개발
/ 석사
/ 한국교원대학교 대학원
[book]
김창대
/ 2002
/ 청소년 집단상담의 운영
/ 한국청소년상담원
[thesis]
김호숙
/ 2001
/ 인지행동적 분노대처훈련이 분노수준이 높은 아동의 분노, 충동성 및 공격성에 미치는 효과
/ 석사
/ 경성대학교 교육대학원
[thesis]
김희성
/ 2008
/ 가정폭력 경험 청소년을 위한 게슈탈트 예술치료 프로그램 개발 및 효과
/ 석사
/ 성신여자대학교 대학원
[thesis]
문은주
/ 2010
/ 고등학생용 분노조절 프로그램 개발
/ 박사
/ 경북대학교 대학원
[journal]
민하영
/ 1992
/ 청소년 비행 정도와 부모-자녀 간 의사소통, 가족의 응집 및 적응과의 관계
/ 한국아동학회
13(1)
: 112~124
[thesis]
박세나
/ 2011
/ 초등학생의 분노조절능력 향상을 위한 집단상담 프로그램 개발
/ 석사
/ 한국교원대학교 교육대학원
[thesis]
박윤아
/ 2007
/ 분노조절프로그램이 정서 및 행동장애 위험아동의 공격성 및 정서적 능력에 미치는 영향
/ 석사
/ 이화여자대학교 교육대학원
[journal]
박인우
/ 1995
/ 효율적 집단상담 프로그램 개발을 위한 체제적 모형
/ 상담지도
/ 계명대학교
20
: 19~40
[thesis]
박주영
/ 2014
/ 부모-자녀의 의사소통이 자녀에게 미치는 영향에 대한 메타분석
/ 석사
/ 한국교원대학교 교육대학원
[thesis]
박현숙
/ 2014
/ 탄력성과 분노사고 및 분노표현의 구조적 관계
/ 박사
/ 한양대학교 대학원
[thesis]
백현주
/ 2009
/ 아동·청소년을 대상으로 한 분노조절훈련 효과에 관한 메타분석
/ 석사
/ 성균관대학교 대학원
[thesis]
서보람
/ 2013
/ 아동이 지각한 부모-자녀 간 의사소통 유형과 아동의 분노와의 관계 : 아동의 일상적 스트레스의 매개효과
/ 석사
/ 한양대학교 대학원
[thesis]
송현옥
/ 2005
/ 분노조절 집단상담 프로그램이 초등학생의 공격성감소에 미치는 효과
/ 석사
/ 홍익대학교 교육대학원
[thesis]
안윤영
/ 2012
/ 중학생의 분노 사고와 분노 표현의 관계 및 분노조절 프로그램의 효과
/ 박사
/ 한양대학교 대학원
[book]
유안진
/ 2004
/ 인간 발달
/ 한국방송대학교출판부
[thesis]
이규미
/ 1999
/ 청소년의 분노와 분노처리과정에서의 공격행동에 관한 체험분석
/ 박사
/ 梨花女子大學校 大學院
[thesis]
이근배
/ 2008
/ 분노기분에서의 반추사고와 반추초점의 효과
/ 박사
/ 경북대학교 대학원
[thesis]
이윤경
/ 2003
/ 분노조절 프로그램이 초등학교 저학년 아동의 공격성 감소에 미치는 효과
/ 석사
/ 연세대학교 교육대학원
[book]
장휘숙
/ 2007
/ 전생애 발달심리학
/ 박영사
[journal]
전겸구
/ 1996
/ 한국판 STAXI척도 개발 연구
/ 재활심리연구
3(1)
: 53~69
[journal]
전겸구
/ 1999
/ 분노에 관한 기초 연구
/ 재활심리연구
6(1)
: 173~190
[journal]
전겸구
/ 1998
/ 한국판 상태-특성분노표현척도(STAXI-K) : 대학생집단
/ 한국심리학회지
3(1)
: 18~22
[thesis]
전성희
/ 2007
/ 아동기 자녀를 둔 부모의 분노사고와 분노표현방식
/ 석사
/ 숙명여자대학교 대학원
[thesis]
정미선
/ 2014
/ 교류분석이론에 근거한 부모의 분노조절 프로그램 개발 및 효과 검증
/ 박사
/ 경남대학교 대학원
[book]
정옥분
/ 2004
/ 발달심리학
/ 학지사
[thesis]
정은희
/ 2010
/ 어머니의 양육스트레스와 사회적 지지가 분노표현에 미치는 영향 : 초등학교 5,6학년 자녀를 둔 어머니를 중심으로
/ 석사
/ 서강대학교 공공정책대학원
[journal]
천성문
/ 2000
/ 신경증적 비행청소년의 분노조절을 위한 인지행동적 집단치료 효과
/ 한국심리학회지 : 상담 및 심리치료
12(1)
: 53~82
[thesis]
채유경
/ 2001
/ 청소년 분노 표현방식의 모델 및 조절효과 검증
/ 박사
/ 전남대학교 대학원
[journal]
홍상황
/ 2009
/ 아동용 분노조절프로그램의 개발과 적용
/ 초등교육연구
19
: 35~58
[journal]
Barnes, H. L.
/ 1985
/ Parent-adolescent communication and the circumplex model
/ Child Development
56(2)
: 438~447
[journal]
Bernard, M. E.
