[journal]
권석만
/ 1995
/ 대학생의 대인관계 부적응에 대한 인지행동적 설명모형
/ 학생생활연구
30(1)
: 38~63
[book]
권석만
/ 2008
/ 긍정심리학 : 행복의 과학적 탐구
/ 학지사
[thesis]
권혜경
/ 2015
/ 자기효능감 및 완벽주의가 지각된 스트레스에 미치는 영향
/ 석사
/ 성신여자대학교 대학원
[thesis]
金光洙
/ 1999
/ 용서교육 프로그램 개발
/ 박사
/ 서울大學校 大學院
[thesis]
김보미
/ 2016
/ 마인드셋 변화 프로그램이 초등학생의 마인드셋, 학업적 자기효능감 및 목표지향성에 미치는 효과
/ 석사
/ 안동대학교 대학원
[book]
김애순
/ 2005
/ 청년기 갈등의 자기이해
/ 시그마프레스
[thesis]
김정희
/ 2017
/ 간호대학생을 위한 긍정심리자본 강화 프로그램의 개발 및 효과 검증
/ 박사
/ 경상대학교 대학원
[book]
김주환
/ 2011
/ 회복탄력성
/ 위즈덤하우스
[book]
노안영
/ 2011
/ 성격심리학
/ 학지사
[journal]
문선모
/ 1980
/ 인간관계훈련 집단상담의 효과에 관한 일 연구
/ 경상대학교 논문집: 인문․사회
(19)
: 195~208
[thesis]
박민영
/ 2014
/ 초등체육수업에서 학생의 암묵적 믿음과 목표성향에 따른 자기효능감 수준이 노력에 미치는 영향
/ 석사
/ 광주교육대학교 교육대학원
[thesis]
박은
/ 2010
/ 증진이론에 기반한 학습목표지향성 향상 프로그램의 개발과 효과
/ 석사
/ 충남대학교 대학원
[journal]
박정영
/ 2010
/ 효과적인 그룹코칭 프로세스 개발에 관한 연구
/ 한국코칭학회 : 코칭연구
3(1)
: 41~64
[journal]
송인섭
/ 2000
/ 목표지향성, 자기조절학습, 학업성취와의 관계 연구
/ 교육심리연구
14(2)
: 29~64
[thesis]
양지예
/ 2010
/ 청소년의 행복추구경향, 종교성향 및 주관적 안녕감 간의 관계
/ 석사
/ 명지대학교 대학원
[thesis]
이미희
/ 2017
/ 대학생의 회복탄력성 증진을 위한 긍정심리 PERMA 프로그램 효과검증
/ 박사
/ 경남대학교 대학원
[thesis]
이민주
/ 2012
/ 사회비교동기, 성취목표지향성과 행복 간의 관계
/ 석사
/ 한양대학교 대학원
[thesis]
이수경
/ 2016
/ 성인 초기의 성장 마인드셋, 고정 마인드셋과 그릿(Grit)의 관계: 회복탄력성의 매개효과
/ 석사
/ 이화여자대학교 대학원
[thesis]
이정아
/ 2016
/ 성장마인드셋 코칭프로그램이 조직원의 성장마인드셋, 학습목표지향성, 직무스트레스에 미치는 효과
/ 석사
/ 광운대학교 교육대학원
[thesis]
이지영
/ 2016
/ 긍정심리 집단상담 프로그램이 대학생의 자아존중감 향상 및 대인관계 증진에 미치는 영향
/ 석사
/ 숙명여자대학교 대학원
[thesis]
이혜림
/ 2013
/ 긍정심리자본이 개인 창의성에 미치는 영향 : 긍정적 정서, 인지욕구의 매개효과를 중심으로
/ 석사
/ 경북대학교 대학원
[thesis]
임경미
/ 2007
/ 증진이론 활성화를 위한 지능신념프로그램의 개발과 교육효과 분석
/ 석사
/ 전북대학교 교육대학원
[thesis]
임규혁
/ 2011
/ 조직구성원의 적합성을 통한 긍정심리자본 형성과 조직유효성에 대한 연구 : 다수준 접근을 중심으로
/ 석사
/ 중앙대학교 대학원
[thesis]
임민아
/ 2008
/ 대학생의 생활스트레스가 공격성에 미치는 영향
/ 석사
/ 명지대학교 사회교육대학원
[thesis]
임신일
/ 2007
/ 지능변화신념, 목표지향성, 자기조절학습, 학업성취의 경로분석
/ 석사
/ 전북대학교 대학원
[thesis]
장진우
/ 2008
/ 대학생을 위한 행복증진 집단상담 프로그램 개발 및 효과
/ 석사
/ 대구가톨릭대학교 대학원
[thesis]
조항석
/ 2010
/ 초등학생의 감사 성향 함양을 위한 감사프로그램 개발 연구
/ 석사
/ 서울교육대학교 교육대학원
[thesis]
최용득
/ 2009
/ 조직맥락에서의 긍정심리역량의 선행요인과 결과에 관한 연구
/ 석사
/ 서강대학교 경영전문대학원
[thesis]
최은미
/ 2009
/ 성격적 강점이 성인의 삶의 만족도와 주관적 행복감에 미치는 영향
/ 석사
/ 계명대학교 대학원
[thesis]
최은정
/ 2010
/ 학습목표지향성 향상 프로그램의 효과
/ 석사
/ 충남대학교 교육대학원
[thesis]
황희주
/ 2016
/ 대학생의 감사성향과 삶의 만족도 관계에서 인지적 정서조절전략의 매개효과
/ 석사
/ 국민대학교 교육대학원
[journal]
Aditomo, A.
/ 2015
/ Students’ response to academic setback : "Growth mindset"as a buffer against demotivation
/ International Journal of Educational Psychology
4(2)
: 198~222
[journal]
Aronson, J.
/ 2002
/ Reducing the effects of stereotype threat on african american college students by shaping theories of intelligence
/ Journal of Experimental Social Psychology
38
: 113~125
[journal]
Blackwell, L. S.
/ 2007
/ Implicit theories of intelligence predict achievement across an adolescent transition : A longitudinal study and an intervention
/ Child Development
78(1)
: 246~263
[journal]
Britton, J. J.
/ 2015
/ Expanding the coaching conversation : Group and team coaching
/ Industrial and Commercial Training
47(3)
: 116~120
[book]
Busk, P. L.
/ 1992
/ Single-case research design and analysis: New directions for psychology and education
/ Lawrence Erlbaum Associates
[journal]
Cohen, S.
/ 1983
/ A global measure of perceived stress
/ Journal of Health and Social Behavior
24(4)
: 385~396
[book]
Compton, W. C.
/ 2007
/ 긍정심리학 입문
/ 박학사
[book]
Coyne, J. C.
/ 1980
/ Handbook on stress and anxiety: Contemporary knowledge, theory, and treatment
/ Jossey-Bass
: 114~158
[journal]
Crum, A. J.
/ 2013
/ Rethinking stress : The role of mindsets in determining the stress response
/ Journal of Personality and Social Psychology
104(4)
: 716~733
[report]
Cutts, Q.
/ 2008
/ Promoting a growth mindset to learning. Report. Computer Science
/ Glasgow University
[journal]
Deci, E. L.
/ 2000
/ The"what"and"why"of human goal pursuits : Human needs and the self-determination of behavior
/ Psychological Inquiry
11(4)
: 227~268
[journal]
Diener, E.
/ 1984
/ Subjective well-being
/ Psychological Bulletin
95(3)
: 542~575
[journal]
Diener, E.
/ 1985
/ The satisfaction with life scale
/ Journal of Personality Assessment
49(1)
: 71~75
[book]
Duckworth, A. L.
/ 2016
/ 그릿
/ 비즈니스북스
[book]
Dweck. C. S.
/ 2008
/ 학습동기를 높여주는 공부원리
/ 학지사
[book]
Dweck. C. S.
/ 2011
/ 성공의 새로운 심리학
/ 부글북스
[journal]
Dweck, C. S.
/ 1988
/ A Social-cognitive approach to motivation and personality
/ Psychological Review
95(2)
: 256~273
[journal]
Dweck, C. S.
/ 1995
/ Implicit theories and their role in judgments and reactions : A world from two perspectives
/ Psychological Inquiry
6(4)
: 267~285
[journal]
Emmons, R. A.
/ 2003
/ Counting blessings versus burdens : An experimental investigation of gratitude and subjective well-being in daily life
/ Journal of Personality and Social Psychology
84
: 377~389
[journal]
Ericsson, K. A.
/ 1993
/ The role of deliberate practice in the acquisition of expert performance
/ Psychological Review
100(3)
: 363~406
[journal]
Fontaine, K. R.
/ 1993
/ Optimism, perceived control over stress, and coping
/ European Journal of Personality
7
: 267~281
[journal]
Friborg, O.
/ 2003
/ A new rating scale for adult resilience: What are the central protective resources behind healthy adjustment?
/ International Journal of Methods in Psychiatric Research
12(2)
: 65~76
[journal]
Fujita, F.
/ 2005
/ Life Satisfaction Set Point : Stability and Change
/ Journal of Personality and Social Psychology
88(1)
: 158~164
[journal]
Gable, S. L.
/ 2005
/ What (and why) is positive psychology?
/ Review of General Psychology
2
: 103~110
[book]
Gallwey, W. T.
/ 2006
/ 이너게임
/ 오즈컨설팅
[thesis]
Gauthreaux, E. F.
/ 2015
/ Effect of specific feedback on growth mindset and achievement
/ Master
/ Louisiana State University
[journal]
Gerhardt, M. W.