/ 2000
/ Advances in the theory and practice of rational-emotive behavioral consultation
/ Journal of Educational and Psychological Consultation
11(3)
: 333~355
[journal]
Blake, C. S.
/ 2007
/ Current Approaches to the Assessment and Management of Anger and Aggression in Youth : A Review
/ Journal of Child & Adolescent Psychiatric Nursing
20(4)
: 209~221
[journal]
Brody, S.
/ 2006
/ Blood pressure reactivity to stress is better for people who recently had penile–vaginal intercourse than for people who had other or no sexual activity
/ Biological Psychology
71(2)
: 214~222
[journal]
Clore, G. L.
/ 2004
/ Analyzing anger : How to make people mad
/ Emotion
4(2)
: 139~144
[journal]
Cole, R. L.
/ 2013
/ Evaluation of a short-term, cognitive-behavioral intervention for primary age children with anger-related difficulties
/ School Psychology International
34(1)
: 82~100
[book]
Cosgrove, M. P.
/ 2002
/ 분노와 적대감
/ 두란노
[book]
Deffenbacher, J. L.
/ 2000
/ Overcoming situational and general anger
/ New Harbinger
[book]
DiGiuseppe, R.
/ 2007
/ Understanding anger disorders
/ Oxford University Press
[book]
Enright, R. D.
/ 2000
/ Helping clients forgive: An empirical guide for resolving anger and restoring hope
/ American Psychological Association
[journal]
Fabes, R. A.
/ 2001
/ Parental coping with children’s negative emotions : Relations with children’s emotional and social responding
/ Child Development
72(3)
: 907~920
[journal]
Fetsch, R. J.
/ 2008
/ The RETHINK Parenting and Anger Management Program : A follow-up validation study
/ Family Relations
57(5)
: 543~552
[journal]
Freeman, A.
/ 2007
/ The use of homework in cognitive behavior therapy : Working with complex and insomnia
/ Cognitive and behavioral practice
14(3)
: 261~267
[journal]
Garner, P.
/ 2010
/ Emotional display rules and emotion delf-regulation : Associations with bullying and victimization in community-based after school programs
/ Journal of Community and Applied Social Psychology
20(6)
: 480~496
[journal]
Grotevant, H. D.
/ 1986
/ Individuation in family relationships
/ Human Development
29(2)
: 82~100
[journal]
Hagiliassis, N.
/ 2005
/ The anger management project : A group intervention for anger in people with physical and multiple disabilities
/ Journal of Intellectual and Developmental Disability
30(2)
: 86~96
[journal]
Kellner, M. H.
/ 2002
/ Teaching anger management skills to students with severe emotional or behavioral disorders
/ Behavioral Disorders
27(4)
: 400~407
[journal]
Kellner, M. H.
/ 2003
/ Increasing anger log use during school among middle school students with emotional and behavioral disorders
/ Child & Family Behavior Therapy
25(3)
: 7~21
[journal]
Lazarus, R. S.
/ 1982
/ Thoughts on the relations between emotion and cognition
/ American psychologist
37(9)
: 1019~1027
[journal]
Lemay, J. E.
/ 2012
/ Experiences and interpersonal consequences of hurt feelings and anger
/ Journal of Personality & Social Psychology
103(6)
: 982~1006
[journal]
Malatesta, C. Z.
/ 1982
/ Learning display rules : The socialization of emotion expression in infancy
/ Child Development
54
: 603~619
[book]
Moreno, Z. T.
/ 2000
/ Psychodrama, surplus reality and the art of healing
/ Routledge
[book]
Novaco, R. W.
/ 1975
/ Anger control. Lexington
/ D. C. Health
[book]
Ragin, C.
/ 2002
/ 비교방법론
/ 대영문화사
[thesis]
Rendek, T. E.
/ 2007
/ The effects of a multimedia- based anger management intervention on the aggressive and prosocial behavior of children with disabilities
/ University of Louisville
[journal]
Sortsman, E. L.
/ 2010
/ Lesson learned froml Leading an anger management group using the"Seeing Red"curriculum within an elementary school
/ Journal of Applied School Psychology
26(4)
: 339~350
[book]
Spielberger, C. D.
/ 1988
/ Psychology: Individual differences and stress
/ Springer Verla
: 89~108
[book]
Spielberger, C. D.
/ 1988
/ Professional manual for the State-Trait anger expression inventory (STAXI, Research ed.)
/ Psychological assessment resources, Inc
[journal]
Snyder, J.
/ 2003
/ Child anger regulation, parental responses to children’s anger displays, and early child antisocial behavior
/ Social Development
12(3)
: 335~360
[journal]
Taylor, J. L.
/ 2002
/ Cognitive–behavioural treatment of anger intensity among offenders with intellectual disabilities
/ Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities
15(2)
: 151~165
[journal]
Williams, K. M.
/ 2002
/ Determining the effectiveness of anger management training and curricular infusion at an alternative school for students expelled for weapons
/ Urban Education
37(1)
: 59~76
[book]
Yalom, I. D.
/ 1995
/ The theory and practice of group psychotherapy
/ Basic Books
[journal]
Yavuzer, Y.
/ 2013
/ The mediating role of anger in the relationship between automatic thoughts and physical aggression in adolescents
/ Turkish Journal of Psychiatry
24(2)
: 117~123
[journal]
Yekta, M. S.
/ 2011
/ Effects of anger management workshops on mothers of children with special needs
/ Procedia-Social and Behavioral Sciences
30
: 159~162