/ 2006
/ Individual differences in self-efficacy development : The effects of goal orientation and affectivity
/ Learning and Individual Differences
16(1)
: 43~59
[journal]
Ginger, C.
/ 2008
/ Expansion : scaling the benefits of coaching for groups and teams
/ Choice-The Magazine of Professional Coaching
6(4)
: 29~32
[journal]
Good, C.
/ 2003
/ Improving adolescents’ standardized test performance : An intervention to reduce the effects of stereotype threat
/ Journal of Applied Developmental Psychology
24(6)
: 645~662
[journal]
Grant, A. M.
/ 2012
/ An integrated model of goal-focused coaching : An evidence-based framework for teaching and practice
/ International Coaching Psychology Review
7(2)
: 146~165
[book]
Gross, J. J.
/ 2007
/ Handbook of emotion regulation
/ Guilford Press
[journal]
Hass, R. W.
/ 2016
/ Disentangling creative mindsets from creative self-efficacy and creative identity: Do people hold fixed and growth theories of creativity?
/ Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts
10(4)
: 436~446
[thesis]
Heess, J.
/ 2014
/ Increased mastery of student life through mastery courses at sit rad? - A glance at self-efficacy and growth mindset within a quasi-experimental design
/ Master
/ Norwegian University of Science and Technology
[journal]
Higgins, E. T.
/ 1997
/ Emotional responses to goal attainment : Strength of regulatory focus as moderator
/ Journal of Personality and Social Psychology
72(3)
: 515~525
[journal]
Karwowski, M.
/ 2014
/ Creative mindsets: Measurement, correlates, consequences
/ Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts
8(1)
: 62~70
[book]
Lazarus, R. S.
/ 1987
/ 스트레스와 평가 그리고 대처
/ 대한교과서주식회사
[journal]
Luthans, B. C.
/ 2012
/ The impact of business school students’ psychological capital on academic performance
/ Journal of Education for Business
87(5)
: 253~259
[journal]
Luthans, F.
/ 2007
/ Positive psychological capital : Measurement and relationship with performance and satisfaction
/ Personal Psychology
60
: 541~572
[journal]
Luthans, F.
/ 2007
/ Emerging positive organizational behavior
/ Journal of Management
33(3)
: 321~349
[journal]
Lyubomirsky, S.
/ 1999
/ A measure of subjective happiness : Preliminary reliability and construct validation
/ Social Indicators Research
46(2)
: 137~155
[journal]
Moljord, I. O.
/ 2011
/ Stress and happiness among adolescents with varying frequency of physical activity
/ Perceptual and Motor Skills
113(2)
: 631~646
[journal]
Prochaska, J. O.
/ 1982
/ Transtheoretical therapy : Toward a more integrative model of change
/ Psychotherapy Theory Research and Practice
19(3)
: 276~288
[journal]
Robins, R. W.
/ 2002
/ Implicit self-theories in the academic domain : Implications for goal orientation, attributions, affect, and self-esteem change
/ Self and Identity
1
: 313~336
[journal]
Rolo, C.
/ 2007
/ An Intervention for fostering hope
/ International Coaching Psychology Review
2(1)
: 44~61
[book]
Ryff, C. D.
/ 1998
/ Handbook of aging and mental health
/ Plenum Press
: 69~96
[thesis]
Schlein, S.
/ 1971
/ The interpersonal relationship scale
/ doctoral
/ Pennsylvania State University
[book]
Seligman, M. E. P.
/ 2002
/ Handbook of positive psychology
/ Wiley
[book]
Seligman, M. E. P.
/ 2008
/ 학습된 낙관주의
/ 21세기북스
[book]
Seligman, M. E. P.
/ 2011
/ 플로리시
/ 물푸레
[journal]
Sriram, R.
/ 2014
/ Rethinking intelligence: The role of mindset in promoting success for academically high-risk students
/ Journal of College Student Retention: Research, Theory and Practice
15(4)
: 515~536
[thesis]
Uremovich, N. L.
/ 2015
/ How to mindset interventions affect 6th grade students’ mindsets
/ Master
/ Hamline University
[journal]
Weinstein, N.
/ 2009
/ A multi-method examination of the effects of mindfulness on stress attribution, coping, and emotional well-being
/ Journal of Research in Personality
43
: 374~385
[journal]
Yeager, D. S.
/ 2012
/ Mindsets that promote resilience : When students believe that personal characteristics can be developed
/ Educational Psychologist
47(4)
: 302~314
[journal]
Guang Zeng
/ 2016
/ Effect of Growth Mindset on School Engagement and Psychological Well-Being of Chinese Primary and Middle School Students: The Mediating Role of Resilience
/ Frontiers in Psychology
/ Frontiers Media SA
7
[thesis]
Zonnefeld, V. L.
/ 2015
/ Mindsets, attitudes, and achievement in undergraduate statistics courses
/ Doctoral
/ University of South Dakota